Gå til innhold
mariushh

BMW 530 XD - fryktelig har lakk. Ullpad?

Recommended Posts

mariushh    2
mariushh

Jeg korrigerte en kompis sin bil forrige helg og selv med Menzerna FG400 og gul Uber og hardt trykk var de fleste slitasjeripene og vaskeripene igjen. Har aldri jobbet med så har lakk før. Mørk blå

Burde jeg her brukt ullpad?

Greit å vite om dette må kjøpes inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 595
Audi S8

Hvilken maskin brukte du? ofte må du kjøre mangen runder på slik lakk, eg tok en BMW X5 med knall hard lakk med rupes LHR15 og det tok sin tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

Som allerede nevnt, mange runder må nok til her.

Tok selv en sort X5 i januar som krevde 3-4 runder pr panel med roterende maskin før jeg kunne si meg fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mariushh    2
mariushh

Makita DA-maskin med 4.500 opm. Jeg tok av og til noen flere runder, men ikke 4. Så ullpad trengs ikke når man har gul Uber og FG400?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Ull funker dårlig på DA, du får ikke cut på samme måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Makita DA-maskin med 4.500 opm. Jeg tok av og til noen flere runder, men ikke 4. Så ullpad trengs ikke når man har gul Uber og FG400?

Med roterende maskin kan det fort kreve 3-6 runder med groveste kombo før man er fornøyd (alt er relativt) og kan starte med "opprydding" av hologrammer. Er det hard lakk og man har kjørt hardt under korrigering, kan det være at man må kjøre 2 steg etter korrigering med finere produkter/puter for å få ryddet skikkelig opp. Med DA maskin vil jo dette naturlig nok ta en del lengere tid ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mariushh    2
mariushh

Ok. Som snart 2-barns far får jeg heller styre unna biler med hard lakk. Kun en glad amatør så det går på fritiden. Festligere med biler man ser store resultater på relativt liten jobb. Takk for alle tips

Endret av mariushh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig