Gå til innhold

Overflateriper


Vipera

Recommended Posts

Har noen overflateriper jeg ønsker å fjerne på bilen min. Ripene har kommet etter fjerning av emblemer. Til rådighet har jeg Meguiars Ultimate Compound, Meguiars ScratchX og AG Resin Polish. I tillegg til beskyttende voks da. Hva vil være mest riktig å bruke av disse produktene?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Med Meguiars ScratchX skal du jo i teorien kunne få bort en del med, har noen kompiser som har brukt det, som er ganske fornøyd.. :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen overflateriper jeg ønsker å fjerne på bilen min. Ripene har kommet etter fjerning av emblemer. Til rådighet har jeg Meguiars Ultimate Compound, Meguiars ScratchX og AG Resin Polish. I tillegg til beskyttende voks da. Hva vil være mest riktig å bruke av disse produktene?

Det kommer litt an på om du skal bruke en DA maskin eller om du skal bruke de for hånd. ScratchX bruker du for hånd, Ultimate compound bruker du på DA maskin. Å fjerne overflateriper/swirls på en hel bil for hånd....da hadde jeg heller investert noen få hundrelapper i 2-hodet DA maskin fra clasohlson/biltema og noen sonax pads fra clasohlson. Jeg har sett noe stygge bilder fra folk som har brukt UC for hånd, og det virker som om den må kjøres på DA maskin for å få en bra finish. Det mest riktige vil være å bruke enten scratchX eller UC, og legge en voks til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg har sett noe stygge bilder fra folk som har brukt UC for hånd...

anonstonespictures.jpg

Klassiker! :D

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Det er fra en gammel tråd på meguiarsonline.com

Problemet her var nok feil teknikk. Jeg tror konklusjonen var at vedkommende hadde gnukket for hardt med fingertuppene på sin svarte honda civic og på et for stort område så produktet hadde tørket ut.

Det er viktig å jobbe på et avgrenset område og å ha jevnt press på pad-en. Ingen fingertupper! Og ikke minst prøve på et testområde, ta wipedown og sjekke i godt lys før man kjører på på resten av bilen.

Enig i anbefalingen om å bruke DA-maskin. Nesten tryggere det! :D

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her var nok feil teknikk. Jeg tror konklusjonen var at vedkommende hadde gnukket for hardt med fingertuppene på sin svarte honda civic og på et for stort område så produktet hadde tørket ut.

UC er faktisk ganske grov til å være forbrukerprodukt, er vel derfor det er enklest å få bra finish med maskin/jevnt press.

Nå er vel Ultimate Polish ment som et finere steg etter UC, hvis det skulle være nødvendig :)

http://www.ebay.com/itm/Meguiars-Ultimate-Polish-450ml-Brand-New-For-2011-/191097503345?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item2c7e4c7e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker UC utelukkende med maskin og gul mg pad. UC eller scratchx er fin og gnukle med inni dørhåndtakene o,l men regn ca 10min gnukking der minst. Swirlx er også fin. Er man skikkelig i tvil kjør en tre stegs med u serien

Compound polish og voks til slutt . UC voksen gir en fin avslutning. Er også kommet DA atrapp for drill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...