HcHaavik

Spm rundt Porsche 993 Carrera

Hei godt folk.

Er det noen her inne med kunnskap og erfaring med Porsche, og da spesielt 993 carrera?

Det er oppe til vurdering og gå til anskaffelse av en Carrera 4, men trenger og vite litt om holdbarhet, service intervaller og sist og ikke minst kostnader på servicer.

964 er nr 2 på lista om ikke en 993 blir aktuel. Så om noen har erfaringer fra en 964 er det også supert.

Er det en eller flere kjente km.stander som krever overhaling av topp/blokk etc?

Er høy km.stand en ulempe uansett hvordan servicehefte ser ut?

Problemer med 4-hjulstrekken som er kjent/vanlig problem?

Om det blir noe Porsche så vil den bli brukt året rundt. Derfor litt avhengig av at det er en Carrera 4.

Andre meninger og innvendinger er også velkommen her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bror eide en strøken 993 som han solgte for et år siden. Kjempeflott og tidløst karosseri, samt at disse bilene bare stiger i verdi! Faktisk en god investering hvis det blir tatt godt vare på. Jeg har hørt om 993 4S som blir brukt hele året med over 200k på telleren som enda går feilfritt. Servicene på disse er vel egentlig heller ikke så dyrt med mindre større utskiftninger må gjøres. Veit ikke helt pris på service på disse, men mener min bror sa at en "mellomservice" ikke var så mye dyrere enn fks. BMW, Audi osv. Ville ringt et Porschesenter og forhørt meg om pris på de forskjellige servicene.

Lykke til med et evt. bilkjøp! :)

Endret av svenrik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld deg inn i porscheklubben. Der finner du alt du lurer på, også om konkrete biler når du kommer så langt.

Har selv 993 c2, og kjører hele året. Med motoren bak blir det nok tyngde over bakhjulene.

993 og 964 er mer forsjellig enn du kan tro. 993 er mer moderne og myk, der 964 føles råere og kanskje morsommere. De bør prøves. Standard kostnader er ikke høye, men gamle biler kan alltid være lunefulle. God historikk er alfa og omega. Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilsendt komplett servicehefte og kvitteringer fra det som er gjort etter den kom til Norge i 2003.

Det er stemplet hvert år fra den ble levert i Sveits i 95.

Eier i Norge har hatt den fra 2004.

Det har ikke vært noen store utskiftninger på motoren, ikke som viser på kvitteringene jaffal. Noen foringer, bremser og clutch er dog skiftet, samt reimer. Litt annet knask også. På 10 år er det snakk om ca 45k som er brukt i deler og arbeid.

Understellet er originalt. Dette setter jeg et spm.tegn til. Har jeg grunn til det?

Noen andre ting jeg bør se etter, evt spørre om?

Carrera 4 er valgt pga at vi er to stk som skal benytte bilen. Føler det blir en ekstra sikkerhet på vinterføre.

Hadde det kun vært meg så skulle kjørt den hadde jeg nok gått for 2wd ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Serviceintervaler og kostnad, er det berre å sjekke eit Porscheverksted for. Porschesenter Son (gamle Autotuning) har antagligt alt inne på nettsiden. Bruker Ipad no, so veit ikkje korleis eg skal linke til siden deiras.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har meldt inn i Porsche Club Norge nå. Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive