Marius Engel

Valg av poleringsmaskin.

Hei.

Jeg er rimelig nybegynner på polering. Ønsker meg en god DA maskin. Denne kan jeg ha til å fjerme hologrammer når jeg går over til å bruke roterende maskin også, så jeg er ute etter en god maskin. Jeg er gift, så jeg tror 4000,- for en maskin blir i meste laget om jeg ikke skal bli enslig...

Jeg har en 2014 mod svart metallic Nissan Leaf som har myk lakk. Denne blir riper i bare du stryker bort med jakken på vei ut av bilen.

Jeg skal også bytte ut bil nr to til en SUV som kanskje har hard lakk for alt jeg vet. Bil er ikke bestemt enda.

Jeg ser på forskjellige maskiner, og lurer på hva jeg trenger av pads, bakplater og maskin. Jeg har CG V36 og V38 som poleringsmiddel, men det er jo forbruksvare. Jeg skal kjøpe en grovere også (V34?) for å rette opp en del voldsome vaskeriper på min mor sin svarte metallic Suzuki swift 2012 mod.

Har en best tools roterende som jeg kan bruke hvis jeg må korrigere noen ekstra harde riper kanskje. Bør vel ha en ny bakplate og pads til denne også.

Har biltema sin tohodete, men den synes jeg korrigerer for lite.

Jeg er totalt grønn på maskiner, og har lest litt på forumet. Jeg kjøper gjerne fra utlandet/ebay om det lønner seg.

Jeg har funnet fram til to aktuelle maskiner. Hvilken av disse er best?

Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro Oscillerende: 1490,- http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203

Krauss 900w PRO ocillerende maskin NY*!: 1799,- http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=804 Det er en anmeldelse på SS sin side, der står at denne kan stoppe litt lett ved for hardt press. Kanskje bra, eller kanskje dumt...? Men den har konstant hastighet da, vet ikke om det er en fordel på DA-maskin

Andre maskiner dere kan anbefale???

Takker for alle råd :)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider