Gå til innhold

LSP med mye filler og olje :)


bjovas

Recommended Posts

Ønsker tips til LSP jeg kan bruke for maksimal korttids effekt i tilfeller der det ikke er realistisk å kunne gjøre noen form for korrigering, enten på grunn av tid eller arbeidsforhold. :)

Altså, ønsker definitivt en beskyttelse som varer over tid, men som også gjør den ekstra boosten på utseendet på kort tid.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym SRP er full av fillers, men har dårlig holdbarhet som LSP.

Erfaringsvis vaskes disse oljene og fillerne ganske fort bort, men all LSP vil til en viss grad skjule/dempe defekter en liten stund.

Kanskje noen av Glare produktene kan duge til noe slikt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hva med å toppe SRP med HD voks eller EGP?

HD voks any day. Nesten mer jobb å legge egp som i mine øyne er søppel. HD wax derimot, mmmmmm

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Før jeg korrigerte lakken på den svarte bilen min brukte jeg Natty's blue.

På dette bildet har jeg akkurat lagt Natty's blue uten noen form for forarbeid (sett bort ifra vask). Den har tidligere blitt polert for hånd, slik at den var "ren i lakken".

IMG_2078.jpg

Som troga sier så vill de fleste vokstyper skjule små riper/defekter. Det synes jeg denne gjorde også til en viss grad. Om det er filler i den vet jeg ikke, men det er ihvertfall ingen tvil om at det er oljer i den. Det merker man når man legger voksen da dette gjør at den er nydelig å jobbe med.

I direkte sollys så var det selvsagt mange defekter i lakken, men mannen i gata synes bilen var blank og fin.

Mao. ikke strøkent, men mye for pengene og liten tid.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD voks any day. Nesten mer jobb å legge egp som i mine øyne er søppel. HD wax derimot, mmmmmm

Jeg er forsåvidt veldig enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinte 845 er jo ekstremt oljete og har knakende holdbarhet.

Men den skjuler jo ingenting?

I tillegg vil kanskje løsemidlene i 845 løse opp disse produktene med filler i seg, slik det kanskje ikke er gunstig å legge på toppen av Srp feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinte 845 er jo ekstremt oljete og har knakende holdbarhet.

Ekstremt oljete?

Jeg syns den hazer kjapt og er tørr som pokker jeg da. :)

Ikke har jeg problemer med svetting på den heller.

Da syns jeg voksene fra Dodo og SV jevnt over er vesentlig mer oljete.

Mitt tips må være en aio rett og slett, har brukt Scholl A15 endel selv. På myk lakk korrigerer den greit også, kjapp 1-trinns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den skjuler jo ingenting?

I tillegg vil kanskje løsemidlene i 845 løse opp disse produktene med filler i seg, slik det kanskje ikke er gunstig å legge på toppen av Srp feks?

På dårlig ubehandlet/ikke polert lakk skjuler den (på lik linje med de fleste vokser) veldig mye.

Ikke noe poeng i å bruke 845 etter SRP nei ;)

Ekstremt oljete?

Jeg syns den hazer kjapt og er tørr som pokker jeg da. :)

Ikke har jeg problemer med svetting på den heller.

Da syns jeg voksene fra Dodo og SV jevnt over er vesentlig mer oljete.

Mitt tips må være en aio rett og slett, har brukt Scholl A15 endel selv. På myk lakk korrigerer den greit også, kjapp 1-trinns.

Kanskje å ta litt hardt i, men under påføring og "mellom fingrene" kjennes 845 minst like oljete ut som Concorso (som også hazer kjapt). Trådstarter var ute etter et produkt med god holdbarhet som skjuler defekter når det ikke skal poleres i forkant pga. plass eller tid :)

Personlig synes jeg ikke at produkter med fillers skjuler noe særlig mer enn bare vanlig voks, og i tillegg har de gjerne dårlig eller ingen holdbarhet, slik at påføring av en mer holdbar LSP egentlig bør gjøres i tillegg, og da risikerer man samtidig at den kødder med fyllerne til det første produktet. Så for en kjapp og billig boost av utseendet med god holdbarhet, synes jeg 845 er et bra valg.

Dyre swissvax vokser kan man spare til de jobbene hvor det skal poleres/korrigeres i forkant.

Det er ihvertfall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

845 står på listen til å prøve ut uansett. :)

Jeg skrev spørsmålet mitt feil ser jeg, det er jo såklart et all in one produkt jeg er ute etter i dette tilfellet, og lavere pris en swissvax en stor fordel!

Endret av bjovas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Bilthammer Autobalm..

Den er helt rå til å fylle riper, vet ikke om noen forhandler den lenger i norge.

Den store "autobalm" tråden fra detailingworld. http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?p=2278449

during27.jpg

Edit: krevde ikke mye leting før jeg fant den hos en forhandler :)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=14

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bilthammer Autobalm..

Den er helt rå til å fylle riper, vet ikke om noen forhandler den lenger i norge.

Den store "autobalm" tråden fra detailingworld. http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?p=2278449

http://i288.photobucket.com/albums/ll168/kdskeltec/porsche%20964%2030th%20ann/during/during27.jpg

Ja der sa du noe! Den hadde jeg glemt!

Bilnerden har autobalm :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...