Marius Engel

Meguiars lakkrens eller SV CF før voksing?

Hei.

Etter at jeg har polert bilen (chemical guys V36 og V38) tenkte jeg å legge på swissvax shield som voks.

Må jeg bruke noen form for lakkrens først? Er det en fordel? Bør jeg kjøpe SV cleaner fluid, eller kan jeg bruke Meguiars deep crystal paint cleaner som jeg har liggende? Påføres disse for hånd med pad, eller kan jeg bruke DA maskin?

Og hvis man ikke polerer bilen, men bare vasker den og skal legge på voks. Må/bør man da benytte lakkrens før voksing?

Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbfaler Cleaner fluid. Fantastisk lakkrens som virkelig gjør seg før en Swissvax voks. Bruker det selv om bilen er korrigert før jeg vokser også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V38 har en flott finish som det bare er å legge voks over.

V36 er en slutt polish for siste glans, mens 36 er en slags mild alround - litt cut og bra finish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbfaler Cleaner fluid. Fantastisk lakkrens som virkelig gjør seg før en Swissvax voks. Bruker det selv om bilen er korrigert før jeg vokser også :)

Er det så stor forskjell på cleaner fluid og deep crystal paint cleaner da?

Hva gjør egentlig lakkrensen med lakken etter at den er korrigert siden du bruker det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skaper en bedre heft til voksen slik at den går dypere ned i porene. Skal egentlig ikke være nødvendig om man kjører finsteget med maskin, men Swissvax anbefaler det, og det er jo litt for perfeksjonismens skyld også da må jeg innrømme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som er så nøye på detaljer her da? :P

Ok, men da skjønner jeg.

Men jeg lurer fortsatt på om Meguiars sin lakkrens (deep crystal paint cleaner), som jeg har hjemme, gjør samme nytten som SV cleaner fluid? Kan jo hende der er stor forskjell på disse, eller veldig lite?..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skaper en bedre heft til voksen slik at den går dypere ned i porene. Skal egentlig ikke være nødvendig om man kjører finsteget med maskin, men Swissvax anbefaler det, og det er jo litt for perfeksjonismens skyld også da må jeg innrømme.

So they say...

Jeg har ikke opplevd noe forskjell fra å bruke CF som siste steg, eller v38/sf4000/diamond som siste steg.

Swissvax voksen både ser lik ut og varer like lenge er min erfaring..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null poeng å bruke noe som helst etter 38 og 36, cleaner fluid eller annen lakkrens gir bedre heft til voksen hvis den ikke maskinpoleres, dette har også swissvax bekreftet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lakkrens bruker man dersom man ikke (maskin)polerer før voksing da?

Hvis man vokser bilen før den gamle voksen er slitt vekk, trenger man da å bruke lakkrens først? Eller trenger man kun å bruke lakkrens dersom all voksen er blitt slitt vekk før man skal vokse på nytt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vokse uten å polere (både med hånd og maskin)

Lakkrens tar jeg som grov polish (v34 feks) disse må gjerne taes med finere polish når dette er gjort (v36/38)

CF og CFpro er tilsvarende (pro er beregnet for maskin)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kommer voksen seg dypere ned i porene når porene er fylt av oljer fra CF?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kommer voksen seg dypere ned i porene når porene er fylt av oljer fra CF?

Godt spørsmål, jeg har bare fulgt Swissvax sine anbefalinger. Det står at bilen bør behandles med cleaner fluid før voksen. I siste omgang droppet jeg Cleaner fluid da jeg maskinpolerte og la på voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive