Salcin 5 Skrevet 25 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2014 Vet produkter ikke skal så kaldt om vinteren, men hva med sånn som voks? Har en kamerat boks med SV Shield som har fått leve vinteren gjennom i garasjen, og det har nok vært minus grader der! Tåler sånne ting å fryse? Ser ikke helt riktig ut synes jeg.. Og hva er eventuelt problemet med å bruke den vis en alikevel gjør det? Kan den gi skjolder eller noe? Eller vil den bare ikke ha noe særlig holdbarhet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonA 11 Skrevet 25 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2014 Det skal jo tåle minusgrader når det er lagt på bilen... Tipper voks holder bedre hvis det lagres kaldt. Mindre fordamping av lettflyktige stoffer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 25 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2014 Går nok bra Shield er uansett litt smuldrete kan være men i kulden har den jo ikke skilt seg sånn som i ekstrem varme.Jeg er ganske sikker på at den er god som ny! Har 80 år gamle vokser som er så godt som ny så Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 25 April, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 25 April, 2014 (endret) En voks fryser vel ikke vil jeg tro? er vel ikke veldig mye vann i en voks, om noe. Så det går nok helt bra, ei heller såkalt "nanotekonologi ting" i shield med mangel på bedre ord Endret 25 April, 2014 av Concker Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydancer 162 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? Vi har opplevd det du prater om David, på ett parti varer vi fikk fra England i vinter var mange av varene frosne, en del av de flytende vannbaserte produktene vi fikk inn var ødelagt, men voks/polish ol tålte det godt. Siter Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.Skydancer Detail Skydancer Detail på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 Vi har opplevd det du prater om David, på ett parti varer vi fikk fra England i vinter var mange av varene frosne, en del av de flytende vannbaserte produktene vi fikk inn var ødelagt, men voks/polish ol tålte det godt. Hvem står ansvarlig for slikt? Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydancer 162 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 Hvem står ansvarlig for slikt? Enten avsender eller befrakter, kommer litt an på hva avsender gir beskjed om... I vårt tilfelle sendte produsent/avsender alt på nytt i neste sending, de hadde nok ikke tatt hensyn til at vinter er litt forskjellig i England og Norge. Siter Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.Skydancer Detail Skydancer Detail på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 Alt faenskap som kan skje med voksen sin konsistens etc løses som regel greit med et vannbad Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? Kort fortalt har speditører et produkt som heter varmegods, som sikrer at varene står varme på terminal og blir fraktet på lastbærer med varme mellom terminalene. Da må godset være merket "varmegods". Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 Kort fortalt har speditører et produkt som heter varmegods, som sikrer at varene står varme på terminal og blir fraktet på lastbærer med varme mellom terminalene. Da må godset være merket "varmegods". Aha. Så da burde egentlig de norske nettbutikkene merke pakkene sine om vinteren? Veit ikke helt hvor nøye posten er da, 3 av 4 pakker jeg henter på min lokale post i butikk som er merket med 'Denne side opp' ligger enten oppned eller på siden. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 26 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2014 Aha. Så da burde egentlig de norske nettbutikkene merke pakkene sine om vinteren? Veit ikke helt hvor nøye posten er da, 3 av 4 pakker jeg henter på min lokale post i butikk som er merket med 'Denne side opp' ligger enten oppned eller på siden. Jeg er usikker på om Posten tilbyr Varmegods, men det holder ikke bare med merking. Det er et eget produkt med egne merkekoder og koster litt mer. Posten har mye maskinell håndtering og sortering av pakker, så merking av typen "Denne side opp" har kun betydning når pakkene blir håndert av mennesker. Utgangspunktet er at emballasjen må sørge for at pakken må tåle å fraktes alle veier. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydancer 162 Skrevet 27 April, 2014 Rapporter Share Skrevet 27 April, 2014 Vi bruker Post Nord, de tilbyr varmegods. Vi gjør speditøren oppmerksom på at varene må stå innendørs ved av og på lossing, det er masse gods som venter på ny bil for videre transport som blir stående på rampa. Alle sier at det skjer ikke hos oss, men jeg har sett det med egne øyne. I visse tilfeller lønner det seg å sende forsendinger som ekspress fremfor varmegods :-) Siter Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.Skydancer Detail Skydancer Detail på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.