Gå til innhold

Pads


Mortenn200

Recommended Posts

Mortenn200

Har et lite spm som jeg ikke kunne finne svar på i farta. Er som sagt nybegynner og fikk rupesmaskin min i dag.. Har selvfølgelig prøvd meg allerede å må si det gikk over alle forventninger!!! det jeg lurer på, gjør man noe med padsene etter bruk? Kanskje dumt spm, men vil ikke ødelegge dem tenker da på vasking/rensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du de rett etter endt polering kan du spraye de med surfex 1-5 ish, la de ligge i 10 minutter, for så å skylle de i varmt vann - det holder i lange baner om polishen enda er fersk.

Endret av chrefs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

Jeg ville ikke ha vasket pads i vaskemakinen, for da får du polerings rester inne i vaskemaskine som du skal vaske klær i.

Bilt Hamber surfex HD 1:20 i bøtte la putene ligge i 10-15 min, masser putene i vannet før du tar en etter en opp fra bøtte for så og skyller dem godt under rennende varmt vann mens du fortsatt massere de.

Også henger jeg de opp til tørk i et vaskenett over en ovn på bade, og da tørker de fort.

Eller kjøp deg en Grit Guard Pad Washer.

http://www.youtube.com/watch?v=y93fD5WLl1Q

Denne videoen viser hvor mye dritt som er i putene ca 11.06, vil du ha dette i vaskemaskinen din?

http://www.youtube.com/watch?v=Sk-WPNOJWPs

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Pad washer er en av tingene jeg virkelig ikke ville vært foruten. 30 sek og paden er både ren og tørr. André du kommer ikke til å angre på at du finner den frem :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Pad washer er en av tingene jeg virkelig ikke ville vært foruten. 30 sek og paden er både ren og tørr. André du kommer ikke til å angre på at du finner den frem :)

forstår ikke hvorfor eg ikke har testet den før :ph34r:

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

forstår ikke hvorfor eg ikke har testet den før :ph34r:

:thumbsup:

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hmm.... Har allerede hevet de i maskinen... Men ser kanskje at dette var siste gangen. Hvor får man kjøpt vaskeren? :P

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_71&products_id=9

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har heller ikke brukt PW min så mye da det stort sett går veldig fint å vaske de med Zalo eller Surfex i springen. Scholl er veldig lett å vaske bort. Rupes og 3M krever litt mer jobb, men de blir rene bortsett fra at puten noen ganger er litt flekkete (særlig gul Rupes). Dette har nok ingen betydning.

Et produkt som er meget bra til dette er Grit Guard Pad Renewing Solution. Denne er et hakk råere enn Zalo og Surfex.

PW vil selvsagt slite mer på putene enn en håndvask gjør, men den er mer skånsom enn å bruke børste på putene. Har du trykkluft tilgjengelig så fungerer dette også godt i noen tilfeller. Meget effektivt på ullputer.

Holder jeg på med SS lakk så bruker jeg Padwasher. Den er jo effektiv og enkel i bruk så den er veldig fin å ha når man vasker putene så ofte som man må med SS lakk.

PW er mere "kjekt å ha" enn det er et "må ha verktøy". Her som alt annet er det også en smakssak.

Kjøper du en PW så kan denne også brukes som Gritguadbøtte hvis ikke du har dette fra før eller hvis du har behov for en til. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min padwasher periode for rundt 3 år siden. Ble fort lei av den. Bruker nå heller en padbørste og vasker etter bruk :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...