Gå til innhold

Innkjøpsliste for ny-frelst.


DanBay

Recommended Posts

Hei folkens,

har i alle år syntes at det å holde bilen i strekk er moro, det viser seg jo bare at jeg har gjort det meste feil. Det var faktisk Prickbort som fikk meg til å innse akkurat det...litt sånn føle seg dum og opplyst på en gang ;) Det å se hvor mye drit som sitter i lakken når Prickbort fikk jobbe, for deretter å skjønne at dette har man vasket og gnidd utover tidligere - i stedet for å fjerne det...uff! Og det var bare Prickbort... Så nå sitter man her da, med nyinnkjøpt 2013 Vw Passat dsg 4m R-line i HVIT med sort skinn interiør som trenger en strekk.

Og da kommer spørsmålet: Er dette en ok begynnelse ? Det er helt sikkert masse mer man kan legge til, men prisen nærmer seg 2500,- så får ta resten litt etter hvert tror jeg ?!

- Bilt-Hamber Autofoam 5 liter.

- Foam lance og kobling til Nilfisk (kjøpte nettopp ny HT, den som var på salg på Montèr).

- Bilt-Hamber Korrosol 5 liter.

- Bilt-Hamber Surfex HD 5 liter.

- Grit Guard Vaskebøtte 13,2l.

- Spesialsvamp.

- Lexol Premium 3-in-1 Leather Care.

- Microfiber ?

Korrigering, voksing osv setter jeg foreløpig vekk til noen som kan det og evt kan lære meg litt.

I forbindelse med salg av forrige bil (det var da jeg prøvde Prickbort første gang) kjøpte jeg noe microfibergreier. Vaskehanske og tørkehåndkle... Er dette brukende eller ? Altså på et litt mer seriøst nivå ?

På forhånd takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Hei og velkommen. Hvor i landet er du ifra?

Helt fin start den kurven der. Personlig ville jeg valgt en større bøtte.

Og 3 in 1 produkt har jeg ikke veldig stor tro på.

Greit å ha en del mikrofiberkluter og noen gode tørkehåndkler.

Kjøp deg leather care kitet til swissvax. Da har du alt. GS har det også på tilbud nå. http://gsbildeler.no/nettbutikk#15,bilpleie_swisswax

- Patrick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt Prickbort i lista di, hehe ;)

Spøk til side - ser ingen shampoo der. Anbefaler å kjøpe en "ordentlig", men tror ikke jeg har prøvd noen fra Bilnerden (for det er der du handler nå?), men går ut ifra at de fleste er ok og mye bedre enn det du får på bensinstasjonen :)

Endret av wanvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

G-Wash er knallsåpe.. stemmer i der, samt Autofoam i skumkanon, gjerne over Prickbort :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen. Hvor i landet er du ifra?

Helt fin start den kurven der. Personlig ville jeg valgt en større bøtte.

Og 3 in 1 produkt har jeg ikke veldig stor tro på.

Greit å ha en del mikrofiberkluter og noen gode tørkehåndkler.

Kjøp deg leather care kitet til swissvax. Da har du alt. GS har det også på tilbud nå. http://gsbildeler.no/nettbutikk#15,bilpleie_swisswax

- Patrick

Takk for det =) Har oppdatert profilen min nå, men holder altså til i Søgne (sørvest for Kr.Sand i Vest-Agder).

Så du mener jeg bør gå for den store bøtta ? MÅ jeg har grit guard i skyllebøtta eller går det grei uten ? Eller skal man kun benytte bøtta med guard ?

Ok, da får det bli et slik kit etter hvert... Er disse drøye i bruk ?

Kjøpte som nevnt et tørkehåndkle på biltema, prøvde det i dag da jeg vasket bilen - syntes i grunnen det funket helt ok, men nå er det det eneste jeg har prøvd da.

Kunne noen kanskje gitt meg en link til noen greie microfiberkluter ?

Du har glemt Prickbort i lista di, hehe ;)

Spøk til side - ser ingen shampoo der. Anbefaler å kjøpe en "ordentlig", men tror ikke jeg har prøvd noen fra Bilnerden (for det er der du handler nå?), men går ut ifra at de fleste er ok og mye bedre enn det du får på bensinstasjonen :)

Hehe, det skulle tatt seg ut ;)

Jeg har ikke glemt den, men jeg får tak i det lokalt til samme pris. Slipper frakta ;)

Shampoo mangler ja :P Fått tips lenger nede, går for den. Virker som disse er ganske drøye så da kan man kjøpe i 1 liter for å teste litt ?!

Lagt til i lista ;)

G-Wash er knallsåpe.. stemmer i der, samt Autofoam i skumkanon, gjerne over Prickbort :)

Prickbort skal også inn i samlinga som nevnt over. Hvor lenge har dere en flaske med denne ? Min forsvant fort, men nå var min forrige bil en lang Caravelle med asfalt opptil ørene :P Tømte den på vasken i dag...

Endret av DanBay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

PB er hyppig brukt om vinteren. Trenger ikke å bruke PB til hver vask nødvendigvis..

En G-wash flaske er drøy i bruk så går fint.

Kjøp et par av disse så får du en ganske samlet ordre fra BN

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=83

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PB er hyppig brukt om vinteren. Trenger ikke å bruke PB til hver vask nødvendigvis..

En G-wash flaske er drøy i bruk så går fint.

Kjøp et par av disse så får du en ganske samlet ordre fra BN

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=83

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=87

Må få med noen sånne også ja...

Jiiisssess.....er jo helt løk. ser jo nå at bilnerden faktisk stammer fra hjembygda jo, kan jo hente varene selv :P Konge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Må få med noen sånne også ja...

Jiiisssess.....er jo helt løk. ser jo nå at bilnerden faktisk stammer fra hjembygda jo, kan jo hente varene selv :P Konge !

Jeg kan love deg at etterhvert som dette blir mer og mer gøy vil du hate at du bor i nærheten av Bilnerden. :P

Det kommer til å bli altfor lett å bruke penger :P

  • DCN Poeng 1

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...