Gå til innhold

Lakke takboks


Trondb

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt takboks som er i feil farge i forhold til bilen. Har planer om å kjøpe lakkboks med bilens farge pga vil ikkje betale 2 000 kr for dette hos et lakkverksted.

Noen som har tips til fremgangsmåte for best mulig resultat?

Tar man utgangspunkt i at du må kjøpe inn absolutt alt du trenger, vil du få mer igjen for pengene ved å la noen "proffe" gjøre dette. Differansen blir ikke så stor, du slipper alt arbeidet, og du får i tillegg en strøken lakkering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bedre å prøvd plasti dip? :)

Ukjent med dette.. Får man kjøpt denne i bilens farge? Klarlakk utenpå?

Selg takboksen, kjøp ny i bilens farge :D

Betalte 1 500 for en pent brukt Skiguard 825. Ny koster ca 10 000.

Er ikkje typen som har boksen på hele året. Tas av tvert man er ferdig med "oppdraget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde som nevnt over her satt bort denne jobben. Koster sikkert det samme som å handle inn alt du trenger selv. Blir en del materiell du trenger totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.plastidip.no

Sjekk ut noen videoer, tror du vil bli mer fornøyd å gjøre det på denne måten en å begynne med en lakkboks.

Et eks bare

http://m.youtube.com/watch?v=VRQBH0duAFA

Virker veldig genialt men får det i begrenset fargevalg virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølv er ikke sølv :) må ha lakkoden for eksakt match. Ellers kan du bare lakke den sort ;)

Må selvsagt kjøpe etter lakkode ja... Boksen som eg har kjøpt er sort så selvsagt blir det en prøvemontering først for å se kor "ille" det ser ut.. men det fineste er som regel boks i samme farge som bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en del til før en sånn boks blir både pent finishmessig eller at det reelle fargespillet matcher bilens :) og du trenger mer enn bare 1-2 stykker for å komme i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte betale 350kr for blandet lakk etter kode. Kostet 150kr med ferdigblandet lakk hvis de hadde den fargen i systemet. Jeg hadde mercedes svart, så det var en ganske vanlig farge.

Men det kan fort komme opp i 1000kr i lakk, 150kr i grunning og 2-300 kr i klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med lakkering selv, men har blitt fortalt at det er litt tricky å lakkere slike glassfiberbokser. Noe med at det kan vri seg om man ikke er forsiktig med varme og slikt. De som lakkerer slike bokser mye har visstnok egne jig'er de monterer boksene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Plastidip er veldig tilgivelig og med en lakksprøyte fra biltema får man et strøkent resultat omtrent uansett så lenge man ikke har 10 tommeltotter. Man får plastidip i "spesial" farge på bestilling, da må du oppgi en RAL code som er lik lakkfargen på bilen, men det blir matt og ikke blankt som en lakk, selv med glossifier (og du får ikke metallic effekten)

Vil forsåvidt heller anbefale Cardip da denne gir et mye glattere og penere resultat, plastidip har mer tekstur en cardip som blir nesten helt slett.. (kjøpes fra QWT blant annet)

Personlig hadde jeg farget boksen med svart cardip, og evt en boks med silver metalizer til slutt for litt mer "popp"

Mye lettere og evt selge boksen senere også om den er svart da den vil passe til alle farger kontra en som er sølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har takboksen blitt levert og fått løftet boksen på for å se resultatet.

Blei ikkje så ille siden det er litt sorte detaljer på bilen men tror finner ikkje helt roen på at den skal vere sort..

takboks2_zpsf0969f21.jpg


Plastidip er veldig tilgivelig og med en lakksprøyte fra biltema får man et strøkent resultat omtrent uansett så lenge man ikke har 10 tommeltotter. Man får plastidip i "spesial" farge på bestilling, da må du oppgi en RAL code som er lik lakkfargen på bilen, men det blir matt og ikke blankt som en lakk, selv med glossifier (og du får ikke metallic effekten)

Vil forsåvidt heller anbefale Cardip da denne gir et mye glattere og penere resultat, plastidip har mer tekstur en cardip som blir nesten helt slett.. (kjøpes fra QWT blant annet)

Personlig hadde jeg farget boksen med svart cardip, og evt en boks med silver metalizer til slutt for litt mer "popp"

Mye lettere og evt selge boksen senere også om den er svart da den vil passe til alle farger kontra en som er sølv.

Ser at du får den i sølv metallic også..

http://spray-wrap.no/spraywrap

Kanskje ikkje akkurat samme leverandør men fant denne med et "cardip" søk.

Kjøper absolutt dette med mest kurant som sort boks når man skal selge igjen..

Endret av Trondb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Spray-wrap.no og QWT er samme firma :)

Hvordan sølv cardip matcher din bil aner jeg ikke da jeg ikke har sett eksempler på den utenom bilder (som varierer veldig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray-wrap.no og QWT er samme firma :)

Hvordan sølv cardip matcher din bil aner jeg ikke da jeg ikke har sett eksempler på den utenom bilder (som varierer veldig)

Men siden den kommer i sølv met. er jo det et godt alternativ til lakkering på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Er ihvertfall noe helt annet å "lakkere" med dip kontra lakk, utrolig enkelt å få et godt resultat :)

Ligger forsåvidt masse tips og guider på nett også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...