Marius Engel

Ullmitt vs. Microfiberhanske.

26 innlegg i emnet

Fordeler/ulemper? Hva er best, og hva genererer minst vaskeriper? Holdbarhet? Pris?

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden svamp :)

Har lagt vekk ullmitt og microfiberhanska etter at jeg kjøpte et par av de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden svamp :)

Har lagt vekk ullmitt og microfiberhanska etter at jeg kjøpte et par av de.

+1

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til egne biler går det i BN-svamp, men til biler som skal korrigeres er jeg ikke så fin på det, da jeg har langt flere mitts enn BN-svamper. De skal jo uansett korrigeres :)

Endret av chrefs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zymol svamp eller bilnerdens spesialsvamp, hos meg er Mitt parkert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden svamp. Tenker dere da på den som kalles spesialsvamp?

2y7a7ymy.jpg

Trodde at microfiberhanske var tingen jeg, at den var mer skånsom enn svampen?

Ser at liquidelements også selger microfibersvamp. Kanskje den er bra?

uvyhujy5.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilt Hamber Ullmitt, holder godt på vann og slipper skiten bra. Fordel med mitt er jo at eg slipper og holde den. Å mister den ilkkje.

Har ogsp 2 andre ullmitt og noen microfiber pluss bn spesialsvamper. Men går fortsatt mest i ullhansken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfibermitt her ;) Synes det er lettere å komme til på trange steder, mer praktisk iom. at man slipper å holde den, og jeg synes det glir bra. Blir vasket mellom hver vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler/ulemper? Hva er best, og hva genererer minst vaskeriper? Holdbarhet? Pris?

Hva som er best er en smakssak. Prøv forskjellige produkter til du finner det som passer deg. Alle produktene du finner i butikkene til samarbeidspartnere er ca like skånsomme.

Jeg hamstrer spesialsvamper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte ullmit i høst fra autogeek.net når jeg var i statene. Den er utrolig stor og myk når den er tørr. Men pelsen legger seg flatt når den blir våt. Støv og andre fremmedpartikler fester seg utrolig lett i ullen og er vanskelig å få ut. Må si til min skuffelse at jeg foretrekker chenille mit. Kunne tenke meg å prøve en sånn spesialsvamp flere snakker om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesialsvampene. Vasker dere de sammen med mf kluter og pads i maskinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesialsvampene. Vasker dere de sammen med mf kluter og pads i maskinen?

Skyller opp i springen med varmt vann :)

Dodo sin Supernatural svamp er litt tettere og har mindre porer enn spesialsvampen og den tar av og til med seg asfaltprikker som prickbort må ha oversett eller ikke løst helt opp. Da sprayer jeg bare litt prickbort rett på de flekkene og skyller godt. Usikker på om det samme kan hende med Spesialsvampen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verd å nevne Sveitsisk fjellsau synes jeg.

Washpudel'n har ikke skuffet en eneste gang hos meg :)

Wikipedia:
Washpudel'n inneholder ull fra den velkjente fjellhylle sauen nordvest i Sveits.
Swissvax har et småbruk der oppe hvor de avler opp sau på løpebånd.
De blir foret med leverpostei og bokkøl, som visstnok har en god effekt på hvordan ulla krøller seg :D
Endret av Hasse
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt en slik BN svamp for å teste. Men hvorfor skal den være mer skånsom en f.eks en Chenile vaskehanske?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt en slik BN svamp for å teste. Men hvorfor skal den være mer skånsom en f.eks en Chenile vaskehanske?

Om du har en ren svamp og en ren vaskehanske, så lager de nok like lite riper begge to. Når du derimot får dritt på de, så KAN det være forskjell på hva som riper minst. Jeg er så utrolig nøye med forvask så jeg får egentlig ikke vaskeriper i det heletatt. Jeg koser meg og bruker lang tid, 2BM og alt som hører med. Svamp synes jeg er håpløst da den er lettere å miste og det er verre å vaske under dørhåndtak etc.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker nerdesvamp/Zymolsvamp fordi det riper minst over tid slik jeg håndvasker og rengjøres enklest i rent vann etter bruk. Mikrofiber-/chenille-mitter brukes nederst på karosseriet og fremsiden av felger i egen bøtte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker som regel Zymol svampen, mest pga alle anbefalingene fra andre. Ullmitten min greide noen å søle litt maling på som rakk å tørke inn, så den har ikke blitt brukt siden. Men må si jeg elsker følelsen av å vaske bilen med Meguiars mf-mitten, selvom den får kritikk av noen for å være for "flat" og at ting kan sette seg fast i mitten og bli med videre og ripe opp bilen. Men når bilen egentlig er helt ren og du bare skal gå over med håndvask for sikkerhetsskyld så er den nydelig å bruke synes jeg :) Får så deilig kontakt med bilen med den he he :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Bernhard's lille sorte. Funker gull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Bernhard's lille sorte. Funker gull.

Går denne an å få tak i lenger? Det var beste vaskehansken jeg har hatt, men så snek den seg med i maskinen på 90 grader...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive