Gå til innhold

Tesla Model S - hva skal man velge av beskyttelse?


Northhomie

Recommended Posts

Northhomie

Hei! Har et spørsmål angående Tesla Model S og valg av lakkbehandling. Har en kollega som akkurat har kjøpt seg model s, og naturligvis vil ta så godt som mulig vare på den. Han ønsker ikke å vaske den flere ganger i uken og legge på ny voks hver tredje måned, dog. Derfor er mitt spørsmål: hvilken lakkbeskyttelse skal man velge? Han ønsker ekstrem ripebestandighet, gjerne holdbarhet og såklart litt glans i lakken. Alternativene han ser for seg er:

-swissvax proff behandling

-ditech

-gtechniq

-cosmic

Hva anbefaler folket? Kjør debatt:-) gjerne begrunn svaret.

Takk på forhånd!

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du har gyeon også som ikke er så himla dyrt :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han ha "ekstrem beskyttelse" så cosmic eller modesta for både ripebestandighet og letthet mtp renhold

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja!!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Få på collinite845 eller feks.Swissvax Shield/concorso(la sistnevnte før i dag på Tesla) :) Har prøvd en del forseglinger nå.Ikke noe stas å legge, og glassaktig overflate uten særlig dybde.Ikke har jeg tro på at det er noe særlig hardhet i dem heller.Ihvertfall ikke hardere enn myk klarlakk.Det blir sånn ditec og permashine(?) preik som vi aldri beit på her på forumet før ;)

028_zps0ec6549a.jpg

011_zps8405fa1e.jpg

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hvilke komboer ble brukt? :)

Kestrel DA,orange Scholl og menzerna 2100 :) Denne bilen var ille.Fjerna bare halvparten av vaskeripene etter børstevask.Vil ikke ta mere i tilfelle han fortsetter med børstevask.

hvor mye hadde du i feber sa du ? ;) du får ha god bedring hmsilset, i morgen blir alt så mye bedre :)

Jeg har ikke sjekka men er bra varm :) takk skal du ha! Bare ett nattskift før jeg kan sove :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Kestrel DA,orange Scholl og menzerna 2100 :) Denne bilen var ille.Fjerna bare halvparten av vaskeripene etter børstevask.Vil ikke ta mere i tilfelle han fortsetter med børstevask.

Jeg har ikke sjekka men er bra varm :) takk skal du ha! Bare ett nattskift før jeg kan sove :)

Okei :) Ser bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går over, på en eller annen måte.. Hehe god bedring!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Northhomie

Da får jeg komme med en oppdatering!

Jeg og eier ble enige om at jeg tok en swissvax-behandling nå foreløpig, så tar vi en runde med Modesta coating senere. Utrolig hvor ripete denne var fra fabrikk, selv om den kun har gått etpar hundre km og aldri vært vasket av eier... resultatet ble greit da :)
Swissvax Shield lagt på i 2 påføringer.

13965019706_8ce7087765_b.jpg1398280494212 by Northhomie, on Flickr

13984950731_db4c09a02c_b.jpg1398280665522 by Northhomie, on Flickr

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...