Gå til innhold

Hans Marius sin Audi A4 S-line (sommerklargjøring gjort)


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Klokka 05.30 Lørdag 12. April spratt jeg opp fra senga. Flybilleten til flesland var bestilt, og bankremissen var klar. Dette var dagen det skulle skje...

 

Etter nesten 4 år med en gammel golf, så var jeg lei. Jeg var nå kommet så langt med studiene, at "normal" inntekt ikke var så langt unna, og dermed kunne jeg klare å betale for en nyere bil snart. Så med et ganske gunstig lån fra fattern, samt rensking av sparekontoen så lå alt til rette for at jeg kunne få meg en ny bil. I det siste har jeg lagt min elsk på to biler, den nye BMW 1-serie cupe og Audi A4 B7. Siden prisen på BMW'en startet på 200 000 for de mindre utstyrte modellene, var det A4 som var mest interessent. Startet så å søke rundt på finn, med følgende krav:

 

-Quattro

-2x S-line

-2.0 TDI med minst 140 hk

-IKKE sølv, helst svart/mørkeblå

-helst multifunksjonsratt

-delskinn helst med alcantara

-helst stor stereo med navi

-ikke gått mer enn 150-160 000

-absolutt maks pris 200 000

-helst så ny som mulig

 

Med andre ord var det bare å lage en autosøk på finn, og sette seg å vente. Det var en god del biler med en del av disse kriteriene, men enten var de for dyre, hadde feil farge eller gått for mye.

 

Så en dag tikket det inn en mail med en A4 på Tysnes med så og si alt jeg var ute etter. Fargen som stod i annonsen stod til grå, og etter litt søking på nettet fant jeg ut at det måtte være DOLPHIN GREY (LX7Z). Utfra de mangfoldige bildene jeg gikk igjennom på nettet av denne fargen, så det faktisk ut som en fin farge som kunne bli rimelig blank med riktig behandling ;) Bilen hadde delskinn og stoff i stede for alcantara, men ellers alt jeg ville ha. Så var det bare den avstanden da... 6 timer og 29 min med bil en vei var litt mye for å se på en bil. Så etter mange meldinger frem og tilbakte med eier, samt noen telefonsamtaler konkluderte jeg med at eieren virket såpass real, og bilen så bra at jeg tok sjansen på å bestille flybilett til Flesland. Så grytidlig om morgenen bar det inn til gardermoen, og videre til Flesland, og så fikk jeg endelig se bilen jeg hadde fantasert om de siste dagene :) I typisk vestlandsvær med ordentlig sur vind fra alle kanter, rullet bilen inn på korttidsparkeringen. Fargen var virkelig så fin som jeg hadde håpet. Etter en kjapp tur til nærmeste bensinstasjon, ble bilen grundig inspisert. Ingen synlig rust annet enn noen få flekker i hjulbuene etter steinsprut. Frontfangeren hadde noen dypere riper etter forrige eier som hadde truffet en kant, men det kunne jeg leve med. Etter en testtur ble jeg enda mer overbevist. Tight og god å kjøre, ingen ulyder eller annet jeg kunne merke. Her var det altså bare å begynne å diskutere pris. 

 

Nesten presis kl 11.00 satte jeg snuten mot Gjøvik, blid og fornøyd, 170 000 kroner fattigere, men en Audi A4 rikere :) Hele veien hjem gliste jeg fra øre til øre.

 

Uansett, nok snakk. Her er i alle fall de første ordentlige bildene jeg har fått tatt av bilen:

 

IMG_4161.jpg

 

IMG_4162.jpg

 

IMG_4163.jpg

 

IMG_4164.jpg

 

IMG_4165.jpg

 

IMG_4170.jpg

 

Bilen er altså en 2007 mod Audi A4 B7 med 2.0 Tdi med 140 hk og hadde gått 161 000 km når jeg hentet den.

 

Utstyr på bilen:

-2x sline

-Bi-xenon

-Coming home-leaving home

-Cruice control

-RNS-E Navigation med 2 minnekort 

-CD veksler

-S-line pregede delskinn stoler

-Regnsensor

-Automatisk blendbart speil

-Ryggesensor

-Avtagbart hengerfeste

-S-line multifunksjonsratt

-17 toms RS4 originale felger

 

 

Gjennom påsken ble det selvsagt en god del timer med surfing på nettet som endte i en foreløpig liste over hva jeg vil gjøre med bilen etter hvert:

 

(x) Grundig polering fra A-Å

(x) Fikse skade i skinnsetet bak (Swissvax skinnfarge)

(x) Bytte skilt

(x) Bytte skiltplater 

(x) Sette inn Dension DAB adapter med mulighet for AUX og USB i originalanlegget

(x) Nye sommerfelger

(x) Senkeskåler fremme

(x) Fjerne det oransje i hovedlykta

(x) Fjerne A4 og 2.0 Tdi merkene bak

(x) S-line stoffmatter

(x) Fjerne bakrutevisker

(x) Bytte baklyktene til LED

(x) Cupra leppe 

(x) Lakkere fremfanger

(x) LED i interiørbelysning 

(x) LED skiltbelysning 

(x) Xenon i spredere

(x) Montere led lyspakke under dører og i fotbrønn

(x) Lakkere hjulbuer

(x) Lakkere lister og skjørt som har parkeringsmerker

(x) Lakkere bakfanger

(x) Pulverlakkere vinterfelger

(x) Lakkere bremsecalippere

Chipp

Muligens ny eksos/endestusser

Muligens bytte til RS4 grill

 

 

 

Kjenner jeg meg selv blir det nok mer, men dette er i alle fall foreløpig plan :)

Endret av Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at andre har like god smak som meg :)
B7 er den fineste A4'en i mine øyne.

Den fargen der er faktisk veldig pen, foreldrene mine har en kliss lik B7 som deg. Min er lysegrå, husker ikke fargenavnet i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Gratulerer med flott vogn!

Litt senk og sprekere felger så blir dette perfekt med engang :)

Liker også planene videre, glassplugg er nok å anbefale med engang før viskeren riper opp hele bakruta,

Personlig hadde jeg fjernet embleme bak (uten om audi ringene) og skiftet til led baklys, denne bilen er såpass "ny" at led blir riktig, samtidig bilen ser nyere ut en den faktisk er med engang :) Led skiltlys / interiør lys er jo også en smal sak som løfter litt.

H7 i sprederne på denne? isåfall er jeg veldig fornøyd med noen LED pærer jeg kjøpte på eBay her som gir helt hvitt lys som lyser veldig bra om det kan være aktuelt? slipper ihvertfall å styre med ballaster å div.

Ikke noe å kjøre i mørket med, men rent utsende messi er de veldig fine :)

Følger spent med videre :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Grattis med fin bil..

Jeg har noen RS4-2 felger i 8,5x19 ET42 liggende om det er interessant..

Takk for det Bernhard :) OEM eller replica? Pris?

Flott å se at andre har like god smak som meg :)

B7 er den fineste A4'en i mine øyne.

Den fargen der er faktisk veldig pen, foreldrene mine har en kliss lik B7 som deg. Min er lysegrå, husker ikke fargenavnet i farten.

Hehe, takk for det ;) Må nok si det samme med B7 karoseriet, i alle fall når det kommer til avant. I sedan må jeg si B8 er rimelig nice ;)

Blir bare mer og mer glad i fargen selv. Gleder meg til å få tatt en skikkelig strekk på den i sommer :)

Utrolig fin bil dette! Gratulerer!

Takk :)

Sprek bil:)

Thanks ;)

Gratulerer med flott vogn!

Litt senk og sprekere felger så blir dette perfekt med engang :)

Liker også planene videre, glassplugg er nok å anbefale med engang før viskeren riper opp hele bakruta,

Personlig hadde jeg fjernet embleme bak (uten om audi ringene) og skiftet til led baklys, denne bilen er såpass "ny" at led blir riktig, samtidig bilen ser nyere ut en den faktisk er med engang :) Led skiltlys / interiør lys er jo også en smal sak som løfter litt.

H7 i sprederne på denne? isåfall er jeg veldig fornøyd med noen LED pærer jeg kjøpte på eBay her som gir helt hvitt lys som lyser veldig bra om det kan være aktuelt? slipper ihvertfall å styre med ballaster å div.

Ikke noe å kjøre i mørket med, men rent utsende messi er de veldig fine :)

Følger spent med videre :)

Takk takk :) Ja felger og senk gjør mye. Litt usikker enda om jeg skal holde meg til det originale s-line understellet, eller om det blir noe mer senk etter hvert. Vi får se. Enig også med LED lykter, hvis jeg finner noen som har god passform og som er godkjente. Gidder ikke lykter jeg ikke får gjennom EU-kontroll lenger :P Mener det er H11 i spredere på denne. Har vurdert LED der også, men som du sier lyser det ikke noe særlig så blir kun for utseende.

Grattis med ny bil:)

Takk :)

Grattis med knallrå bil! Har noelunde samme søk som deg på finn.no, men med et litt mindre budsjett. Ser frem til å følge tråden din!

Takk takk :) Satse på det dukker opp noe for din del også. Veldig fornøyd med min hittentil i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hans Marius

Veldig fin. Bra og solid bil.

Takk for det Kjetil :)

Gratulerer med fin fin bil. Har helt maken selv.

Skal du ha nye felger så ikke gå for annet enn ET35/32, det sitter perfekt..

Takk takk! Tror muligens jeg har sett din et par ganger om du har LED baklys og mangeeikede felger? ET noted ;)

Gratulerer med fin bil Hans Marius :)

Fine planer du har for den også :)

Takk for det Ole Gunnar ;) Så får vi se om jeg klarer å gjennomføre planene etter hvert :)

Fin fin bil:) fikk lyst på ny bil selv Hehe

Takk for det Kim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice bil, sitter å ser på b7 selv om dagen. På tide å bytte ut b6 som jeg har hatt i drøye 4år nå.

Etter lista di har du vell 3x s-line.

Grattis med fin bil hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Nice bil, sitter å ser på b7 selv om dagen. På tide å bytte ut b6 som jeg har hatt i drøye 4år nå.

Etter lista di har du vell 3x s-line.

Grattis med fin bil hvertfall

Takk for det bent :-) ja det kan kanskje stemme det at det er 3*sline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Takk for det Bernhard :) OEM eller replica? Pris?

Hei igjen.

Litt rettelser fra forrige gang, 8x19 ET35, italienske replica så det er vesentlig mye bedre kvalitet og utseende på de enn på kinesiske.

Litt småsår på alle 4 felgene, primært fra dekkomlegg. Hva synes du de er verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hei igjen.

Litt rettelser fra forrige gang, 8x19 ET35, italienske replica så det er vesentlig mye bedre kvalitet og utseende på de enn på kinesiske.

Litt småsår på alle 4 felgene, primært fra dekkomlegg. Hva synes du de er verdt?

Tja, nå kaster jeg bare ut et tall her men 3000? Har riktignok ikke råd til felger på en liten stund enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...