Knutis 763 Skrevet 14 Oktober, 2020 Rapporter Share Skrevet 14 Oktober, 2020 Min 05 har gått 225k, og hadde enda mindre koks enn i den A3'en også. Men det er jo veldig individuelt mtp kjøremønster og slikt også dette. Ikke alt drivstoff som er 100% likt heller. Dersom du tuner og fjerner EGR-funksjonen, vil den aldri åpne og dermed er det eventuell kun koks fra selve innsuget som kan løsne. Ikke akkurat stor fare for at det skjer. På en 01 A6 jeg hadde, var det så mye koks at innsugsventilene hang fast i åpen posisjon. Heldigvis dukket det opp rett etter at jeg kjøpte bilen, så Møller måtte rense det på bruktbilgarantien. Det er jo ikke en "feil" sånn sett, det er en svakhet de fleste moderne dieselmotorer lider av. Spesielt hvis det blir mye småkjøring. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.