Marius Engel

Voks tilsvarende Shield fra bilnerden?

57 innlegg i emnet

Skal bestille noen varer fra bilnerden. Jeg har brukt swissvax shield på min nye sort metallic nissan leaf, og trenger mer voks. Denne har de ikke på bilnerden.

Hvilken annen voks gir ett like bra eller bedre utseende, vannskrekk og holdbarhet hos bilnerden til noenlunde samme pris. Holdbarhet, og lett rengjøring av bilen er viktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut bilt hamber finis wax på YouTube. Jeg har kjøpt den men ikke fått testet den enda

http://m.youtube.com/watch?v=P74G8kQFO2E

Jeg la desire på en bil tidligere også. Den er hardfør som bare rakkern

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 har minst like god vanskrekk og holdbarhet, kanskje ikke like enkel å jobbe med som shield, og gir nok ikke samme eksklusive følelsen, men den fungerer minst like bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Autofinesse spirit og jeg finner ikke at den står noe tilbake for shield, :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 har minst like god vanskrekk og holdbarhet, kanskje ikke like enkel å jobbe med som shield, og gir nok ikke samme eksklusive følelsen, men den fungerer minst like bra.

Og utseendemessig blir det like bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og utseendemessig blir det like bra?

Har du noen gang sett forskjell på 2 forskjellige vokser lagt side om side?

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Autofinesse spirit og jeg finner ikke at den står noe tilbake for shield, :)

Enkel å legge også?

Har du noen gang sett forskjell på 2 forskjellige vokser lagt side om side?

Har bare brukt shield og autoglym flytende voks. Der vil jeg påsta at det er forskjell ja :)

Sistnevnte varte 2 vask også :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel å legge også?

ja den er veldig enkel å jobbe med :P

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel å legge også?

Fant ikke beskrivelsen jeg har postet før om Spirit, men den er veldig grei å legge. Myk som smør :) Det du må passe på er at du legger den så tynt som du kan og at den ikke stivner helt (ikke klin inn hele bilen før du begynner å buffe... 1-2 paneler om gangen vil jeg si).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare brukt shield og autoglym flytende voks. Der vil jeg påsta at det er forskjell ja :)

Du har altså lagt disse side om side og funnet ut at de visuelle forskjellene er?

Jeg mener ihvertfall at du ikke vil se noen forskjell på disse :)

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har altså lagt disse side om side og funnet ut at de visuelle forskjellene er?

Jeg mener ihvertfall at du ikke vil se noen forskjell på disse :)

Nei, kan ikke garantere det. Men jeg synes autoglym ikke skjulte microriper så godt som shield. Og den gangen jeg brukte shield synes jeg bilen så bedre ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kan ikke garantere det. Men jeg synes autoglym ikke skjulte microriper så godt som shield. Og den gangen jeg brukte shield synes jeg bilen så bedre ut.

Det er jo det du gjør med lakken før du legger voks som gir utseendet, var forarbeidet likt før du brukte autoglym og shield?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke beskrivelsen jeg har postet før om Spirit, men den er veldig grei å legge. Myk som smør :) Det du må passe på er at du legger den så tynt som du kan og at den ikke stivner helt (ikke klin inn hele bilen før du begynner å buffe... 1-2 paneler om gangen vil jeg si).

Hmm :mellow:

Jeg legger nesten alltid hele bilen før buffing, tar meg også tid til å sjekke over at alle områder er dekket med voks.

Legger veldig tynt på med fuktig pad, har ikke merket at den er vrien å buffe snarere tvert i mot :) ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo det du gjør med lakken før du legger voks som gir utseendet, var forarbeidet likt før du brukte autoglym og shield?

Kan ikke garantere noe, for forutsetningene var ikke identiske. Men etter noen gangers bruk ble konklusjonen min at den flytende hardvoksen fra AG ikke så like bra ut som shield. Og holdbarheten var lagt dårligere.

Når vi først er inne på emne. På bilnerden selger de både voks og lakkforsegling. Hva er den store forskjellen på dette, og blir resultatet annerledes ved bruk av voks i forhold til lakkforsegling?

Billig var den og. Ser den anbefalt i andre tråder også.

Er det best å legge denne for hånd eller maskin? Jeg har en tohodet da maskin fra biltema og grønne uber pads, er det noe å bruke?

Hvor lenge bør den ligge før buffing?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm :mellow:

Jeg legger nesten alltid hele bilen før buffing, tar meg også tid til å sjekke over at alle områder er dekket med voks.

Legger veldig tynt på med fuktig pad, har ikke merket at den er vrien å buffe snarere tvert i mot :) ?

Den blir ikke vrien før du legger tykt med tørr pad antagelig da :)

Jeg synes den er veldig okei selv, men har hatt én gang i starten da jeg antagelig gjorde alt feil og var redd for senebetennelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke garantere noe, for forutsetningene var ikke identiske. Men etter noen gangers bruk ble konklusjonen min at den flytende hardvoksen fra AG ikke så like bra ut som shield. Og holdbarheten var lagt dårligere.

Når vi først er inne på emne. På bilnerden selger de både voks og lakkforsegling. Hva er den store forskjellen på dette, og blir resultatet annerledes ved bruk av voks i forhold til lakkforsegling?

Billig var den og. Ser den anbefalt i andre tråder også.

Er det best å legge denne for hånd eller maskin? Jeg har en tohodet da maskin fra biltema og grønne uber pads, er det noe å bruke?

Hvor lenge bør den ligge før buffing?

Dersom du snakker om AG- EGP (Ekstra Glos Protection) så er det en sealer og vil vel se noe "flatere" ut enn voks.......uansett merke skulle jeg tro.

Voks regnes vel generelt som penere men har noe kortere varighet..............ingen regel uten unntak, ref shield Vs AG-EGP.

AG HD voks er det nok mer relevant å sammenligne med skulle jeg tro da det er en god voks mener jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, EGP var den eg snakket om ja. Kom ikke på hva den het i farten.

Så forskjellen ligger i varighet og litt i glans/dybde på sealer/lakkforsegling vs. voks.

Da blir det å legge lakkforsegling på den gamle sølvgrå opelen, for den er det ikke så nøye med :) Så kan jeg legge voks på leafen og se hva som varer lengst ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut bilt hamber finis wax på YouTube. Jeg har kjøpt den men ikke fått testet den endahttp://m.youtube.com/watch?v=P74G8kQFO2E

Jeg la desire på en bil tidligere også. Den er hardfør som bare rakkern

Kan forresten tipse om at Elitecarcare selger 50 ml samples av denne. Kjøpte den selv etter å ha lest mye positivt om den, men tydeligvis gjort dårlig research, innså ikke at det var en sheeting voks :D.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ quote name=Fornavn Etternavn" post="395014" timestamp="1397554139]Kan forresten tipse om at Elitecarcare selger 50 ml samples av denne. Kjøpte den selv etter å ha lest mye positivt om den, men tydeligvis gjort dårlig research, innså ikke at det var en sheeting voks :D.

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper bare jeg får den før posten stenger på onsdag, frister ikke å legge 845 på en hel bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive