Gå til innhold

Poleringsmaskin fra Ebay (UK)


DanSteffen

Recommended Posts

DanSteffen

Heisann..

Har begynt å tenke litt på dette med maskinpolering av bil. Å er derfor helt nybegynner.

Bror min driver en del med polering og har derfor en Flex maskin som han polerer med.

Dette blir litt dyrt i første omgang.

Men, jeg har kommet over en Kestrel DAS6 kit med megs produkter på eBay.

Spørsmålet mitt er da: Hvordan blir dette med kontakten osv, ettersom det er fra England? Og er det samme Volt på de maskinene f.eks?

Hvordan er Kestrel?

Eller, hva ville dere anbefalt meg? Vil ha en DA maskin iallefall:)

Med vennlig hilsen:

Dan Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Hei!

Jeg ville nok heller snakket med noen av forhandlerne her i Norge. Kanskje du kan få ett godt tilbud fra dem. Da har du også garanti og reklamasjon :)

Ellers er jo Kestrel en god maskin. Jeg tok ikke mange bilene før jeg fant ut at jeg ville oppgradere, og kjøpte derfor Flex maskiner. Det er en helt annen opplevelse, men dyrere. Det samme gjelder Rupes, som igjen er hakket over.

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Har begynt å tenke litt på dette med maskinpolering av bil. Å er derfor helt nybegynner.

Bror min driver en del med polering og har derfor en Flex maskin som han polerer med.

Dette blir litt dyrt i første omgang.

Men, jeg har kommet over en Kestrel DAS6 kit med megs produkter på eBay.

Spørsmålet mitt er da: Hvordan blir dette med kontakten osv, ettersom det er fra England? Og er det samme Volt på de maskinene f.eks?

Hvordan er Kestrel?

Eller, hva ville dere anbefalt meg? Vil ha en DA maskin iallefall:)

Med vennlig hilsen:

Dan Steffen

Jeg ville registrert meg som VIP her på DCN og sendt en Mail til en av samarbeidspartnerene her inne, bedt de om å lage en pakke med kestrel og f.eks Menzerna-produkter.

På den måten støtter du både DCN og de norske butikkene, i tillegg til å ha et langt tryggere forhold til f.eks reklamasjon om det skulle bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Enig med alex og chrefs, tror ikke det er det helt store å spare på å kjøpe en pakke fra utlandet. Går glipp av garanti samt moms og frakt på toppen av kjøpesummen.

Dcn vip medlemskap er innspart på første ordre med bestilling av poleringmaskin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Tusen takk for svar folkens:)

Jeg har tenkt litt på disse flex maskinene. Men tror det blir litt dyrt i første omgang, Den er nok litt bedre å jobbe med vil jeg tro, men som nybegynner klarer jeg meg nok med en litt billigere en:)

Fant også fort ut at den Kestrel maskina jeg såg på hadde UK kontakt og 240v.

Men skal tenkte på dette med VIP inne her på DCN ja. Takk for tipset.

Etter litt leting kom jeg over denne: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=136

Kan dette være noe og satse på da tro?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Jada, det jo også en mulighet og følge med der også:)

Men lurer litt på den Krauss maskina egentlig? Noen som har prøvd denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Jada, det jo også en mulighet og følge med der også :)

Men lurer litt på den Krauss maskina egentlig? Noen som har prøvd denne?

Hvis jeg har forstått det riktig er Krauss, og Kestrel samme ulla... Jeg hadde DAS-6 Pro, som er en helt ok maskin. Skal du ta mange biler ville jeg nok oppgradert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt.. Er bare selve kontakten du enten må bytte eller bruke en overgang på(fåes på Clas ohlson for 60kr)..

Går helt fint å

Kjøre verktøy fra England...værre med USA der de kjører 110v.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått det riktig er Krauss, og Kestrel samme ulla... Jeg hadde DAS-6 Pro, som er en helt ok maskin. Skal du ta mange biler ville jeg nok oppgradert :)

DAS-6 Pro er vel samme maskin som Krauss 900W, så den han linker til er enda svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Har Krauss 500W jeg, fungerer greit den. Har ikke polert noen biler med steinhard lakk enda, så vet ikke hvordan den funker til det, men den har vært mer en god nok til de bilene jeg har lagt mine klamme hender på. Hvis du beveger maskinen sakte over panelene blir det godt og varmt med DA-maskin også, og korrigeringsevnen blir fin.

Alt i alt en god førstegangsmaskin, men det er ikke utenkelig at du kommer til å ønske deg noe mer kraftig ganske fort, så om det er like greit å spare litt lengre og peise på med en Flex eller Rupes får du bestemme selv :) Det er iallefall klart mer effektivt med maskin, både DA og roterende, i forhold til Meguiars trestegs for hånd som også mange begynner med.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Jeg tror ratt at denne Krauss maskina holder for meg jeg altså:) Blir bare bilen til meg å dama jeg skal polere, så denne duger nok mere en nok til det:)

Får man byttet bakplate osv på denne krauss'n ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisse

Hei!

Det samme gjelder Rupes, som igjen er hakket over.

Hvorfor mener du at Rupes er hakket over Flex? De er like i pris, begge er kvalitetsmaskiner, men de er to forskjellige konsept. Den ene fungerer best på flater, den andre i kurver.++ Hvis det var det du mente ;) Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Hvorfor mener du at Rupes er hakket over Flex? De er like i pris, begge er kvalitetsmaskiner, men de er to forskjellige konsept. Den ene fungerer best på flater, den andre i kurver.++

Er vel noe jeg leste her inne for en tid tilbake vel? Har aldri prøvd rupes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisse

Har prøvd begge, eier en VRG. Som jeg har lest rundtom så er Rupes veldig effektiv på flater, men Flex er bedre i kurver grunnet tvunget rotasjon. Det blir det samme som å velge mellom Mercedes og BMW, fordeler og ulemper med begge, men begge er gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Hm, hva mener du med dette?

Det er borrelås på bakplata, slik at padden lett dras av igjen bakplata?

Endret av DanSteffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg låner en Krauss og har en Flex DA selv. Den største forskjellen er att det går litt mindre tid på korrigering med flex. Den er rett og slett mer effektiv pga tvungen rotasjon. Samtidig har jeg av og til behov for en Krauss for og rydde opp i hologrammer etter flex. Flex er ikke alltid så "snill" mot myk lakk har jeg opplevd.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Ettersom jeg er nybegynner, må jeg spørre: tvungen rotasjon? Det er det ikke på krauss maskinen!

Hva vil det si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Krauss har fri rotasjon, dvs at bakplaten spinner fritt. Flex DA har tvungen rotasjon, som betyr at bakplaten ikke kan spinne fritt, men er forbundet til drivverket via gir og alltid vil rotere under bruk.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...