Gå til innhold

Hva kan blandes med BH Autofoam for å henge bedre?


mmosberg

Recommended Posts

mmosberg

Hallo ærede forum.

Sitter på Bilnerden.no og har bla bestilt skum kanon og BH Autofoam. Hva skal jeg ta med fra butikken til Bilnerden for å blande sammen med BH Autofoam for å få den til å henge?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmosberg

Jeg har aldri hatt skumkanon så jeg tror jeg blir fornøyd uansett :)

Men etter å ha lest en del tråder her på forumet så er de fleste enige i at Autofoamen kunne henge litt lengre. Jeg er bare ute etter en shampo å blande i slik at skummet blir noe tykkere og henger bedre.

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Må huske på at skummet skal ikke henge som tykt barberskum i evigheter eller. Skummet skal være "tynt" nok til at det faktisk gir seg etterhvert. Det er litt av poenget med å bruke skum som tillegg/erstatning for annen del av forvasken.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Vårhus sier er det ikke meningen skummet skal henge lenge, men jeg har de siste 5 - 6 skumlegginger brukt 1,5 cm autofoam og 1,5 cm Jif Bilshampo med varmt vann i flaska, gir meg mye tykkere skum enn med kun 3 cm autofoam iallfall. Blandingsskruen på max såpe.

Endret av chrefs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å hjelpe til med en kjapp ekstra runde autofoam når første dose har fått renne av seg litt. Ren autofoam i flasken og skruen en omdreining eller to fra minimum (+)

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Synes AF fungerer bra som den er, men den henger ikke like lenge som Magifoam og Dodo Apple iFoam. Sistnevnte produkter gir tykkere skum som henger lenger, men som det blir sagt over her så fungerer AF bra selv om den mp spyles av tidligere.

Vil du ha tykkere skum med AF så kan du ha i litt av såpen som du bruker i bøtten. 1 cm med vanlig såpe er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Legger ved noen bilder som viser tykkelsen på noen forskellige skumprodukter.

Autofoam 1:8 i beholder som gir 1:100 ut av kanon:

IMG_9535_1920x1280.jpg

Magifoam 1:8 i beholder som gir 1:100 ut av kanon

IMG_5425_1620x1080.jpg

Dodo Juice Appel iFoam 1:20 i beholder som blir ca 1:250 ut av kanon:

IMG_9554_1920x1280.jpg

Stjärngloss Kokosnöt 1:2 i behodler, 1:25 ut av kanon.

IMG_7823_1920x1280.jpg

Disse tallene/utregningene gjelder skumkanoner som blander 1:13.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hva med å bare guffe på med en runde til hvis man føler skummet ikke henger lenge nok? Eller er jeg for løsningsorientert igjen nå? :)


Jeg ser ikke på dette som et problem - Autofoam er fremstilt slik det er fordi Bilt-Hamber mener det er slik det fungerer best. De sier selv at det ikke er meningen at skummet skal være så tykt, fordi det da ikke får fraktet dritten effektivt nok av lakken. Erfaringer folk har gjort seg ellers viser i stor grad det samme.


Supertykt skum som henger på lenge er også en plage å få spylt av, siden det kryper nedi alle steder og ligger og kosebobler for seg selv, og når man går på med høytrykkspyler spruter det små skumrester over alt, så man må spyle mye mer enn egentlig nødvendig. Et tynnere skum som brytes ned raskere gjør også avspylingen enklere og raskere.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmosberg

Jeg ser ikke på dette som et problem - Autofoam er fremstilt slik det er fordi Bilt-Hamber mener det er slik det fungerer best. De sier selv at det ikke er meningen at skummet skal være så tykt, fordi det da ikke får fraktet dritten effektivt nok av lakken. Erfaringer folk har gjort seg ellers viser i stor grad det samme.

Supertykt skum som henger på lenge er også en plage å få spylt av, siden det kryper nedi alle steder og ligger og kosebobler for seg selv, og når man går på med høytrykkspyler spruter det små skumrester over alt, så man må spyle mye mer enn egentlig nødvendig. Et tynnere skum som brytes ned raskere gjør også avspylingen enklere og raskere.

Skummet må opplagt ikke være så tykt at det ikke fukter opp og løser opp driten slik at denne kan spyles av. Men samtidig så vil man få problemer med ganske rask avrenning og at panelene tørker raskere enn ønsket på varme og tørre dager hvis skummet ikke henger. Likedan ønsker man vel et skum som henger lengre hvis man legger det oppå en kaldavfetting slik at denne ikke tørker før jobben er gjort.

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg er rett og slett veldig fornøyd med Autofoam ren i kanonen. Vasket 2 Model S samtidig i går, og det gikk mindre enn en halv skumkanon-flaske tilsammen. Hengetiden var rett og slett dårlig i går, for det regnet no inni hælvette jævlig.

post-4761-1397064955,04_thumb.jpg

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg er rett og slett veldig fornøyd med Autofoam ren i kanonen. Vasket 2 Model S samtidig i går, og det gikk mindre enn en halv skumkanon-flaske tilsammen. Hengetiden var rett og slett dårlig i går, for det regnet no inni hælvette jævlig.

attachicon.gifuploadfromtaptalk1397064955228.jpg

Huska du å slumpe i litt w2?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved noen bilder som viser tykkelsen på noen forskellige skumprodukter.

Autofoam 1:8 i beholder som gir 1:100 ut av kanon:

IMG_9535_1920x1280.jpg

Magifoam 1:8 i beholder som gir 1:100 ut av kanon

IMG_5425_1620x1080.jpg

Dodo Juice Appel iFoam 1:20 i beholder som blir ca 1:250 ut av kanon:

IMG_9554_1920x1280.jpg

Stjärngloss Kokosnöt 1:2 i behodler, 1:25 ut av kanon.

IMG_7823_1920x1280.jpg

Disse tallene/utregningene gjelder skumkanoner som blander 1:13.

Når jeg ser på disse 2 første bildene her, så ser jeg jo att sen Nilfisk lands som fulgte med spyleren min hadde minst like tykt skum med CG Maxi Suds II. Og vis det ikke er meningen att det ska være tykkere enn det? Så er det bortkastet og kjøpe en dyr fin skum lanse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Hvis du er fornøyd med nilfisks kanon, bruker du den med god samvittighet. Viktigste er at det blir rent. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på disse 2 første bildene her, så ser jeg jo att sen Nilfisk lands som fulgte med spyleren min hadde minst like tykt skum med CG Maxi Suds II. Og vis det ikke er meningen att det ska være tykkere enn det? Så er det bortkastet og kjøpe en dyr fin skum lanse da?

Autofoam gir ikke barberskum, men den rengjør meget bra slik den er. Autofoam rengjør bedre som forvask enn CG maxi suds. Du vil få en mye bedre opplevelse med en dyrere skumlanse enn den som er med nilfisk sine spylere. En dyrere skumkanon bruker også mindre såpe for å få til bra med skum enn det lansen til nilfisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Jeg er rett og slett veldig fornøyd med Autofoam ren i kanonen. Vasket 2 Model S samtidig i går, og det gikk mindre enn en halv skumkanon-flaske tilsammen. Hengetiden var rett og slett dårlig i går, for det regnet no inni hælvette jævlig.

attachicon.gifuploadfromtaptalk1397064955228.jpg

Haha teslatunet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...