Gå til innhold

150 mm vs 125 mm pads...


todden

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg fordelene/bakdelene med diss to størrelsene på pads? Snakker om skumpads både til vanlig roterende og da-maskiner. Snakker om kvalitetspads fra feks Scholl, Meguiar´s og Uber.

Jeg innbiller meg at desto større pad desto vanskeligere å ha kontroll, spesielt til roterende maskin eller tar jeg feil?

Blir resultatet bedre med den ene frem for den andre?.....

Endret av todden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg fordelene/bakdelene med diss to størrelsene på pads? Snakker om skumpads både til vanlig roterende og da-maskiner. Snakker om kvalitetspads fra feks Scholl, Meguiar´s og Uber.

Jeg innbiller meg at desto større pad desto vanskeligere å ha kontroll, spesielt til roterende maskin eller tar jeg feil?

Blir resultatet bedre med den ene frem for den andre?.....

Personlig bruker jeg forskjellig størrelse på pad (og bakplate) i forhold til flaten jeg skal polere. På store flater som tak, panser, dører etc. bruker jeg 150/160mm og på mindre/"vanskelige" områder som frontfanger, speil etc bruker jeg mindre pad..

Si at du har samme type pad i 150 og 125mm utførelse. De har de samme egenskapene, men brukes til forskjellige type flater. Tar f.eks litt lenger tid å polere et panser med 125mm kontra 150. Jo større pad, jo lettere er maskinen å kontrollere. Maskinen blir mer stabil med større pad. Det er ihvertfall min erfaring. Bruker DA-maskin da, ikke roterende :)

Er ikke veldig erfaren, så hvis jeg driver med feillæring er det bare å rette på meg. Men dette er ihvertfall hva jeg har erfart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...