Gå til innhold

Voks som har overvintret i garasje..


Salcin

Recommended Posts

Vet produkter ikke skal så kaldt om vinteren, men hva med sånn som voks? Har en kamerat boks med SV Shield som har fått leve vinteren gjennom i garasjen, og det har nok vært minus grader der! Tåler sånne ting å fryse? Ser ikke helt riktig ut synes jeg..

Og hva er eventuelt problemet med å bruke den vis en alikevel gjør det? Kan den gi skjolder eller noe? Eller vil den bare ikke ha noe særlig holdbarhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Går nok bra :) Shield er uansett litt smuldrete kan være men i kulden har den jo ikke skilt seg sånn som i ekstrem varme.Jeg er ganske sikker på at den er god som ny! Har 80 år gamle vokser som er så godt som ny så ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

En voks fryser vel ikke vil jeg tro?

er vel ikke veldig mye vann i en voks, om noe.

Så det går nok helt bra, ei heller såkalt "nanotekonologi ting" i shield med mangel på bedre ord :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? :)

Vi har opplevd det du prater om David, på ett parti varer vi fikk fra England i vinter var mange av varene frosne, en del av de flytende vannbaserte produktene vi fikk inn var ødelagt, men voks/polish ol tålte det godt.

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Vi har opplevd det du prater om David, på ett parti varer vi fikk fra England i vinter var mange av varene frosne, en del av de flytende vannbaserte produktene vi fikk inn var ødelagt, men voks/polish ol tålte det godt.

Hvem står ansvarlig for slikt? :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Hvem står ansvarlig for slikt? :)

Enten avsender eller befrakter, kommer litt an på hva avsender gir beskjed om... I vårt tilfelle sendte produsent/avsender alt på nytt i neste sending, de hadde nok ikke tatt hensyn til at vinter er litt forskjellig i England og Norge.

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? :)

Kort fortalt har speditører et produkt som heter varmegods, som sikrer at varene står varme på terminal og blir fraktet på lastbærer med varme mellom terminalene. Da må godset være merket "varmegods".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Kort fortalt har speditører et produkt som heter varmegods, som sikrer at varene står varme på terminal og blir fraktet på lastbærer med varme mellom terminalene. Da må godset være merket "varmegods".

Aha. Så da burde egentlig de norske nettbutikkene merke pakkene sine om vinteren? Veit ikke helt hvor nøye posten er da, 3 av 4 pakker jeg henter på min lokale post i butikk som er merket med 'Denne side opp' ligger enten oppned eller på siden. :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så da burde egentlig de norske nettbutikkene merke pakkene sine om vinteren? Veit ikke helt hvor nøye posten er da, 3 av 4 pakker jeg henter på min lokale post i butikk som er merket med 'Denne side opp' ligger enten oppned eller på siden. :P

Jeg er usikker på om Posten tilbyr Varmegods, men det holder ikke bare med merking. Det er et eget produkt med egne merkekoder og koster litt mer.

Posten har mye maskinell håndtering og sortering av pakker, så merking av typen "Denne side opp" har kun betydning når pakkene blir håndert av mennesker.

Utgangspunktet er at emballasjen må sørge for at pakken må tåle å fraktes alle veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Vi bruker Post Nord, de tilbyr varmegods. Vi gjør speditøren oppmerksom på at varene må stå innendørs ved av og på lossing, det er masse gods som venter på ny bil for videre transport som blir stående på rampa. Alle sier at det skjer ikke hos oss, men jeg har sett det med egne øyne. I visse tilfeller lønner det seg å sende forsendinger som ekspress fremfor varmegods :-)

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...