Gå til innhold

vaske interiør og taktrekk


xavi0n

Recommended Posts

Hei, kjøpte meg nylig en passat fra 04 som trenger lit kjærlighet, er en familiefar som har hatt bilen så interiøret ser helt jævlig ut.
Tips til hva jeg kan bruke for å vaske delskinn setene mottas med takk.

Det jeg lurer mest på er hvordan jeg skal få bort noe skitt i taktrekket, bland annet noe som ser ut som et foravtrykk. (lurer egentlig mere på hvorfor det er fotavtrykk i taket, men men...)

Har tilgang til en dampvasker type vanlig husholdingsmaskin.
har ikke tilgang til rensemaskin så skal i første omgang prøve å få bilen ren uten å betale noen andre for å gjøre det.

Kan jeg bruke dampvasker på taktrekket, og hvilke vaskemidler kan jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Clean, eller en hvilken som helst APC (All Purpose Cleaner)

Spray på, la virke, jobb med børste, spray på vann, støvsug med våtsuger, påfør mete vann, sug ...

Slik at det ikke er mere såpestoff igjen i tekstilet.

Rens av skinn/delskinn finner du her inne om du leter pittelitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan komme veldig langt med damp jeg!

Selv bruker jeg gjerne både damp og rensemaskin i slike tilfeller, men flekkene tar du greit med damp. "Problemet" er at når du har tatt flekkene er de områdene somregel bra, og da ser en hvor ille resten (ofte) er - den biten er grei å bruke rensemaskin på. Går selvfølgelig utmerket fint med damp også, men det tar tid.

Forsiktig bruk av APC og børste kan også hjelpe, men prøv med bare damp først, så slipper du å ha såperester der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

er en ACP og i tillegg en avfetting, et meget anvendelig produkt. Green Clean er også bra, men jeg har opplevd ubehag ved bruk av GC. Som feks svie i øynene og irritasjon i luftveiene. For mer info surfex se her og green clean her....

http://www.youtube.com/watch?v=4Bd_IqK5ydU

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips, skal se om jeg får vekk sporene av en vandretur i taket med damp å så bare hive en vifte inn i bilen med et vindu eller to åpent for å få ut fukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...