thomasro93

Polere opp en GH 14? trenger tips og råd!

Heisann, Pappa har da investert i en shabby GH14 som han enten skal bruke til Utleie eller bare selge videre :)
Så har jeg fått den fine jobben og polere opp den matte/falmede gulfargen den har. Så lurer på om noen andre har peiling på hva jeg skal bruke?
Har selv liggende Scholl serien / s03gold,s17 og s40 liggende. Har også krauss DA maskin med schollputer.
Er dette noe jeg kan bruke?

Båten har stått på land i 4 år, sier vel sitt.. :blink:

Takker veldig for svar.

Her er et bilde av båten.

post-7317-0-49412300-1396807384_thumb.jp

Endret av thomasravnolsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med det du har. Er jo ikke værre enn at hvis det ikke funker, så vet du det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, var det jeg også tenkte :) Men burde jeg kjøre på med polering først? Er jo ikke noe særlig riper, skal jo bare få fram glansen egentlig. eller hva tenker du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir nok veldig tørt, så kan være lurt å blande en dert med finpolish i rubbingen for bedre "smøring". Kan hende du ikke kan kjøre så lenge og sikkert veldig varmesensitivt..

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tipper det går fint med produktene du har men jeg tror du vil slite med DA maskin på dette da gellcoat er mye hardere enn bil lakk.

Spørs om du ikke må till med roterende og ull før det blir vei i vellinga?

Jeg har ikke brukt scholl på båt men er veldig fornøyd med gtechniq P1 på roterende og ull men ikke mer enn ca 1200 RPM

Og en god voks etter polering eks collinite så blir den "klassikkeren" toppers skal du se:-)

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste og lettest er kjøp en bøtte med GH gul og bunnstoff og rullemal den:) det gjore jeg med min gammle gh10 hehe:) gjort på noen timer, og da ser den ny ut:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var oppshiningen fullført(Til en viss grad)

Kjørte da på med en liten kombo test med først der jeg testet både scholl oransje pute + s17 og lilla pute med s3 gold. Synes ikke det var noe veldig merkbar forskjell, så gikk for s17 for dette var også det jeg hadde mest produkt av også..

Her er noe 50/50 bilder og et bilde da høyresiden er ferdig :) Rakk ikke ta fra andre siden da, det mørknet mot kveld..

Vil si det hjalp seg en del, men sikkert mer jeg kunne gjort, men det jeg fikk til på 1,5 til 2 timers tid :)

post-7317-0-45089700-1396903539_thumb.jp

post-7317-0-85398600-1396903619_thumb.jp

post-7317-0-25326000-1396903769_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive