Gå til innhold

Noen tips for fjerning av disse #*+^%# merkene...


a6basse

Recommended Posts

Noen tips og få Fjernet disse merkene, fikk en "flott" handsfree av far min, den er nå kasert etter jeg tok den av for og vaske litt etter noe kaffe søl.. går jo ikke vekk!!!!!!

Bilen er en NAVARA 07modell.

post-7471-0-91759000-1396553089_thumb.jp

post-7471-0-64788500-1396553102_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Hvis det er stoff ol. Så kan du prøve å dampe området og skubbet lett med interiørbørste, evt massere med hendene hvis stoffet ser ut til å få permanent strukturendring av børsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffesøl på solskjermen? :P

Ta en tlf til hugger'n, tror ikke du kommer noen vei med de "sårene".. Kaffesølet derimot, det går nok bort med CCGC eller Surfex og skrubbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kaffesøl på solskjermen? :P

Ta en tlf til hugger'n, tror ikke du kommer noen vei med de "sårene".. Kaffesølet derimot, det går nok bort med CCGC eller Surfex og skrubbing.

Han tenker på merkene etter handsfree (f.eks Buddy) der du ser avtrykk i sol skjermen.

Selv har jeg slike merker i baksetet (skinnseter) etter barnestolene. Sliter med å bli kvitt de og barne setene må stå jo i bilen en gang iblant. Jeg har prøvd å la bilen stå over lenger tid uten barneseter uten å bli kvitt merkene. Rart at ingen lager barneseter som er helt slette under.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Han tenker på merkene etter handsfree (f.eks Buddy) der du ser avtrykk i sol skjermen.

Selv har jeg slike merker i baksetet (skinnseter) etter barnestolene. Sliter med å bli kvitt de og barne setene må stå jo i bilen en gang iblant. Jeg har prøvd å la bilen stå over lenger tid uten barneseter uten å bli kvitt merkene. Rart at ingen lager barneseter som er helt slette under.

Da skal du se seteryggen etter "ankeret" på bakovervendte isofix setet vårt. Fysjamej!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker på merkene etter handsfree (f.eks Buddy) der du ser avtrykk i sol skjermen.

Selv har jeg slike merker i baksetet (skinnseter) etter barnestolene. Sliter med å bli kvitt de og barne setene må stå jo i bilen en gang iblant. Jeg har prøvd å la bilen stå over lenger tid uten barneseter uten å bli kvitt merkene. Rart at ingen lager barneseter som er helt slette under.

Jepp, derfor jeg anbefalte tlf til hugger'n, for å høre om de hadde en ny (brukt) solskjerm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg klarte å skubbe noe i taket, det tok tid, men merkene ble borte til slutt :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkene kan forsvinne av seg selv etter en stund, eller de kan ikke gjøre det, du kan jo vente å se, bruker å være litt enklere når det blir litt varmere i været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Han tenker på merkene etter handsfree (f.eks Buddy) der du ser avtrykk i sol skjermen.

Selv har jeg slike merker i baksetet (skinnseter) etter barnestolene. Sliter med å bli kvitt de og barne setene må stå jo i bilen en gang iblant. Jeg har prøvd å la bilen stå over lenger tid uten barneseter uten å bli kvitt merkene. Rart at ingen lager barneseter som er helt slette under.

http://www.princelionheart.com/site/t_cs_0560.html :)

Forhandles av flere barneutstyrsbutikker, jeg har kjøpt mine to hos Barnas Hus. Koster ca 500kr/stk, men jeg har ikke sett noe til merker eller slitasje på skinnet etter ca 2,5 år med tilsammen tre ulike stoler, så den tusenlappen er de lett verdt i mine øyne.

I tillegg til slike trykkskader i sitteputen beskytter de også seteryggen enten det er mot skitne vinterstøvler med gjørme og grus, eller mot seteryggen i et fremovervendt sete. Bare å vaske kjapt over med en APC når de blir skitne, ingen frykt for riper i skinnet som må pusses og farges for å bli nesten bra igjen...

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Dampvasker kan brukes for å få ting til å trekke seg litt mer sammen, blir ikke alltid 100% men nesten utelukkende bedre.
Damp er sikkert på de aller fleste underlag også.

Bruker hjelpe en del på skinn og vinyl i alle fall, regner med solskjermen er vinyl, som "alle andre".
Vinylen blir strekt, og varme vil hjelpe den til å trekke seg sammen slik den var (ikke alltid man får det 100% som nevnt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Dampvasker kan brukes for å få ting til å trekke seg litt mer sammen, blir ikke alltid 100% men nesten utelukkende bedre.

Damp er sikkert på de aller fleste underlag også.

Bruker hjelpe en del på skinn og vinyl i alle fall, regner med solskjermen er vinyl, som "alle andre".

Vinylen blir strekt, og varme vil hjelpe den til å trekke seg sammen slik den var (ikke alltid man får det 100% som nevnt)

Vil damp hjelpe på å rette ut merker i skai også?

V50n min har solide merker i ryggdelen etter setebeltelåsene, antar bilen blei stående litt lenge med seteryggene brettet ned i forbindelse med salg og frakt. Aner ikke hva sånn plastikkovertrekk/skinnetterligning tåler av mishandling fra detailerutstyret mitt, satser ellers på klut-vask med GC sånn i det daglige.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Etter min erfaring så hjelper det.
Blir ikke alltid helt perfekt, men det blir vanligvis mye bedre.

Skai er jo i grunn plast, og plast som er strukket vil forsøke å trekke seg tilbake til opprinnelig fasong når den varmes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...