Jump to content
Sign in to follow this  
Marius Engel

Bakplater som følger med krauss maskinen?

Recommended Posts

Marius Engel

Har bestilt en poleringsmaskin fra liquidelements, som tilsvarer krauss 900w DA maskin.

Hvilken bakplater anbefaler dere å kjøpe til denne?

Det følger med en 125mm, hvilken puter passer best til denne? 140/160mm? Eller passe begge dimensjoner?

Kvaliteten på bakplaten er vel som de fleste som følger med maskiner.

Edited by Marius Engel

Share this post


Link to post
Share on other sites
GlennN

På min Kestrel fulgte det med to bakplater. Tror det var 120 og 140/160. Uansett så bruker jeg kun den minste.

Putene kan være så store de vil, men ikke mindre enn bakplata. Da vil jo selvfølgelig bakplaten stikke utforbi paden.

Men jeg vil anbefale å kjøpe en liten spotpad i tillegg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius Engel

På min Kestrel fulgte det med to bakplater. Tror det var 120 og 140/160. Uansett så bruker jeg kun den minste.

Putene kan være så store de vil, men ikke mindre enn bakplata. Da vil jo selvfølgelig bakplaten stikke utforbi paden.

Men jeg vil anbefale å kjøpe en liten spotpad i tillegg.

Jeg har hørt at de standard platene som følger med ikke er spesielt gode, og kan gjøre putene veldig varme.

Ser at bilnerden selger bakplater med skumlag. Er de bedre kanskje? Var ikke så dyre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GlennN

Jeg tror ikke det blir problem på en DA. Den produserer mye mindre varme enn roterende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krisse

Jeg tror ikke det blir problem på en DA. Den produserer mye mindre varme enn roterende.

Vel, der er jeg nok ikke helt enig. Kraussen min lager mye mer varme ned i paden enn min Flex VRG, som er en mye kraftigere maskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
johime(joakim)

Tror ikke det er bakplaten som gjør det. Blir det på min og, tror det er akslingen som leder varmen fra motor ned å i bakplate. Men kanskje det er bedre med en annen uten at jeg har prøvd.

Bare å være flink å la pad og maskin hvile iblant slik at di får kjølt seg ned. Etter at jeg begynte æ skifte pad etter hvert panel har jeg ikke ødelagt en eneste en på grunn av varme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius Engel

Tror ikke det er bakplaten som gjør det. Blir det på min og, tror det er akslingen som leder varmen fra motor ned å i bakplate. Men kanskje det er bedre med en annen uten at jeg har prøvd.

Bare å være flink å la pad og maskin hvile iblant slik at di får kjølt seg ned. Etter at jeg begynte æ skifte pad etter hvert panel har jeg ikke ødelagt en eneste en på grunn av varme.

Har du da to pads som du skifter mellom, eller har du en per panel? (Altså veldig mange)

Den bakplaten som følger med er vel oftest uten skum. Og jeg tenker at skumlaget isolerer vekk en del varme som kommer fra maskin/aksling? Hvis det er der varmen kommer fra da..

Edited by Marius Engel

Share this post


Link to post
Share on other sites
johime(joakim)

Har mange en del pads, men 2 fungerer bra det og. Vasker di når di er blitt skikkelig mettet med produkt så er di klar til full gass igjenn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Resistes

Har brukt bakplaten som.følger med fra bilnerden som er den samme både med mikrofiber og skum pad. Kombinasjonen av trykk og type pad er nok mye av varmeutviklingen, får jo typer med åpent senter for å redusere varme bla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius Engel

Har mange en del pads, men 2 fungerer bra det og. Vasker di når di er blitt skikkelig mettet med produkt så er di klar til full gass igjenn :)

Åh. Jeg trodde at når putene var mettet med produkt var det gode greier, for da trengte man ikke å bruke så mye produkt lengre :)

Mener du at det hender at de trenger seg en vask underveis ved polering av bilen, eller tar du dette etter at du er ferdig men en bil når du ser at puten en godt mettet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bilmagikeren

Padden blir mettet etter hvert pass du kjører, men du bør rengjøre padden med en padbørste ev trykkluft etter ett pass og kanskje vaske den en el to ganger underveis..

Om du bruker flere pads behøver du kanskje ikke vaske, men det må du vurdere. Det kommer jo også lakk i padden og det kan ofte bli mye "søl" om man bare "druser på"..

Du kan bruke en QD til å "freshe opp" padden om det blir tørt ev at polish klumper seg. (mest på meget myk lakk, og roterende men dog)

Jeg synes ikke de baklplatene som fulgte med maskinen var noe "dårlig", og det blir mer smak og behag. På roterende derimot synes jeg det er veldig viktig med "god" baklpate..

Om du bruker alt for "store" pads, blir de etterhvert ødelagt p.g.a når du legger press på maskinen blir padden mer slitt i midten, slik at den "buer" seg og bli til slutt ikke særlig god å bruke. (om du skjønner).

Jeg ville hatt Large pads til største baklplaten og medium til den som er mindre, i tillegg til small (4") baklplate med tilhørende pads til trange plasser og speil osv..

Lykke til:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius Engel

Takk for grundig svar :) Sette skal bli blankt og fint :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...