Gå til innhold
Øystein

Lurt valg av spylerveske ifht Ultra

Recommended Posts

Øystein    90
Øystein

Skal snart legge ny runde Ultra, og må samtidig ha litt mer spylerveske.

Funderer på å kjøpe noe konsentrat, men da er spørsmålet: hva slags konsentrat, og hva er lurt ifht Ultra-forsegling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Min erfaring er at spylervæske kommer på det samme, kjemikalier har veldig liten betydning for Ultra, iallefall om du polerer og renser ruta riktig først, så jeg ville kjørt på med det vanlige i spylervæsketanken, selv kjøper jeg hvilken som helst type :)

Som Florian selv sa på NL-kurset så er det i 99% av tilfellene vindusviskerne som tar knekken på Ultra, mener å huske at han snakka om at vindusviskere sleit ruteforseglinga 10 ganger fortere enn stålull...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øystein    90
Øystein

Skjønner.

Tenkte jeg måtte sjekke om jeg burde bestilt f.eks RainX additive eller CW1:100-konsentratet, for å være litt snillere mot forseglinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Skjønner.

Tenkte jeg måtte sjekke om jeg burde bestilt f.eks RainX additive eller CW1:100-konsentratet, for å være litt snillere mot forseglinga.

Selv om jeg personlig bruker RainX på mine biler, så har jeg aldri kjøpt additive, og mine erfaringer er at RainX og NL ikke går godt sammen, skjønner ikke hvorfor, men med en gang jeg prøver Ultra på en av mine biler som har hatt RainX fra før så kommer den fordømte hvite hinna når jeg bruker viskerne, dette selv om jeg polerer ruta først..

Nå for tiden bruker jeg Shell sin spylervæskekonsentrat, av den enkle grunn at jeg fikk 20L som egentlig skulle kastes fordi det skulle ut av sortimentet til den lokale verktøypushern ;)

Edit; Det med den hvite hinna er selvfølgelig med forbehold om at jeg kanskje har gjort noe galt slik at det egentlig ikke er helt korrekt lagt..

Endret av Popp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JohanR    168
JohanR

Lurer på det samme som TS. Lest om folk som bruker vann i beholderen om sommeren, men vet ikke om dette har noen effekt? Kunne heller kanskje tenkt meg å gjøre som TS å blande svakere blanding, er dette en mulighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nanolex    65
Nanolex

Vann funker fint... B-)

Dra over med Nanolex Final Finish i ny og ne...

Endret av Nanolex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg bruker helst rent vann hvis mulig, nesten aldri spylervæske. I sommerhalvåret blandes spylervæsken 1:1 med springvann.

Normalt kommenterer jeg ikke skrivefeil, men siden trådstarter har følgende i sin signatur: "Det heter ikke "intrisert", men "interessert", heller ikke "sakt", men "sagt". Vanskelig å huske? Bruk stavekontroll."

Det hjelper altså ikke med stavekontroll, hvis man forveksler "veske" og "væske". Spylerveske - en skuldermodell til HT-spyleren? :P;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Var det ikke noe med at disse forseglingene ikke var så glad i spylevæske med tensider?

Eller var det bare NL sine forseglinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øystein    90
Øystein

Normalt kommenterer jeg ikke skrivefeil, men siden trådstarter har følgende i sin signatur: "Det heter ikke "intrisert", men "interessert", heller ikke "sakt", men "sagt". Vanskelig å huske? Bruk stavekontroll."

Det hjelper altså ikke med stavekontroll, hvis man forveksler "veske" og "væske". Spylerveske - en skuldermodell til HT-spyleren? :P;)

Pokker ta.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Jeg bruker helst rent vann hvis mulig, nesten aldri spylervæske. I sommerhalvåret blandes spylervæsken 1:1 med springvann.

Touche

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig