Andreasb

Ford Mondeo 2008

Hei! Jeg har vært medlem her på dcn en stund nå, men har ikke vært så mye aktiv på forumet, mest sett på andre S&S og lært utrolig mye. Men nå tenkte jeg at jeg skulle legge ut noen bilder av en bil jeg tok her om dagen. Bilen er en Ford Mondeo 2008 modell som jeg bare skulle ta en utvendig shine.

banner.jpg

Slik så bilen ut ved ankomst

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Startet med og legge på rim7 på felger, mens jeg fant frem vaskeredskapene

4.jpg

Så var det prickbort på all lakk

5.jpg

Etterfulgt av en skumblanding

6.jpg

Klart til og spyles av

7.jpg

8.jpg

Etter avspyling så jeg at den ene felgen alltid ble dekket av sand, fant ut at det var utrolig mye som gjemte seg opp under ene bakskjermen, så det ble en 3 minutters spyling bare der før det sluttet og renne noe sand.

9.jpg

Så var det på tide med bøtte og favorittsåpa fra Adams, lukter godt og skummer bra synes jeg

10.jpg

11.jpg

Gikk over alle lister og kroker med detailbrush fra swissvax

12.jpg

Så ble bilen kjørt inn og tørket med miracledry tørkehånkle

13.jpg

14.jpg

Var ikke så ille lakktilstand på denne, bare vanelige "vaske" riper og litt ymse, den blir tatt godt vare på.

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

20.jpg

så var det tid for clay, fant frem no rinse og den gamle jif-flaska mi

21.jpg

Dette er etter høyre side

22.jpg

Og dette etter venstre

23.jpg

Så fant jeg frem rupes lhr15 maskinen og prøvde de forskjellige fargestegene, og kom frem til at denne komboen tok det jeg ønsket uten alt for mange pass.

19.jpg

24.jpg

Etterhvert som jeg holdt på, ble ikke lakken helt ivrig på og bli jobbet noe særlig med. det var vanskelig og tørke vekk restene og det ble en matt tåkete finnish

27.jpg

Jeg prøvde og spraye litt no rins på padden og kjørte videre på lakken, da gikk det bedre og var lett og tørke vekk etterpå. vet ikke helt hva det har og si men det er det kanskje noen her som vet?

28.jpg

Noen 50/50 bilder underveis

25.jpg

26.jpg

Etter grovsteget, var det ut for en vask, bilen ble så kjørt inn igjen og tørket.

29.jpg

Tok frem hvit rupes pad og diamond for siste finsteget

30.jpg

Ingenting og si på vektfordelingen her, en utrolig fantastisk maskin og jobbe med.

31.jpg

Da var hele bilen tatt og siden det var så fint vær ute så måtte jeg ut for en sjekk

32.jpg

33.jpg

Utrolig fornøyd med rupes

34.jpg

35.jpg

Siste finpussen ble HD voksen fra autoglym, liker denne utrolig godt da den gir utrolig bra glans, beading og ikke minst holdbarhet.

36.jpg

37.jpg

38.jpg

Etter Jeg var ferdig med voksen så forseglet jeg alle vinduer utvendig med rain-x og clearvue, tok halve bilen hver, aldri sett noen forskjell på disse og clearvue er jo halve prisen også. eneste er at jeg liker tuten på rain-x flaska bedre.

39.jpg

Clearvue ligger å koser seg, har lagt på 2 lag på alle vinduer

40.jpg

Rain-x

41.jpg

Mens ruteforseglingen fikk ligge litt, gikk jeg over alt av alu/metall lister og felger med autobahn

42.jpg

Så når jeg skulle tørke av vinduene, fukter jeg en microfiberklut med litt vindusvask og tørker vekk det øverste laget, så går jeg over med en ny tørr klut og tørker til det er helt blankt og fint. synes denne kombinasjonen er helt super! da det kan bli litt vrient og bare tørke vekk uten fuktighet.

43.jpg

Innside vinduer ble vasket med crystal

44.jpg

Så har jeg vært så heldig og fått en bag fra autoglym, har egentlig aldri prøvd disse produktene før utenom HD voksen som jeg er kjempe fornøyd med, så da så jeg om det var noe nytt jeg kunne teste.

45.jpg

Eneste som mangler i baggen er glass polishen, da denne er hjemme og ble brukt til vask på alle vinduene utvendig og innvendig i huset, er super fornøyd med den. Utrolig enkel i bruk og støver ikke når man tørker av igjen.

46.jpg

Fant frem bumper and trim gel og tenkte jeg kunne finne noe plast/gummi som trengte litt pleie. det ble et veldig blankt resultat, så jeg tok en microfiberklut og tørket vekk det jeg fikk av etter jeg hadde lagt på alt. da ble det en litt finere "matt" finnish

47.jpg

48.jpg

Så noen ferdig bilder

49.jpg

50.jpg

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

Ble fort et lite støvlag på bilen gitt, men var fortsatt blank heldigvis

55.jpg

Da håper jeg bilen ble nesten som ny, og er klar for nye seks år.

Takk for meg

32

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred! bra:)

Akkuratt ferdig med en 2010 som var skikkelig dårlig. Er sticky lakk. Altså minst mulig varmegang for å unngå problemer:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat:) Cred gitt selvfølgelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott første S&S! Dette ble virkelig lekkert :) Kjempebra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall første S&S dette med blankt og flott resultat. Sort Mondeo er vel kjent for å være litt vrien.

Jeg tok en lik bil selv i fjor og hadde samme problem. Grovsteget var vanskelig å buffe, kjørte fort tørt og la igjen en tåkete finish. Etter finsteget ble det riktig så blankt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred! bra:)

Akkuratt ferdig med en 2010 som var skikkelig dårlig. Er sticky lakk. Altså minst mulig varmegang for å unngå problemer:)

Tusen takk! Ja det var ikke den enkleste lakken å polere, får huske dette hvis jeg skal ta en slik bil igjen.

Flott resultat:) Cred gitt selvfølgelig!

Tusen takk!

Flott første S&S! Dette ble virkelig lekkert :) Kjempebra.

Takk takk :)

Knall første S&S dette med blankt og flott resultat. Sort Mondeo er vel kjent for å være litt vrien.

Jeg tok en lik bil selv i fjor og hadde samme problem. Grovsteget var vanskelig å buffe, kjørte fort tørt og la igjen en tåkete finish. Etter finsteget ble det riktig så blankt :)

Takk takk, ja grovsteget som var skikkelig vrient, var en stor forskjell når jeg kjørte på med diamond, ble veldig blankt i forhold :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt utført jobb og S&S. :)

Cred for denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt utført jobb og S&S. :)

Cred for denne.

Tusen takk:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

støkent arbeid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra første S&S :) Kan være litt vrien lakk dette her ja, men dette fikset du. God jobb og flott resultat, cred! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive