Gå til innhold

Voks med Lang holdbarhet, eller sealer?


Hvkk

Recommended Posts

Sitter nå og planlegger en ny runde med vrenging av lommeboken. Også har det seg nå sånn at midt sommers så kan det se ut som at bilen får et år hvor det blir minimalt med tid til stell av denne, og trenger derfor en LSP som har holdbarhet til å klare høsten, vinteren og våren igjen med minimalt av vask og fortsatt klare å beskytte lakken.

Har sett litt rundt og ser at de fleste vokser vil stille litt knapt her, men ser at Polish Angel Famous kan ha holdbarhet på 12-18 måneder om den stelles riktig med. Jeg tenker dette Famous er et bra valg for meg da jeg ikke helt har muligheten til å la en sealer stå og herde i type 24timer i god temperatur.

Er det da noen som har erfaringer med Famouse eller andre produkter med lang holdbarhet som ikke er så veldig kresen på legging? Eller er det et "håpløst prosjekt" jeg tenker på nå?

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gyeon mohs!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At enkelte vokser og sealere gir 12mnd + beskyttelse hadde jeg tatt med en klype salt.

De siste mnd er beskyttelsen så slapp at den ikke er "innafor" det i hvertfalll jeg kaller god beskyttelse.

Bruker Famous selv. Veldig lett å legge, buffes av lett som bare det.

Jeg har ikke fått Famous til å holde på min bil.

Mulig det varierer fra bil til bil og mtp hvordan vedlikeholdet er underveis.

Mulig Coating er veien for deg å gå.

Det må noen andre svare for, har ikke testet :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Foreløpig ei uke :D men den er veldig rett frem å jobbe med, noe ts ønsker. Jeg og la mohs med samme kriterier. Akkurat blitt 2 barnsfar, gård å ta meg av, full jobb og kundebiler :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ei uke :D men den er veldig rett frem å jobbe med, noe ts ønsker. Jeg og la mohs med samme kriterier. Akkurat blitt 2 barnsfar, gård å ta meg av, full jobb og kundebiler :)

Synes det virker litt risky å anbefale et såpass nytt (?) produkt. Ikke sikkert det holder noe særlig lengre enn 845/Shield/den gjengen der.

Edit: Gratulerer med å bli pappa, btw :D

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg ville sett på Master Sealant også. Også bestiller du ei 500ml flaske med Gtechniq C2v3 som du bruker som drying aid innimellom, så bør det holde en stund. :)

Jeg har dratt 7 måneder ut av Famous, det er beste jeg har klart. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på Master Sealant også. Også bestiller du ei 500ml flaske med Gtechniq C2v3 som du bruker som drying aid innimellom, så bør det holde en stund. :)

Jeg har dratt 7 måneder ut av Famous, det er beste jeg har klart. :)

Leser en random test av Master Sealant, og der nevner de at beading/sheetingen ble dårligere nokså fort, er det der C2v3 kommer inn?

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Synes det virker litt risky å anbefale et såpass nytt (?) produkt. Ikke sikkert det holder noe særlig lengre enn 845/Shield/den gjengen der.

Edit: Gratulerer med å bli pappa, btw :D

Mjoa men det er jo Quartz/keramisk coating/whatever. Cure som følger med blir samme prinsipp som c2v3. Skal bruke den som drying aid utover og legge den til høsten når saltinga begynner. Den skal også tåle alt mellom ph 2-11 så der stiller den veldig sterkt i mine øyne. Kommer til å selge den foran c1+exo for de som vil ha coating. Da kan folk vaske nesten som de vil :) jeg har trua og som med alt annet så blir det testet på egen bil først. I morra skal jeg spyle litt på begge bilene så jeg kan sammenlikne opti-coat og gyeon sin oppførsel :)

Takk forresten :D

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket en Mercedes B-klasse for noen uker siden, som fikk Famous i høst. Der perlet det veldig bra på alle øvre paneler. Noe slappere på de nederste selvsagt, men jeg vil si det er bra etter en norsk vinter med masse salt. Bilen parkeres også utendørs 24/7. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ei uke :D men den er veldig rett frem å jobbe med, noe ts ønsker. Jeg og la mohs med samme kriterier. Akkurat blitt 2 barnsfar, gård å ta meg av, full jobb og kundebiler :)

Mohs virker spennende, men regner med at det helst har lyst å stå natten over innendørs, det er i hvertfall det jeg forstår av bruksanvisningen, i utgangspunktet har jeg ikke den muligheten. Derfor jeg tenkte mer i voks baner. Men om jeg spør pent rundt om har jeg sikkert den muligheten.

Ellers liker jeg Gyeon veldig godt og er mektig imponert over Rim, og liker hvor enkelt det er å holde felgene rene og kunne godt tenkt med noe slikt på selve bilen når jeg ikke har flere timer til overs i uken hvor jeg bare kan dulle med bil.

Jeg ville sett på Master Sealant også. Også bestiller du ei 500ml flaske med Gtechniq C2v3 som du bruker som drying aid innimellom, så bør det holde en stund. :)

Jeg har dratt 7 måneder ut av Famous, det er beste jeg har klart. :)

7 måneder vil jo for min del da bli ca ut i Januar/Februar som ikke er så egnet for å legge et nytt lag, selv om det skulle være litt tid til det. Master Sealant virker spennende det også, men Polish Angel oppgir jo Famouse med lengre holdbarhet (ved riktig vask osv).

Skal ikke være lett og bli tatt fra sånn all tiden man har til å stelle med bilen.

Men når vi først er inne på mye Polish Angel produkter, så skulle jo man tro at Viking Shield kanskje kunne være produktet for denne anledningen

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Mohs virker spennende, men regner med at det helst har lyst å stå natten over innendørs, det er i hvertfall det jeg forstår av bruksanvisningen, i utgangspunktet har jeg ikke den muligheten. Derfor jeg tenkte mer i voks baner. Men om jeg spør pent rundt om har jeg sikkert den muligheten.

Ellers liker jeg Gyeon veldig godt og er mektig imponert over Rim, og liker hvor enkelt det er å holde felgene rene og kunne godt tenkt med noe slikt på selve bilen når jeg ikke har flere timer til overs i uken hvor jeg bare kan dulle med bil.

7 måneder vil jo for min del da bli ca ut i Januar/Februar som ikke er så egnet for å legge et nytt lag, selv om det skulle være litt tid til det. Master Sealant virker spennende det også, men Polish Angel oppgir jo Famouse med lengre holdbarhet (ved riktig vask osv).

Skal ikke være lett og bli tatt fra sånn all tiden man har til å stelle med bilen.

Men når vi først er inne på mye Polish Angel produkter, så skulle jo man tro at Viking Shield kanskje kunne være produktet for denne anledningen

På loggen min finner du både bilder og video av fersk mohs :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mye rundt litt forskjellige løsninger så trakk jeg tidligere i dag litt konklusjoner og endte opp med en spontant bestilling...

Det og satse pengene mine i en voks er ikke "safe" da voksen lett kommer til å bli redusert gjennom vinteren, som for min del kommer midt i perioden jeg har knapt med tid.

Derfor begynte jeg å se mer på sealere, mesteparten av de som har god holdbarhet krever tilstrekkelig med herding, noe jeg ikke har tilgang til da min bil pleier å stå pent parkert på tunet.

Utav de forseglingene som har god levetid og krever minimalt med herding fikk jeg best inntrykk av Polish Angel Master Sealant. Satser dermed på denne, regner med den hvertfall holder fra Juli til Mars/April, i håp om at jeg kanskje har litt tid rundt påske til å stelle med bilen.

Takker alle for input i saken.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...