Marius Engel

Rengjøre/vedlikeholde vindusviskere.

Vindusviskere blir dårlig etterhvert. Full av asfalt, sand og striper.

Hvordan er det lettest å rengjøre og vedlikeholde disse? En klut med avfetting? Har og hørt ett tips om å bruke sandpapir på slitte for å glatte de ut igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dypp et papir i bensin og dra over, funker helmaks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens og 180 slipepapir, så duger de noen mnd til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin og slipepapir? Er ikke dette Detailersclub? :)

Surfex 1:10 på en microfiberklut er rikelig sterkt nok, i hvert fall min erfaring. Vask kjapt over dem hver gang du vasker bilen så holder du dem fine og rene, og sliter kanskje også mindre på ruten hver gang de brukes.

En gang mine var veldig slitne og virket moden for bytte gav jeg dem et lite strøk med Carpro Perl også, så var de bra i mange måneder til. Bare pass på å tørke godt bort alle produktrester og la de tørke skikkelig før du eventuelt sveiper over ruten med dem etter noe slik gummifornyer-behandling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin og slipepapir? Er ikke dette Detailersclub? :)

Surfex 1:10 på en microfiberklut er rikelig sterkt nok, i hvert fall min erfaring. Vask kjapt over dem hver gang du vasker bilen så holder du dem fine og rene, og sliter kanskje også mindre på ruten hver gang de brukes.

En gang mine var veldig slitne og virket moden for bytte gav jeg dem et lite strøk med Carpro Perl også, så var de bra i mange måneder til. Bare pass på å tørke godt bort alle produktrester og la de tørke skikkelig før du eventuelt sveiper over ruten med dem etter noe slik gummifornyer-behandling.

Bensin mykner opp gummien igjen :) bruker det ikke når jeg har ruteforsegling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag tar bara lite glasrengöring på mf vid varje tvätt och torkar av bladen, använder inte torkarna men de ser rena och fina ut iaf :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...bytte viskere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel siste utvei ja, Christer. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Biltemas nest billigste viskere og bytter før og etter vintersesongen. Gidder ikke styre med sliping og fjas når det koster 250 kroner for tre nye viskere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Christer her. Vindusviskere er ikke den store utgiften på en bil. Skal du kjøpe inn ditt å datt som forlenger viskera dine i Max 2mnd, nei da kjøper jeg heller nye viskere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uenig med Christer sin filosofi, men å kaste ut påstander om at å gi viskerene litt pleie hjelper i "max to måneder" blir litt søkt...

Med litt vask og midler jeg uansett hadde (microfiber, surfex) holdt mine viskere fra Hella over halvannet år på min 14-15 år gamle frontrute. I Bergen. Med ruteforsegling da, det hjelper vel.

De koster riktignok 3-400kr bare for foran, men det er ikke så gale.

Bak bruker jeg ikke viskeren, så når den nå snart byttes er det fordi det er rust i naglene eller hva de metallfnuttene heter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive