Marius Engel

Hvordan vaske 2 biler samtidig, effektivt.

Det er sikkert flere enn meg som har to biler å vaske. Ting tar tid, og hvedagen kan være travel.

Det er helt sikkert noen som har funnet seg en grei og smart rutine på hvordan man vasker begge bilene samtidig raskest mulig, og kanskje det er forskjell på vinter (produkter tørker sent) og på sommer (produkter tørker raskt).

Så hvordan gjør dere det med to biler? Å vaske èn og èn bil virker litt ueffektivt, men kanskje jeg tar feil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vask er jo ikke alltid lik den forrige, og heller ikke mellom to biler...

Men å gå frem og tilbake for hvert steg burde jo funke greit. Begynne med avfetting på en, så legge på neste, så spyle av første og spyle av andre. Skum på ene, skum på andre, kaffepause, spyle av ene, og så andre... etc.

Det som er greit er at hvis f.eks. Surfex tørker så kan du fukte det igjen med samme produkt.

Men det raskeste er kanskje å ringe en venn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine venner bruker fortsatt svamper fra bensinstasjonen, med ferdig bilshampoo sprøytet inn i svampen :P

Men jo, det er noe sånt som du sier jeg har tenkt må være det enkleste. Og avslutte med håndvask på hver bil for seg med påfølgende tørk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ypperlig anledning for deg å lære de hvordan man gjør det ordentlig da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket begge bilene på mandag, men da tok jeg dem en og en. Jeg tenkte faktisk på det mens jeg holdt på at det hadde vært veldig praktisk få fjernet en bjørn, flyttet en rhondondrondrondrondrondron og utvidet tunet hjå ho mor slik at jeg kunne satt begge bilene ved siden av hverandre og vasket dem samtidig. Isåfall hadde jeg dusjet begge med avfetting parallelt, vasket den ene og så vasket den andre, spylt begge to og stresset som en tulling med å få tørket dem før de fikk vannflekker. Ser ikke for meg at jeg hadde brukt så mye kortere tid totalt sett, egentlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ved flere anledninger vaklet begge bilene samtidig. De to-tre første gangene ble det veldig stressende. Jeg tenkte at det var jeg, som nybegynner, som ikke hadde flyten skikkelig inne. Dermed prøvde jeg flere ganger, men har funnet ut at det bare blir stress. Vasken blir mindre bra på begge, så jeg velger heller å vaske en og en bil. Bedre med en virkelig ren bil enn to "rene".

Dette er min erfaring som nybegynner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-4761-1398892055,5165_thumb.jpg

Det går helt fint å vaske 2 biler samtidig. :)

Må bare være litt strukturert i forvask. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker en etter en siden det føles mindre stressende..ska jo være kos :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker at forvask og avspyling kan være greit å ta på to om gangen, hvis det ikke tørker for fort.

Uansett, man slipper å finne fram og rydde to ganger om man vasker de etter hverandre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive