Gå til innhold

Behandling av Volvo s80


Retr0

Recommended Posts

Da var det min tur og komme med en liten update og et par spørsmål videre.
Har hatt mye fartstid på forumet, men skriver lite, har ikke så mye erfaring, men har kommet godt ut med kjøp hos forhandlere her inne og det meste av guider og poster her inne gir virkelig et svar på det meste en kan lure på :)

Har nå startet så vidt å behandle min forholdsvis nye Volvo s80 2000 mod. Den skal tas komplett innvendig og utvendig, og har vel aldri fått noe skikkelig pleie. Skal prøve å få til en slags Show/Shine av denne. Denne posten blir oppdatert underveis, og fare for at den kan bli lang, men håper den kan bidra til litt hyggelig lesing, og kanskje noen tips for de helt ferske, hjelp og tips underveis mottas med stor takk!
J

Har ikke skaffet et kamera for felgbehandling og ble lite bilder av gulvtepperens, men skal prøve å få tatt litt bilder av resten :) Startet med felger for så å ta interiør, da jeg mangler litt krimskrams til eksteriør. Tekst av fremgangsmåte:

Eksteriør:

Felgbehandling:

I påsken behandlet jeg 5 dekk-sett, dvs. 20 dekk(mye jobb! Kjente det i rygg etterpå, brukte vel i gjennomsnitt 4-5 timer per sett) som aldri har hatt pleie, på følgende måte:
Bar dekkene ut og la dem forsiktig på betongunderlag og fant fram følgende produkter:
SurfexHD, Prickbort, Espuma Revolution, Karcher K7 HT, trykk og spraykanner, felgkost/børste.
Vask:
1. Avfetting av dekksider med SurfexHD 1:10
2. Espuma Revolution 1:5 på felger
3. Spyle av med Karcher HT

4. La på nytt lag med Surfex 1:10 på dekksider og Espuma Rev. 1:5 på felger
5. Skrubbet med felgkost og felgbørste
6. Spylt av for 2. gang med HT
7. Vaske av med GritGuard med SV Car Bath og billigsvamp.
8. Spyle av for 3. gang med HT
7. Stablet dekkene oppå hverandre på plastunderlag og spylt av kjørebane samt plukket stein som det forøvrig var lite av

Dekk ble så båret inn i garasje for tørk, la de oppå et underlag også her.
1. Tørket av felger med Avalanche Microfiber og dekksider med vanlig MF.
2. Plasserte så dekkene på skrått inntil garasjeveggen hvor en varmevifte ble satt på mot dem.
3. De fikk så tørke et par timer før jeg skal legge på beskyttelse

Beskyttelse:
Fant fram følgende: Swissvax Pneu + kost, clay, sprayflaske med vann, Swissvax autobahn + påføringspad, MF.
1. Da dekkene var tørre og fine startet jeg med å dusje de forsiktig med SV Pneu og smørte et godt lag med pneu kosten.
2. Fikk stå og tørke en halvtimes tid
3. Vann + Claye felgene, fant litt skitt, men var ganske rent.
4. Så tørket jeg over felgene med MF før jeg skal legge på voks
5. La på SV Autobahn på samtlige felger og lot de stå 30 minutter før jeg buffet av med MF.
6. Så fikk voksen herde en 20-30 timer i garasjen med lett varme fra varmevifte de første 8 timene.
7. Neste dag så la jeg på lag 2. neste dag igjen lag 3.

Dekkene og felgene så ut som nye med en fin glans og dybde, og jeg var fornøyd. Vinterdekkene ble så pakket ned i dekkposer og satt bort for lagring, sommerdekkene satt på biler. Beading var virkelig tilstede da jeg testet med vann dagen etter lag 3. med SV Autobahn var lagt. Knallvoks som lukter himmelsk
J

Interiør:
I helga bestemte jeg meg for å starte med interiøret på bilen, først ut var gulvteppet som skulle få et løft. Dette har aldri blitt behandla og var bra møkkete. En del flekker her og der, samt et par tyggis klyser som var limt godt under setet :huh:
(forrige eier har ikke vært så snill med bilen)

Fant frem følgende: Våt/Tørrsuger, CG Green Clean, Tekstilbørste, liten rund kost, Sprayflaske med varmt vann.

Først ble forsetene tatt ut av bilen for lettere tilgang og få en skikkelig rens av hele teppet.
1. Sprayet godt på med CG Green Clean 1:10 og lot den virke 1-3 minutter, la et par ekstra skumklatter på inngrodd dritt og flekker.
2. Skrubbet med interiørbørste med lett/middels trykk, opp og ned og til sidene
3. Skrubbet detaljer og kriker og kroker med en liten rund naturbørste
4. Sugde opp med våtsuger, uten munnstykke(så ble en del arbeid og tok sin tid)
5. Sprayet generøst over med så varmt vann krana leverer ifra sprayflaske
6. Sugde opp med våtsugeren for andre gang etter vann var påført

Etter hele teppet var renset, bak som fremme samt detaljer som bak pedaler(tok også pedaler) fikk bilen stå over natten med varme fra vifteovn med vinduer ca 10. cm nede.

Dagen etter inspiserte jeg og kjente, teppet var blitt MYE bedre og alt av flekker og smuss var borte, så kanskje ikke helt ut som nytt, men skitt har fått ligge for lenge, så det er nok vanskelig å få det 100%, men det glinset av teppet, og det så nesten ut som en fluffy grå mikrofiber.
J Tekstilen var dog litt stiv over mesteparten av teppet, var nok veldig generøs da jeg sprayet på CG Green Clean, brukte vel tilsammen ca 80 ml. På hele teppet(mye?) Men tenker det ikke er så farlig om det er litt stivt, da det er gullende rent, og at jeg gikk over med mye varmt rent vann og sugde ut før jeg lot det tørke.

Så var det beskyttelse/impregnering av gulvteppet:
Fant fram følgende for denne jobben: CG Fabric Guard, vanlig flat 50mm malerkost.
1. Sprayet generøst på med CG Fabric Guard(Brukte 80% av 450ml flaska til hele teppet :o)
2. Jobbet godt inn i stoffet med kosten
3. Lot det stå å tørke/trekke en 30 minutters tid med varme fra vifteanlegget satt mot gulvet.
4. Dusjet så over lett(ikke generøst denne gangen) med de resterende 20% av 450ml. CG Fabric Guard Flaska.

Brukte altså faktisk opp hele 450 ml. Flaska med Fabric Guard… Vet ikke om dette var så bra… Har lest litt om CG Fabric Guard som tekstilimprignering og intrykket til flere her var at denne ikke var så god, så å si ubrukelig, spesielt på tekstilmatter. Hva mener dere om denne? Og hvordan gikk dere fram med CG Fabric Guard for å få en god virkning?
En «god virkning» mener jeg da skal være at væske legger seg som dråper over hele tekstilen, ingenting skal trekke inn i stoffet. Hvilken tekstil - impregnering ville dere anbefalt meg? Vil ikke at rensen skal være forgjeves å vil legge en skikkelig god impregnering på gulvteppet, samt resten av interiøret når det skal tas.

29.04.14 – Impregneringsresultat
I dag var teppet tørt og fint etter impregneringen med CG Fabric Guard og en test hører selvfølgelig med! Dog ble dette gjort med min Iphone, da jeg ikke har henta kameraet mitt enda… Så beklager dette med kvalitet, må få skaffa skikkelige bilder/videoer, det hører med på så mye arbeid både jeg og folka på DCN legger ned i bilene sine
J

Bilde fra pasasjerteppet etter jeg helte et par dl. med vann på teppet fra 40 cm høyde.
2nqwakk.jpg

Video fra seansen:



Som dere ser så er det beading der, men var også en god slump som trakk inn i stoffet.. Det hjelper hvertfall, enn om jeg ikke hadde hatt på impregnering. Håper på å få lagt nytt lag med Gtecniq |1 og bedre resultat :)

Etterpå ga jeg teppet 5-6 dusjer med CG Cherry Luktfrisker, sprayet hovedsakelig under seter og rett bak. Lukta var "meeeeget oppegående"(Kjellen) :lol:

01/02.05.14: Resterende interiør får behandling; dører, seter, dashbord, vinduer vask/forsegling

Produktene klare til kamp:
IMG_1931_zpsbced6714.jpg

Dørtrekk før start, var mindre skitne enn jeg trodde:
IMG_1932_zps38991275.jpg

IMG_1933_zps4e68c7a6.jpg

1. Sprayer på ACP(CG Green Clean1:10-15):
IMG_1935_zpsc02ac68d.jpg

2. Bruker en billig børste fra biltema, skrubber lett over de store vinylflatene:

IMG_1934_zps81f929ad.jpg

3. Bruker en neglekost(biltema) til å jobbe inn apc’en i fint stoff(her i dør):
IMG_1936_zpsc53245eb.jpg

4. Rund malerkost til detaljer og kroker(her vinduheis og dørhåndtak)

IMG_1937_zpsfde53452.jpg

5. Våtsuger såpe ut fra stoff og går over med varmtvann fra springen på trykkkane, for så å suge ut vannet igjen, er det fortsatt såpe, gjentar jeg med vann en gang til.

6. Tørker over all vinyl/plast med microfiber.
IMG_1938_zpsd36a5576.jpg

7. Dørtrekk etter rens, ikke noe stor forskjell, da det ikke var mye skitt å finne, men godt å få renset alikevel.
IMG_1939_zpse56a6ea0.jpg

IMG_1940_zps9cac4aac.jpg

8. Så over til plastfornyer/impregnering, la da 2 teipremser over for å teste 3 ulike plastfornyere jeg har.
IMG_1941_zps070e2329.jpg

IMG_1942_zps7ed5cc70.jpg

IMG_1943_zps788d3a4a.jpg

IMG_1944_zpseb9d1bb5.jpg

IMG_1945_zps5fd1eee6.jpg

IMG_1946_zpsd97a8f7b.jpg

SV Pneu til høyre, Gtechniq C6 Matte Dash i midten, og Meguiars Ulitame Protectant Dash & Trim til venstre. Meguiars gjorde mest med fargen, rett bak og nesten likt resultat med Pneu, C6 gjorde minst med fargen som dere ser, men den beskytter nok bedre enn de to andre mot støv, uv ect. (tror jeg, da Gtechniq fremstår som eksperter på dette med overflatebeskyttelse) Det vil vise seg over tid hva som skjer og hva som holder, lar det være som det er, med tape skillene, for og se, oppdateringsbilder kommer.


Skitne mf, etter dørtrekkene, noe var det å finne.

IMG_1948_zpsc4e1f77e.jpg

IMG_1949_zpsb7b4ca29.jpg

IMG_1950_zpsce7c75bf.jpg


9. Gikk så over til seter(Delskinn):
Før(også setene var bra rene, men de har noe skade i skinnet, som sprekker ect. da de nok ikke har vært tatt vare på tidligere):
IMG_1952_zps69626bab.jpg

IMG_1953_zps2143b93a.jpg

IMG_1954_zpsdc3625ce.jpg

Samme fremgangsmåte for stoff som ved dørtrekk:
På med APC, skrubbe med tekstilkost, våtsuge såpe, spraye på varmtvann, suge opp, gjenta om nødvendig.
Til skinnet brukte jeg SV Leather Kit.
- Spraye på cleaer Fluid
- La virke ca. 30 sek. Jobbe inn med SV skinnbørsten, frem og tilbake og i sirkelbevegelser.
- Tørke fort over, ikke la det tørke, helst med bomulls/frottehåndkle, men jeg fant ikke SV håndkle, så da tørket jeg over med mf. (Mf kan tørke ut skinn om det blir flittig tørka med mf)
Så fikk setene stå og tørke før Leather Milk skal legges på, gikk videre til dashbord og midtkonsoll imsens.

Fra våtsugingen i stoffet fra dører og seter derimot, var det en del å finne, vannet så slik ut:
IMG_1955_zpse004cf6c.jpg

IMG_1961_zps36733190.jpg

IMG_1962_zps38d53892.jpg

10. Armlene ble tatt fra hverandre, samt deksel helt opp til viftene i dashbordet. Dette for å komma til i kroker der det satt mye smuler og støv, som er vankelig å komme til ellers. Ville også se hvordan det så ut under.
Disse ble tatt inn for å skrubbes med et par dusjer med ACP for så å skylles over med vann, tørket over med mf, for så å sette de ute i sola til tørking.
IMG_1964_zpsedf01a38.jpg


Støvsuger så nedi armlenet, under girspakedekselet og bak der cd-spiller og varmeapparat dekselet tidligere satt. Her fant jeg bla. En parkeringslapp fra Tyskland! :shocking2:
Ble meget forbauset, da denne må ha vært fra første eier, og har havnet under varmepanelet på ett eller annet vis.

Var mye krimskrams og godsaker nedi her, som jeg fikk opp. Sprayet så APC på mf og gnukket over nedi der jeg kom til, for så å tørke over med tørr side. Ble mye bedre.

11. Dashbord:
- Spraye over med ACP
- Skrubbe med tekstilbørste/kost, handla et lite kostsett fra biltema for å komme til i bittesmå sprekker som f.eks innimellom viftene.
- Tørke av med tørr mf
- Legge på plastfornyer/forsegling

12. Taktrekk:
Dette så meget rent ut, så prøvde bare et lite område først for å se om jeg fant noe, det gjorde jeg ikke, da det ikke ble noen synlig forskjell. Så gikk heller over å lette etter punktflekker, var et par ørsmå noen.
Disse fikk en dusj ACP, skrubbet over med neglebørsten, for så å suge med våtsuger, dusj med varmtvann, suge med våtsuger igjen. De bittesmå 5-6 flekkene som var ble borte momentant etter første skrubb.

Hattehyllen fikk også en rens, støvsugde først godt, for så å rense, samme metode som taktrekk.

13. Seter tilføres fuktighet: Setene var nå tørre og varme, da jeg lot det stå varmevifte på en 2 timers tid før jeg skulle smøre skinnet med SV Leather Milk, slik at porene åpnes og skinnet tar den lettere til seg.
- På med engangshansker
- En fin dæsj Leather Milk over skinnet, smøre, kna og massere «melka» inn i skinnet
- Pass på å dekke alt av skinn, kriker og ender.
- Lot stå å tørke med varmevifte på, samt bilens varmeanlegg.

14. Vinduer utvendig: Mens skinnmelken fikk stå å mette skinnet gikk jeg over på siste finish, nemlig vinduer, som en bør ta til sist, da disse blir tilstøfet og ofte får en sprut såpe fra tidligere interiørrens. Tar utvendig først.
- Ettersom jeg ikke vet hvor godt vinduer har vært vasket tidligere, ville jeg bare være sikker, så tok likegodt å brukte det jeg hadde av avfettinger, her skulle det være reint! :P
- PrickBort på trykkanne, la et godt lag over alle vinduer, la virke i ca. 3 min
- Spyle av med vann(jeg brukte varmtvann)
- Legge på Surfex HD 1:10 på samtlige vinduer, la virke i 3-5 min.
- Spyle av med vann
- Håndvask med spesialsvampen, Dodo Juice i GritGuard bøtta. Vasket skikkelig godt, da jeg ville sørge for at alt av avfetting var nøytralisert/borte
- Spylte av ekstra godt med vann
- Tørket over med Avalanche tørkehåndkle
- Såååå kom jeg på at jeg skulle ha claya -.- Doh, jaja, får tørke enda en gang da…
- Claya all vinduer
- Tørka av igjen med Avalanche
- Spraye på med Gtechniq Perfect Glass
- Tørke med Avalance
(Nå tror jeg vinduene skal være rene!)
- Så tid for vindusforsegling! :D Yey!

Teamet, (samt leskende tørstedrikk):
IMG_1965_zpse5698066.jpg

- Hadde 4-5 dråper Rain-X på bomullspad(sminkepad kjøpt på Rema1000) gnukket så over halve ruten i sirkelbevegelser, til det var «primet»
- Et par dråper til på paden, gå over halve ruten igjen, nå i rette bevegelser, horisontale og vertikale, tatt godt langs kantene, for å avslutte i sirkelbevegelser.
- Lot det stå i 20-30 minutter før jeg så gikk over med fuktet mf(Grønn Madness, på bildet), så buffe av med tørr fluffy mf(hvit 500 g. Everest fra Alien)

Her er 3-4 minutter etter Rain – X er ferdig lagt på, kan se at det er litt grålige sirker om man myser litt:
IMG_1966_zps30c8b3f9.jpg

IMG_1967_zps852b3feb.jpg
Etter hvert som jeg ventet på at Rain – X utvendig herdet, tok jeg vinduene innvendig:
- Spraye på Gtechniq Perfect Glass, la virke 10-20 sek.
- Gnukke over med fuktet mf
- Tørke av med tørr mf.

La så Rain – X Anti Fog på alle sideruter. Så jeg får testa om den har noe effekt, mot ubehandlet front og bakrute. Samme fremgangsmåte som med Rain – X utvendig.

Vinduene ble virkelig krystallklare, Gtechniq Perfect Glass er å anbefale, den lukter som en brillerens, og renser minst like bra! Har vel aldri hatt så rene vinduer før :P

Problemet etter dette var herdet dagen etterpå, når jeg fikk se sola på vinduene, var at det lå ørsmå hår/fibre over spesielt frontruta. Dette er nok etter tørkehåndkle som loa en del innvendig. Utvendig var det helt perfekt. Godt tips til å få glasset helt rent og lofritt, at det ikke ligger igjen noe samt unngå skjolder? Blåse over med lufttrykk?

Deilig med gullrent interiør! Venter et par nye plastfornyere, som jeg gleder meg til å teste på bla. Dashbord. Skal dog ta bagasjerommet også, utenom så er det nå den «kjekke» jobben som er igjen, eksteriør og spesielt lakk, gleder meg! :D

07.05.14 Caliper – let there be color!
Hadde lyst å prøve dette med å farge kalipre, så i dag ble dagen etter jeg var å handla inn en del i går:

624ae7aa-7ef4-418b-a02e-c8b4e550f7f7_zps

CRC Brakleen(bremserens), Biltema bremserens, CRC kobberpasta, Biltema stålbørster til drill, stålkost, maskeringstape, Biltema Calippermaling(250 ml gul)


Valgte å farge uten å ta dem av, da jeg heller skal lakkere «skikkelig» da jeg kjøper nye bremser, klosser, skiver og samtidig bytter bremsevæske.

Her er hva jeg gjorde:
1. Ta av dekk

2. Ta av plastklips på kaliper.

3. Spraye en god dose bremserens over kaliper, uten å treffe for mye på gummi
4. Skrubbe over med stålkost(håndholdt)

5. Spraye på bremserens.

6. Kjøre over med stor rund stålkost(festa i drill)
7. Kjøre over med en mindre rund stålkost(i drill)
8. Spraye over med bremserens for å rengjøre og avfette før maling
9. Maskere opp rundt kaliper, spesielt godt over bremseskive.

10. Male fra topp til bunn rundt hele kaliper(der jeg kommer til)
Her brukte jeg det settet med små koster fra biltema, funka veldig bra. Brukte den store til det meste, og en av de aller minste til å komme til i små kriker og kroker.

Utgangspunktet:

IMG_2026_zps59efdbe9.jpg

IMG_2002_zpsec7c9a61.jpg

IMG_2006_zpsbfaac717.jpg

Skrubbe ekstra godt på siden, da det er denne som syns mest.

IMG_2008_zps0dbe5195.jpg

Ferdig skrubba og maskert, klar til maling!

IMG_2009_zps437a529b.jpg

Kosten jeg brukte


Et strøk lagt:

IMG_2010_zps0d1bc287.jpg

Bak


IMG_2011_zps86a094d3.jpg

Fremme

To strøk lagt:

IMG_2012_zpsadae35e7.jpg

Bak


IMG_2016_zps977b5c9f.jpg
Fremme

Tre strøk lagt:
IMG_2017_zpsce56baca.jpg

Bak

IMG_2018_zpsdd011595.jpg

Fremme


Fire strøk lagt:

IMG_2019_zps507b35d5.jpg

Bak

Ferdigbilder:

IMG_2020_zpsf3ddc772.jpg

IMG_2021_zps0b34e075.jpg

Hjulrommet skal shines, men malingen skal få en uke på seg først! Noen som vet hvor lenge jeg bør vente før jeg begynner med avfettinger osv.? Det står at det tar ca. 10 dager før det er helt tørt på boksen... 3 timer håndterbar-tørt.

09.05.14 Bagasjerom + brønn får en etterlengtet shine

Bagasjerommet på bilen har vært brukt flittig, matten har fått endel store flekker, samt brønnen var full av kvister/blader og annet smuss. Reservehjulet er også helt nytt og ubrukt, likt som sommerdekkene som står på bilen, så dette skulle også få en god behandling.
Hva jeg brukte:
ACP (CG GC)

Børster og runde malerkoster

Varmt Vann

3 Mikrofiberkluter til "skitten" vask

SV Autobahn fikk gi litt "love" til metallet samt reservehjul og verktøy som jekk og skruverktøy

Våt/tørr - suger

1. Støvsugte hele brønnen samt trekket
2. Skrubbet over hele brønnen samt vegger og stoff over med ACP

3. Tørket over med mf

4. Våtsugde og påførte vann for så å våtsuge igjen på stoff

5. Tok ut hele overtrekket og skrubba dette en runde med ACP

Ettersom flekker ikke forsvant, gikk jeg på med Surfex 1:10 og en dasj APC CG GC over der og skrubba godt

6. Etter et par runder med Surfex HD og APC var flekkene borte :D

7. Våtsugde så rent og påførte vann og sugde opp igjen

Reservehjulet ble sprayet med Surfex, skrubbet og avspylt. Etter ble det tørket med mf, for så å legge SV Autobahn over og la det herde i 20 min. For så å buffe av.

Mens Autobahn herdet på reservehjul gikk jeg over hjulbrønnen med samme behandling, påførte et tynt lag over alle metalldeler og lot det stå 20 min. For så å buffe av.

Skrufestet til reservehjulet ble også vasket og tørket, så satte jeg alt sammen igjen i hjulbrønnen, verktøyet plassertes pent og ryddig og godt festet.

Så la jeg over trekket igjen og voila, job done, og et meget tilfredstillende resultat som varer og holder seg rent lenge :)

Desverre ble det dårlig med bilder av denne jobben, men her er noen:

Før:

IMG_2028_zps3dade4ff.jpg

IMG_2029_zpsb168039c.jpg

IMG_2030_zpsb080f802.jpg

IMG_2031_zpsacf78393.jpg

Etter:

IMG_2032_zps4c5e6cb7.jpg

IMG_2033_zps8175c864.jpg

IMG_2034_zpsa8d02515.jpg

IMG_2036_zpsd335133f.jpg

Glemte å ta bilde før jeg la inn ting igjen… -.- Men brønnen er gullren, og det samme er felgen, dekksiden ble vist ikke helt perfekt, glemte vist også å legge SV Pneu på dekksider, men men, flott og rent ble det jaffal. Myyye bedre resultat enn hvordan det var, jeg er absolutt fornøyd. Spesielt med flekkene på trekket som ble borte, som dessverre det ikke var før bilder av, da disse virkelig satt godt..

Skal oppdatere stegvis, forhåpentligvis med gode bilder J Påfølgende skal eksteriøret tas, lakk, metall, plast, lister, lykter, motorrom osv.
Takk for titten og behjelpelige svar på evt. spørsmål underveis mottas med stor takk!
Stay tuned!

Endret av Retr0
  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Solid og godt oppsummert, gleder meg til fortsettelsen :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

sjå her ja :)

Har brukt Fabric Guard sjøl og holdbarheten er kanskje ikke den beste og har også lest at man skal heller bruke lite for at den skal få et bedre resultat. men har nå kjøpt meg denne:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=15_53&products_id=80&zenid=e6b9bae9f1c2e679cc3a6ff25acbe935

Har også prukt en god del swissvax sin som er meget bra

http://www.swissvax.no/produkter/kabrioletpleie-produkter/art-244-swissvax-lotos-protectant-kit-impregneringssett

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Er imponert av hva Smart Fabric gjør på videoer, men ser for meg at den rå effekten der fort blir mekanisk slitt vekk? Noen som har en flaske som vil teste på en tekstilmatte? Påføre, sjekke effekt, utsette matta for litt slitasje og så sjekke igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert av hva Smart Fabric gjør på videoer, men ser for meg at den rå effekten der fort blir mekanisk slitt vekk? Noen som har en flaske som vil teste på en tekstilmatte? Påføre, sjekke effekt, utsette matta for litt slitasje og så sjekke igjen? :)

Har Gtechniq sin I1 på vei, så skal gjøre en test på stoff matter.

Skal prøve og få laget egen tråd.

Videre skal jeg ta seter, dører, paneler, dashbord, vinduer, helt til hele interiøret har fått ett løft. Skal oppdatere stegvis, forhåpentligvis med gode bilder J Påfølgende skal eksteriøret tas, lakk, metall, plast, lister, vinduer, lykter, motorrom osv.

Takk for titten og behjelpelige svar på evt. spørsmål underveis mottas med stor takk!

Stay tuned!

Hørtes ut som bra jobb, er alltid kjekt med litt bilder også ;)

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig respons, det gir motivasjon i fortsettelsen ! :)

Har Gtechniq sin I1 på vei, så skal gjøre en test på stoff matter.

Skal prøve og få laget egen tråd.

Hørtes ut som bra jobb, er alltid kjekt med litt bilder også ;)

Kjekt å sett test ja :) Bilder og kanskje noen testvideoer av f.eks beading kommer :)

sjå her ja :)

Har brukt Fabric Guard sjøl og holdbarheten er kanskje ikke den beste og har også lest at man skal heller bruke lite for at den skal få et bedre resultat. men har nå kjøpt meg denne:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=15_53&products_id=80&zenid=e6b9bae9f1c2e679cc3a6ff25acbe935

Har også prukt en god del swissvax sin som er meget bra

http://www.swissvax.no/produkter/kabrioletpleie-produkter/art-244-swissvax-lotos-protectant-kit-impregneringssett

Wow! Det er en sånn effekt jeg er ute etter, spot on! :) Får håpe jeg kan få oppimot samme effekt.

Tenkte å bestille inn Gtechniq I1 for en stund tilbake, men måtte teste CG's Fabric Guard som jeg hadde først...
Men nå som den er tom, blir det
Gtechniq I1, skulle ikke resten av interiøret få? klart det, alle skal få! :D

Endret av Retr0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

ja eg burde også ha tetstet Gtechniq I1 nå, men kjøpte også GTechniq W2 Universal Cleaner Concentrate som eg skulle bruke til dette fornålet, men ser ikke ut som dei selger denne lengre på Bilnerden.

men det vart laget en test som eg husker eg las en gang her på forumet, fant den her :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/10536-test-gtechniq-i1-smart-fabric-og-w2-cleaner/

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eg burde også ha tetstet Gtechniq I1 nå, men kjøpte også GTechniq W2 Universal Cleaner Concentrate som eg skulle bruke til dette fornålet, men ser ikke ut som dei selger denne lengre på Bilnerden.

men det vart laget en test som eg husker eg las en gang her på forumet, fant den her :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/10536-test-gtechniq-i1-smart-fabric-og-w2-cleaner/

Ah, kult å se den igjen! Denne husker jeg, leste den for en god stund siden, men husker aldri hva produkter det var snakk om! :P Takker! Blir Gtechniq |1 uansett her nå, så mye bra som den har vist seg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte litt på Pneu som innvendig plastfornyer, bruker selv SV quick interior detailer som blir matt og fin.

Pneu betyr på fransk, dekk.

Joa! Men tror ikke den er noe farligere enn andre plastfornyere til interiør, og den lukter også godt :) I utgangspunktet bare for å teste dette, da jeg venter på et par "skikkelige" fornyere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nja, ble faktisk ikke så galt. Tenkte jeg skulle starte med en fresh farge å se hva jeg syns over tid, så får vi se. Men tror det blir en annen farge når eg skaffer nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Åja, det hadde skjedd ting her. Kikker bare på siste postene, førsteposten er jo gammal...

Bra jobba, må til med noen økter for å nullstille litt. Spenstig med gule calipere på en S80, men jeg liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det hadde skjedd ting her. Kikker bare på siste postene, førsteposten er jo gammal...

Bra jobba, må til med noen økter for å nullstille litt. Spenstig med gule calipere på en S80, men jeg liker det :)

Takk for det! :) Ja, vet ikke helt hvordan jeg skal få til at folk ser oppdateringene, men synes det er ryddig sånn som jeg har det nå, poster etter hvert som jeg gjør arbeid på bilen :) Kjekt å se tilbake på selv også, og lettere å holde tråd i hvor mye tid jeg har brukt på hver del osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg må sende link til denne tråden til broderen, så kanskje han får motivasjon til å stelle litt ordentlig med s80en sin, når han kan se hvor mye bedre ting blir med litt pleie. Syns du gjør en god jobb som bilen fortjener, hold oppe kvaliteten på arbeidet framover så blir dette strøkent.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg må sende link til denne tråden til broderen, så kanskje han får motivasjon til å stelle litt ordentlig med s80en sin, når han kan se hvor mye bedre ting blir med litt pleie. Syns du gjør en god jobb som bilen fortjener, hold oppe kvaliteten på arbeidet framover så blir dette strøkent.

Hehe ja det må du gjøre, virkelig givende å se resultatet etter du har lagt ned litt arbeid :) Takker så mye det er hyggelig å høre :)

Mye fint arbeid her. Blir spennende å se hvordan testen på dørtrekket går. :)

Takk skal du ha! Skal få posta bilde, har blitt forandring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...