Gå til innhold

Kraus DA eller Rupes


Kriller

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe en nybegynner maskin til egen bil og ser at Kraus ligger på 1500,- men det også er tilbud på Rupeskit i påsken.

Har forøvrig en to-hodet Biltema maskin fra før som nesten ikke er brukt. Krauss er vel bedre?

Er Krauss bra nok, eller skal en kline til med Rupes?

Endret av Kriller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig tatt Rupes eller Flex med en gang! Rupes er like enkel for en nybegynner med betydelig mer effektiv når du begynner å bli mer erfaren også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg hadde tatt begge, krauss/kestrel o.l er fine med spotpads :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

nå vet ikke jeg hva prisen på rupes er i tilbudet. men hvis pris ikke er noe tema er det bare å kline til med rupes.

men krauss gjør jobben den også. men tar nok en del lenger tid å få samme resultat som rupes. begynte selv med krauss. bilene ble blanke å penere de. men gikk for lang til for min tålmodighet å få de dypeste ripene bort. så ingen biler jeg tok med krauss ble helt strøkne. gikk derfor etterhvert over til flex roterende. men bruker krauss til avsluttende steg og vanskelige områder ennå.

nå har ikke jeg personlig erfaring med rupes. men fått med meg at den er ganske bra. men kanskje noen med erfaring med begge kan komme med litt bedre utfyllende svar annet en "den dyreste er den beste så kjøp den". kriller har forstått at rupes er den beste og hadde helt sikkert bare kjøpt den hvis alt bare handlet om å kjøpe det beste utstyret. kan være økonomi har litt å si for kriller? hvor mye bedre resultat kan man forvente med rupes? er den enklere / vanskeligere å bruke? er den for komplisert i bruk for nybegynner? etc etc.. kan være litt mer relevant informasjon å få før han bestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger har selvfølgelig litt å si, så det er derfor jeg spør:-)

Kan jo starte med Krauss, og evt kjøpe Rupes etterhvert og bruke Kraussen til spot siden.

Nå har jeg en flunka ny bil, og har kjøpt inn alt av vaskemidler som er anbefalt her, og kjører aldri i vaskemaskin, så forhåpentlig slipper jeg korrigerering og maskinbruk på min bil i fremtiden.

Poloen til fruen få få seg en gjennomgang, så maskinen vil bli brukt der.

Muligens vinduer trenger maskinbruk på begge biler fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med berøringsvask vil det bli behov for litt korrigering, målet er å minimere det med god forvask!

I tillegg så er det enklere / raskere å korrigere med Bigfoot / FlexDA.

Samt at med Bigfoot slipper du å jobbe med press på samme måte, og er da veldig kjekk å arbeide med.

Men prisen er jo selvsagt noe det også, og du kommer nok langt med krauss også, men med en del mer arbeid og tid.

Husk at pad og produkt også koster så det er ikke store forskjellen lenger om slikt regnes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte først en Krauss, og så en Flex VRG. Det er disse jeg bruker nå. Har en roterende og en biltema-maskin også, men de har jeg aldri bruk for da Krauss og Flexen fikser alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Det er klart at Rupes overgår das6-pro men det er mye å hente på teknikk/produkt også. Du spør gjør den jobben? Det gjør begge, dog er rupes nok den maskinen som er hurtigst men om du har litt tid, kan du fint oppnå samme resultater på 6-pro..

Jeg bruker Rupes veldig mye mer enn den andre, men hadde fint klart meg med en av de:)

Er ikke pris tema, så er det ikke tvil. Men om du vil ha billigste maskin og har et par timer ekstra, blir det straks litt værre for min del.

Skal du ta et par biler i året er det das-6 spør du meg, men om du skal ta noen biler er det Rupes som er den du vil ha:)

Delux settet er forøvrig veldig stas!

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...