SF AutoSpa

SV Onyx ?

Sliter med at møkka gror fast etter at jeg bruker denne.

Synes det er verst ved første vask, lakken er ru og full av skitt nederst på dører og skjermer.

Går ikke av uten avfetting.

Bilen står i temperert garasje 24 timer før den kjøres ut, etter at voksen er lagt.

Har fått dette resultatet på de siste 4-5 bilene jeg har tatt.

Bruker Scholl S03 og S30 på Flex DA maskin.

Hva gjør jeg feil ?

Andre som har samme problemet ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt det problemet når jeg har brukt onyx, kan det være så enkelt at voksen har svettet og du må gå o er en runde med mf før du tar bilen i bruk? :-) sikkert noen meg mye erfaring som kommer med noe bedre svar :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne voksen benyttet jeg tidligere, og har bare gode erfaringer. Slik skal det ikke være. Kanskje det er en produksjonsfeil, eller så har du ikke buffet av skikkelig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir buffet "dagen derpå" så tviler på at det kan være årsaken.

Noen andre tips ? Kan det ha noe med at jeg ikke bruker wipedown etter polering før voks ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir buffet "dagen derpå" så tviler på at det kan være årsaken.

Noen andre tips ? Kan det ha noe med at jeg ikke bruker wipedown etter polering før voks ?

Skal ikke trenge wipedown før voks. Men hva slags avfetting mener du når du skriver at møkken ikke slipper uten avfetting?

Med alle vokser jeg har prøvd blir bilen møkkete og skiten sitter relativt godt. Verken høytrykk eller høytrykk med såpe (som på selvvaskehaller) får dette bort. Men med surfex ("avfetting" :) ) blandet ca 1:20-1:30, to-tre minutters virketid og så høytrykk så forsvinner det med en gang.

Har du brukt andre vokser eller forseglinger som slipper møkken lettere enn Onyx?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller aldri lagt merke til at skit fester seg raskere\bedre til Onyx enn andre vokser, å på samme bil har eg brukt CG petes 53, Dodo Juice Purple Haze og SV shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nytt for meg også, jeg har sendt mail til Sveits for å sjekke, men de hadde ikke noe godt svar.. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Sveits igjen og de anbefaler å gå over bilen med Cleaner Fluid Regular/evt CF Pro og maskin, og legge voks på nytt da det er vanskelig å si hva dette skyldes. Eneste grunn kan ha vært at det har vært for kaldt og voksen ikke har fått herde ordenlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takker for tilbakemelding. Da får jeg prøve en ny runde ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvifor ikkje buffe av etter ein halvtime og la voksen herde i sola? ( eller i garasjen viss ikkje været er samarbeidsvilligt )

Deretter gå over bilen med ein mf i tilfelle at den har svette litt?

Er dette eg gjere med voks og lakkforseglinger.

Ved vask so bruker eg alltid avfetting først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker todleif, godt poeng :) Veldig viktig som du skriver å la voksen herde skikkelig og svette ut, det kan skje i større eller mindre grad avhengig av forskjellige forhold. Alltid en god forsikring å gå over med Quick Finish etter et par, tre timer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har for tiden Onyx på to dører og en bakskjerm. Resten av bilen har AG HD toppet med C2v3. Dette grunnet bytte av dør og omlakkering.

Har ikke sett noen forskjell hittil, men skal følge med litt fremover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg la onyx lot jeg den ligge nesten en time å tørke. Etter buffing lot jeg den stå et par timer i sola før jeg buffet en runde til. Da var det kommet en del svetting som jeg dro bort :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive