Marius Engel

Bakplater som følger med krauss maskinen?

Har bestilt en poleringsmaskin fra liquidelements, som tilsvarer krauss 900w DA maskin.

Hvilken bakplater anbefaler dere å kjøpe til denne?

Det følger med en 125mm, hvilken puter passer best til denne? 140/160mm? Eller passe begge dimensjoner?

Kvaliteten på bakplaten er vel som de fleste som følger med maskiner.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Kestrel fulgte det med to bakplater. Tror det var 120 og 140/160. Uansett så bruker jeg kun den minste.

Putene kan være så store de vil, men ikke mindre enn bakplata. Da vil jo selvfølgelig bakplaten stikke utforbi paden.

Men jeg vil anbefale å kjøpe en liten spotpad i tillegg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Kestrel fulgte det med to bakplater. Tror det var 120 og 140/160. Uansett så bruker jeg kun den minste.

Putene kan være så store de vil, men ikke mindre enn bakplata. Da vil jo selvfølgelig bakplaten stikke utforbi paden.

Men jeg vil anbefale å kjøpe en liten spotpad i tillegg.

Jeg har hørt at de standard platene som følger med ikke er spesielt gode, og kan gjøre putene veldig varme.

Ser at bilnerden selger bakplater med skumlag. Er de bedre kanskje? Var ikke så dyre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir problem på en DA. Den produserer mye mindre varme enn roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir problem på en DA. Den produserer mye mindre varme enn roterende.

Vel, der er jeg nok ikke helt enig. Kraussen min lager mye mer varme ned i paden enn min Flex VRG, som er en mye kraftigere maskin.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er bakplaten som gjør det. Blir det på min og, tror det er akslingen som leder varmen fra motor ned å i bakplate. Men kanskje det er bedre med en annen uten at jeg har prøvd.

Bare å være flink å la pad og maskin hvile iblant slik at di får kjølt seg ned. Etter at jeg begynte æ skifte pad etter hvert panel har jeg ikke ødelagt en eneste en på grunn av varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er bakplaten som gjør det. Blir det på min og, tror det er akslingen som leder varmen fra motor ned å i bakplate. Men kanskje det er bedre med en annen uten at jeg har prøvd.

Bare å være flink å la pad og maskin hvile iblant slik at di får kjølt seg ned. Etter at jeg begynte æ skifte pad etter hvert panel har jeg ikke ødelagt en eneste en på grunn av varme.

Har du da to pads som du skifter mellom, eller har du en per panel? (Altså veldig mange)

Den bakplaten som følger med er vel oftest uten skum. Og jeg tenker at skumlaget isolerer vekk en del varme som kommer fra maskin/aksling? Hvis det er der varmen kommer fra da..

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mange en del pads, men 2 fungerer bra det og. Vasker di når di er blitt skikkelig mettet med produkt så er di klar til full gass igjenn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt bakplaten som.følger med fra bilnerden som er den samme både med mikrofiber og skum pad. Kombinasjonen av trykk og type pad er nok mye av varmeutviklingen, får jo typer med åpent senter for å redusere varme bla.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mange en del pads, men 2 fungerer bra det og. Vasker di når di er blitt skikkelig mettet med produkt så er di klar til full gass igjenn :)

Åh. Jeg trodde at når putene var mettet med produkt var det gode greier, for da trengte man ikke å bruke så mye produkt lengre :)

Mener du at det hender at de trenger seg en vask underveis ved polering av bilen, eller tar du dette etter at du er ferdig men en bil når du ser at puten en godt mettet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Padden blir mettet etter hvert pass du kjører, men du bør rengjøre padden med en padbørste ev trykkluft etter ett pass og kanskje vaske den en el to ganger underveis..

Om du bruker flere pads behøver du kanskje ikke vaske, men det må du vurdere. Det kommer jo også lakk i padden og det kan ofte bli mye "søl" om man bare "druser på"..

Du kan bruke en QD til å "freshe opp" padden om det blir tørt ev at polish klumper seg. (mest på meget myk lakk, og roterende men dog)

Jeg synes ikke de baklplatene som fulgte med maskinen var noe "dårlig", og det blir mer smak og behag. På roterende derimot synes jeg det er veldig viktig med "god" baklpate..

Om du bruker alt for "store" pads, blir de etterhvert ødelagt p.g.a når du legger press på maskinen blir padden mer slitt i midten, slik at den "buer" seg og bli til slutt ikke særlig god å bruke. (om du skjønner).

Jeg ville hatt Large pads til største baklplaten og medium til den som er mindre, i tillegg til small (4") baklplate med tilhørende pads til trange plasser og speil osv..

Lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for grundig svar :) Sette skal bli blankt og fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive