Salcin

Hologrammer dersom bilen er nyvokset, hva nå?

Dersom bilen allerede nylig er vokset, hvordan gjør man det da? Er det bare og vaske og polere "over" voksen, eller må det igang med surfex og mer, eventuelt blanding? Har også en BMW jeg dessverre for første gang så i sola i dag etter polering, og var ikke helt fornøyd selv... Grrrr...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen forsvinner ved polering i alle fall. Vask og avfett først så forsvinner resten i puta når du er igang. B)

Som ØHN er inne på, den BMW'en der har nok vært innom en "bilpleie-firma" som ikke helt har kontrollen.

-Har et sted her i Horten hvor dem lager sånn fine "effekter". :rolleyes:

Blank og fin når kunden får bilen, men etter 1 vask så ser den sånn ut......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å vaske og polere på nytt. da har man "kastet bort" ett lag med voks. Den forsvinner uansett når man setter i gang med maskin polering

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være vokssvetting...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen allerede nylig er vokset, hvordan gjør man det da? Er det bare og vaske og polere "over" voksen, eller må det igang med surfex og mer, eventuelt blanding? Har også en BMW jeg dessverre for første gang så i sola i dag etter polering, og var ikke helt fornøyd selv... Grrrr...

Ville nok ha ventet til en litt overskyet dag. Dusjet bilen i avfetting, ventet en stund og deretter brukt skumkanon. Da mener jeg at voks og voksrester kommer av ved spyling etterpå. Så kjører du i gang med maskin!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok ha ventet til en litt overskyet dag. Dusjet bilen i avfetting, ventet en stund og deretter brukt skumkanon. Da mener jeg at voks og voksrester kommer av ved spyling etterpå. Så kjører du i gang med maskin!

Hvis du tar livet av voksen med en runde avfetting og skum så har du enten elendig voks eller så bruker du syre som avfetting. Ren Surfex tar ikke voks ved en påføring ;)
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen er att jeg rett og slett bare prøver å kjøre på med orange scholl pute og s30+ litt til på de panelene det er hologrammer, og wipedown, for så og legge ny voks på disse stedene? Ettersom jeg tydeligvis ikke klarer og fjerne shield med surfex uansett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen er att jeg rett og slett bare prøver å kjøre på med orange scholl pute og s30+ litt til på de panelene det er hologrammer, og wipedown, for så og legge ny voks på disse stedene? Ettersom jeg tydeligvis ikke klarer og fjerne shield med surfex uansett?

Når du først skal frem med maskinen tar det ikke lange tiden å dure over bilen med s30+ og legge et nytt lag voks når du først er igang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det, men s30 med orange scholl skal være en god kombo for og få vekk hologrammer det? Har dessverre kun roterende, men må dette kjøres hardt for å få det vekk? Beklager mange dumme spørsmål, men er virkelig fersk :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det er nettopp pga sen roterende maskinen du får hologrammer. Å kjøre hologramfritt med roterende krever øvelse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det er nettopp pga sen roterende maskinen du får hologrammer. Å kjøre hologramfritt med roterende krever øvelse

Det krevet litt trening for å få kontroll på maskinen ja. Jeg tror det er liten kjangs for å lage hologrammer med S30 på Orange Scholl på BMW lakk.

Du trenger ikke kjøre noe særlig hardt for å fjerne kjørespor/hologrammer.

Vet man hva man kan gjøre feil og hva man skal se etter så er det ikke noe problem å kjøre roterende som nybegynner.

Det er mange her som startet rett på roterende maskin inkl. meg. Det er veldig populært med DA om dagen og derfor anbefaler "alle" en DA maskin.

Siden TS allerede har en roterende så synes jeg han skal se hva han kan få til med den.

Ta gjerne en titt i guiden min hvis du lurer på noe ang. maskinpolering. Du finner link nederst i signaturen min. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem å kjøre holofritt med roterende så lenge man kjører mer enn kun det groveste steget, ihvertfall på det meste av medium/hard lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem å kjøre holofritt med roterende så lenge man kjører mer enn kun det groveste steget, ihvertfall på det meste av medium/hard lakk.

Har kjørt s03 gold og s30+, men har nok sannsynligvis vært litt for "utolmodig" med det s30... så da får jeg gjøre som sagt rett og slett gå på igjen en runde til og "øve" meg videre :-). mangler nok en del på god teknikk når man er så fersk.. Men kan jo ikke kjøre rundt med en bil full av hologrammer, så kan ikke gi seg! Men er jo litt frustrerende etter flere dager med arbeid og se att det ser sånn ut da sola dukker frem :-)

Takk for god info Øyvind G! Og ikke minst for en fin guide som nå er lest igjen :-)

Endret av Salcin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt uvøren kjøring med S03 kan fort kreve et mellomsteg, litt for lite fokus under kjøring med S30 kan fort kreve en strafferunde ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive