El_Jefe

"Moderne" coated skinn, hva bruker man?

Har en Ford Mondeo med skinninteriør, såkalt Windsor skinn i svart. Bilen er et år gammel, men skinnet ser nesten ubrukt ut til tross for at jeg har forsømt behandlingen av det (Får skylde på tidsklemme og jobb). Skinnet ser fortsatt helt nytt ut, så jeg lurer på følgende: Trenger slikt skinn behandling av noe slag?

Bilen står i en mørk og kjølig garasje, så det er kanskje forklaringen på at det holder seg så bra. Eventuelt er "klarlakken" på skinnet nok beskyttelse. Hva gjør man med slikt skinn? Trenger man å gjøre noe som helst? Leste på en test av CG skinnrens og conditioner at det ikke virket som at produktet trengte inn i skinnet i det hele tatt. Gtechniq har jo L1 som er en ren overflatebehandling uten conditioner så vidt jeg vet. Kanskje sistnevnte er størst poeng?

Jeg vil gjerne behandle skinnet, men kun om det faktisk har noe å si. Jeg har skinnsettet fra CG som jeg dessverre ikke har fått brukt, samt Lexol sine 3-in-1 servietter, så det står ikke på ambisjonene eller produktshoppingen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk rensen fra CG og sett inn med L1. Selv om L1 ikke er en conditioner i den forstand hjelper den mot slitasje i større grad enn en conditioner og holder lenger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Da kjører jeg på med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive