Marius Engel

Trenger råd til div innkjøp.

Hei.

Jeg er nybegynnet og trenger litt påfyll. I den forbindelse ber jeg om noen gode råd. Dette er hva jeg trenger:

- Prickbort. Hvor får jeg det billigst per liter? 5-10 liter, ikke større en 25 liter. På bilekstra koster det 79 kr for en liter.

- Puter til vokspåføring. Jeg har noen Meguiars gule puter som jeg har brukt til swisswax shield. Synes disse virker litt tørre under påføring av voksen og gir litt mye friksjon. Finnes det noen puter som er merkbart bedre til swissvax shield?

- Microfiberhåndkler til å tørke bilen med etter vask. Noen gode? Jeg har 2 biler, så jeg trenger 2-4 stk. Har en gul bilekstra hånduk. Denne er bedre enn pusseskinn, men ikke noe voldsomt å skryte av.

- Microfiberkluter som er gode til en grei pris. Til buffing av voks og poleringsmidler.

- Voks. Jeg er veldig fornøyd med Swisswax shield, og fortsetter med denne med mindre det er andre vokser som er tilsvarende eller bedre for mindre penger.

Så har jeg nettopp kjøpt meg en ny høytrykkspyler: Nilfisk 145.3.10. En god skumkanon til denne vil jeg sette på ønskelisten til jul :) Noen råd her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-4 kluter på 2 biler, altså 1-2 kluter pr bil? Det var da meget lite, kjøp e. 10pk - minst :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-4 kluter på 2 biler, altså 1-2 kluter pr bil? Det var da meget lite, kjøp e. 10pk - minst :-)

Håndklær til å tørke bilen for vann etter vask. Holder vel med ett per bil? Kan man ikke bare vri opp når det blir vått? Det har jeg pleid å gjøre, men det blir ikke heeelt tørt da... Må man tørke bilen 100% tørr for å unngå flekker fra vannet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 towels per bil er bra, 1 kan noen ganger bli litt smått om du har stor bil og det ikke lett kan vris opp for ny runde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde du menge buffe kluter.

Vanligvis holder 1 tørkehåndkle til en bil hos meg :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker to håndklær pr bil omtrent uansett størrelse for å unngå streking, og 4-5 kluter for buffing av voks, så mange kluter er et must. Roter man seg inn på polering går det fort 30-50 kluter pr jobb...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker to håndklær pr bil omtrent uansett størrelse for å unngå streking, og 4-5 kluter for buffing av voks, så mange kluter er et must. Roter man seg inn på polering går det fort 30-50 kluter pr jobb...

Jeg har ca 20. Og etter gyeon jobben nå i helga innser jeg at jeg må ha 20 til. De siste 5 klutene fikk kjørt seg i overkant lenge :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i underkant av 100 kluter, og føler det blir for lite til tider. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive