Gå til innhold

GTechniq T1 til hjulhus?


tr86

Recommended Posts

Hei.

Til vårshine nå er jeg tom for CG Bare Bones, og må ha påfyll.

Spørsmålet er om T1 kan brukes til dette, og om den er like god / dårligere / bedre til hjulhus som Bare Bones er?

Må bestille så jeg har til neste shine som, så bestilles trolig i kveld:-)

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Bare Bones hadde noe særlig til holdbarhet, så der fungerer sikkert T1 minst like bra, i tillegg beader den nesten som nylagt voks. Dog liker ikke T1 surfex i det hele tatt, etter 1-2 vask ser jeg nærmest skjolder etter påføring av surfex (1:30), og at den dype fine fargen blir blass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Bare Bones hadde noe særlig til holdbarhet, så der fungerer sikkert T1 minst like bra, i tillegg beader den nesten som nylagt voks. Dog liker ikke T1 surfex i det hele tatt, etter 1-2 vask ser jeg nærmest skjolder etter påføring av surfex (1:30), og at den dype fine fargen blir blass.

Andre alternativer som bør vurderes da?

Er åpen for forslag, men bestilling skjer trolig ikveld eller morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall gått tilbake til polytrol på plast, synes egentlig ingenting har noe voldsomt bra holdbarhet i hjulbuer (naturlig nok?). Men det er jo prikken over i`en på en jobb, og det gjør renholdet enklere en liten periode. Polytrol er jo ganske mye jobb i.fht T1 og Bare Bones, så det blir jo en vurderingssak i.fht hvor mye man skal legge i det.

Min erfaring med T1 lenger opp her, er på utvendige lister o.l, ikke dekk, der får Pneu og Migliore regjere en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne litt. Hva bruker dere til påføring av T1? Prøvde med MF, men ser liksom ikke noe særlig forskjell. Mulig jeg hadde på for lite eller gjorde noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har en helt egen Auto Finesse Wax mate som jeg bruker til T1, Satin osv

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dét ble noe helt annet ja. Blir tydeligvis strafferundene fra helvete med surfex og børste, hvit pad ble først brun - så svart som natta. :(

Endret av chrefs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Endra emnetittel litt, så den er lettere å finne igjen :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...