Gå til innhold

BMW svært hard lakk?


Salcin

Recommended Posts

Er veldig ny innen dette, og skulle ta min BMW nå, Carbon Schwarz... Var noe mindre småtteri på den, men stort sett kun vaske riper.. Håpet og regnet med att Scholl s17+ skulle fikse det! Men etter å kjørt 2-3 ganger over og prøvd med sort og orange pute, så synes jeg det så like jævlig ut? Ikke klart å tatt noe av vaske ropene engang. Måtte bruke S3 gold og lilla pute, før det ble borte og gå over igjen med s30 og orange pute, så synes jeg selv resultatet ble veldig bra!! Brukte kun roterende på alt.

Men er det "normalt" att man skal behøve å gå så grovt til verks kun for vaske riper? Er BMW lakk så hard? Måtte gå over med dette over alle karrosseri flater.

Endret av Salcin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte grov for å så gå over til medium/fin rupes. Ser at det er igjen noen plasser med litt riper, så tenker for min egen del å gjøre det beste ut sv det en så lenge for så ta en ny runde senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Du gjorde ett riktig valg :) Ja den lakken er nok så hard.Kommer langt med S17, men grovere sparer en del tid om vaskeriper og andre riper sitter bittelitt nedi klarlakken

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig ny innen dette, og skulle ta min BMW nå, Carbon Schwarz... Var noe mindre småtteri på den, men stort sett kun vaske riper.. Håpet og regnet med att Scholl s17+ skulle fikse det! Men etter å kjørt 2-3 ganger over og prøvd med sort og orange pute, så synes jeg det så like jævlig ut? Ikke klart å tatt noe av vaske ropene engang. Måtte bruke S3 gold og lilla pute, før det ble borte og gå over igjen med s30 og orange pute, så synes jeg selv resultatet ble veldig bra!! Brukte kun roterende på alt.

Men er det "normalt" att man skal behøve å gå så grovt til verks kun for vaske riper? Er BMW lakk så hard? Måtte gå over med dette over alle karrosseri flater.

Ja, BMW kan ha så hard lakk.

På noen lakk typer fra BMW, Mercedes, Audi m.f. så må man våtslipe for å få fjernet dype riper (RDS)

Ull pad er veldig effektivt på hard lakk. Men da kan det være nødvendig å ta et mellomsteg med medium polish før det siste steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

immortell

Har bmw e61 selv, og den har veldig hard lakk. Jeg tok den for et par dager siden og måtte rett på gul scholl pad og scholl s3 for så å avslutte med s30. Var både 2-3 og 4 pass med s3 før den ble bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange kjappe svar! Godt og høre att det var riktig valg! Ble i alle fall veldig fornøyd selv med resultatet, etter 3 lange dager brukt :-) men utrolig gøy når man ser gode resultater, selv for en fersking som kun er vandt til håndpolish med autoglym fra lokal bil rekvisita :-P men finner fort ut att det er en annen verden med muligheter med maskin. Etter en vinter med lesing og bestilling så har jeg i alle fall fått mye gode tips her!

Får legge til att jeg tok kun wipedown med Scholl CF02 og la Swissvax Shield, brukte ikke noe cleaner fluid, men får håpe voksen holder greit alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Cleaner fluid uten slipemidler trengs bare om lakken ikke blir maskinpolert :) Jeg hadde fult av sånt men alt ble kasta eller gitt bort da jeg altid polerer.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du mener det er nok med den wipedown jeg tok før jeg la voks?

Uhøytidelige tester gjort på forumet og "privat", viser at ihvertfall en del swissvax vokser varer bittelitt lengere om de blir lagt rett på oljene til S30 uten wipedown. Men bør jo ta en liten sjekk her og der så man er sikker på et holofritt resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...