Gå til innhold
Marius Engel

Felgrens som ikke fjerner voksen.

Recommended Posts

Marius Engel    123
Marius Engel

ydyvare2.jpg

Jeg har brukt felgvoksen som er avbildet.

Hvilken felgrens er grei å bruke til hverdagsvask som ikke fjerner felgvoksen? Prickbort? Sufrex i en eller annen blanding? Korrosol?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fornavn Etternavn    13
Fornavn Etternavn

Til hverdagsvask trengs det kanskje ikke mer enn Surfex (1:20-1:30) og evt. Prickbort ville jeg tro, men spørs jo selvfølgelig hvor skitten den er. Nå har jeg heller aldri før vasket felger med voks på (la nylig voks på felger for første gang). P21S kan vel også utvannes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Syrefri felgrens, bruker mye Espuma for tiden, billig i innkjøp(blandes 1:10) men det har ikkje blødende effekt som Scholl Rim7 og P21S har. Alle nevnte her er felg avfetting som er syrefritt og dermed snillere.

Oftest på felger er det bremsestøv, og da litt unødvendigt med surfex og prickbort, sjølv om det gjør nok jobben.

Iron-x vil også ta bremsestøv og ha blødende effekt, men lukt gjør at eg ikkje bruker det.

Korrosol vil også gjøre det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
killbox    9
killbox

Er Surfex 1:20-30 dugende? Vurdere selv å blande ut for å bevare autobahnen på felgene.

Har dere anbefaling til tilsvarende blanding på bilberry?

Endret av killbox

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Jeg har vasket felgene mine regelmessig gjennom vinteren med ren Rim7, og der beader faktisk felgene enda. Autobahn tåler litt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnemb    0
Magnemb

Bruker surfex hd blandet ca 1:25 både sommer og vinter. Vasker normalt bilene 1 gang i uka. Dette holder felgene rene og voksen varer lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenmel    8
Kenmel

Brukte espuma (1:10) gjennom hele vinteren på felger med autobahn. Ble ganske så rene med bare påføring uten berøring. med berøring å ble de skinnende blande, nesten som nyvokset ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg bruker samme surfexblanding som resten av bilen hvis felgene ikke er veldig skitten, er de ille få de en runde med P21`s.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Bruk C5 og slipp felgrens ;)

X2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig