Gå til innhold

Røyk fra hjul


smithes

Recommended Posts

Fikk varsel om å skifte bremseklosser for ca 1 uke siden, men har ikke fått gjort dette enda. Sikkert kjørt 40-50 mil siden da (bremset så mye som mulig med motor). Når jeg stoppet bilen på jobb i dag kom det røyk fra hjulene på den ene siden av bilen og det luktet svidd. Er dette pga bremseklossene eller kan det være noe annet? Tror ikke bremsene har hengt seg opp, merket hvert fall ingen forskjell ved kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt eksosanlegg? Hender seg det ryker rundt hjulbuene bak på min Passat, spesielt ved fuktig vær. Og det lukter litt svidd i tillegg, hvis jeg har vært sent ute til jobb. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende, var fuktig vær og så ikke røyk komme direkte fra bremseklosser. Ble litt bekymret for skivene, men etter varsling burde vel bremseklossene holde mer enn 40-50 mils kjøring. Jeg er ikke akkurat en ivrig bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brukt opp bremsebelegget så kan jeg love deg at du merker forskjell, både på bremseeffekt og støy/vibrasjoner ved bremsing... det gjorde i hvert fall jeg med min. Umiddelbar "rent-a-wreck følelse", etter stempel som hang seg delvis opp og klosse som ble helt spist.

Hvis du bare plukker av hjulet er det normalt en åpning på toppen av caliper der du kan se tykkelsen på bremsebelegget. Har du god klaring mellom bremsecaliper og felg kan du kanskje se det uten å ta dem av også.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke på felg/nav nei.

Merket ingenting på bremseeffekt eller støy, så da er det kanskje ikke bremseklossene. La om til sommerdekk ganske nylig om dette skulle ha noe å si, men ser ikke helt at det skulle forårsake noe. Har aldri merket røyk fra bilen etter stopp tidligere, så det var litt merkelig. Kanskje partikkelfilteret ble brent rent rett før jeg stoppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Her høres det ut som om bremsene henger på ja. Dermed så slites klossene fort og ikke minst det blir varmt. -Kjør en kort tur og kjenn etter på felgen/navet.

(Forutsetter at det ikke nå er eks dieselvarmer som har kjørt/stoppa eller eks kjølevæske som er sølt og som fordamper fra motor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...