Gå til innhold

Legge 845 på felger i kald garasje?


El_Jefe

Recommended Posts

Må ta en kjapp vårrengjøring på sommerfelgene før de skal på bilen på onsdag. Problemet mitt er følgende:

1. Det må gjøres i morgen og det er meldt pøsregn. Blir det veldig vanskelig med Prickbort når det regner? Den skal jo påføres tørre flater...

2.Kjelleren min er relativt kaldt, ca. 12 grader. Vil jeg slite med å legge på Collinite 845? Hvordan går jeg fram eventuelt? Har en 500W halogenlampe jeg kan ha på. Ser at noen buffer av kjapt når de må legge voks i kulda, men bruker ikke voksen lenger tid på å haze?

3. Hvor mye kortere holdbarhet vil f.eks. C2v3 ha? Den er det jo null stress å legge på uansett temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Må ta en kjapp vårrengjøring på sommerfelgene før de skal på bilen på onsdag. Problemet mitt er følgende:

1. Det må gjøres i morgen og det er meldt pøsregn. Blir det veldig vanskelig med Prickbort når det regner? Den skal jo påføres tørre flater...

Heller ikke noe problem. Grunnen til at det er best på tørr flate er at den ikke renner av like lett.. Men bare spe på godt. Den gjør nytten sin uansett den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg ser bare at folk rundt omkring på nettet har stresset massivt med Collinite i kaldt vær, men jeg får vel bare prøve. ;)

Varmer opp flasken godt og rister som en gærning, så jeg får voksen tynt ut på pad´en.


Heller ikke noe problem. Grunnen til at det er best på tørr flate er at den ikke renner av like lett.. Men bare spe på godt. Den gjør nytten sin uansett den :)

Takk, da blir det litt gnikking i morgen tross suboptimale forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såpass. Takk for heads up. Bruker alltid nitrilhansker når jeg jobber med kjemikalier, men kan finne fram gassmasken i tillegg. Har en maske fra Biltema med brune gassfiltre, det bør vel holde? De følger vel standarder for beskyttelse selv om de er billige? Komforten er vel heller så som så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale 3M-maska med integrerte filter, jula har denne rimelig. Suveren passform (silikon rundt hele) og enkel å puste i.

Får finne en jula. Hvor lenge bruker dere maskene før de byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerner jeg denne klumpen. Har orøvd surfex hd, prickbort og iron-x...

Edit: får ikke lagt inn bilde. Er en svart klump. Kanskje fra bremsene?

Endret av El_Jefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Felger og dekk er ett år gamle og det som sitter fast er hardt og sprøtt. Virker nesten som om det er brent fast. Iron-X biter ikke på, så jern er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Synes at mange overdriver når det gjelder lukten på #845. Den lukter ikke veldig godt og ja, det er jo løsemidler i den, men så ille at man må bruke gassmaske er det jo ikke. Mulig det er det for noen, men synes det blir feil å skremme de som ikke har testet selv enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at mange overdriver når det gjelder lukten på #845. Den lukter ikke veldig godt og ja, det er jo løsemidler i den, men så ille at man må bruke gassmaske er det jo ikke. Mulig det er det for noen, men synes det blir feil å skremme de som ikke har testet selv enda.

Kan bara hålla med. Luktar inte karamell, men är lättjobbad och ger fint resultat till bra peng. Jag matade på 8 fälgar förra veckan och tänkte inte på att det luktade särskilt mycket, blev dubbla vändor också för "full coverage" ;) Den ena uppsättningen blev lagd nära 0 och den andra nära 20, behövs inte mycket "haze tid". Ser fram emot 4 fälgar till innan denna vecka är slut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at mange overdriver når det gjelder lukten på #845. Den lukter ikke veldig godt og ja, det er jo løsemidler i den, men så ille at man må bruke gassmaske er det jo ikke. Mulig det er det for noen, men synes det blir feil å skremme de som ikke har testet selv enda.

X2

Synes muligens at 476 og 915 er hakket værre, men 845 er ikke så ille. Folk har jo brukt disse produktene i årevis, men gassmaskehypen har vel bare vart et år eller to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...