Gå til innhold

Iron-x, corrosol eller flyverustfjerner?


Bertil

Recommended Posts

Så var det tid for litt massive vårinnkjøp, og i den forbindelse lurte jeg på om noen av dere har klare oppfatninger om hva som er det beste (og mest økonomiske) kjøpet når det gjelder de overnevnte produkter. Jeg så at flyverustfjerneren fra Alien kunne blandes ut (uten at jeg finner denne på nettsiden deres nå), og det må jo sies å være gunstig -så lenge den gjør jobben så klart. noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Hei.

Gå for Iron-X eller Corrosol. Flyverustfjerner er ikke markedsklar enda, da den ikke funket som "håpet" :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Ja, jeg syns ikke den funket som iron-X og corrosol. Funket dog fint som type avfetting, men fjernet ikke alt den skulle :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrosol gir mest bang for the bucks, i tillegg lukter den ikke død og fordervelse, noe ironx gjør.

Korrosol lukter som smågodt, veldig søtt, uten at man skal putte det i kjeften av den grunn ;)

Har ikke prøvd ironx, men korrosol virker som gjør jobben godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke savnet Iron-x etter jeg kjøpte Korrosol (siste versjon vel og merke)

Vel så god, lukter bedre og er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det, der kom det et fjerde alternativ. Iron-x har jeg selv brukt med hell, og er helt enig i lukt-kommentar. Da seiler korrosol opp som et aktuelt alternativ i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

GYEON funker på lik linje med korrosol så vidt jeg kunne se. Testet ca 50/50 på et par felger og resultatet var likt.

Nå bruker jeg briller, så kanskje jeg ikke så godt nok etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrosol er det første alternativet som kan måle seg med iron-x. Har vært igjennom mye annet ræl som ikke fungerer skikkelig.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Korrosol er magiske greier..! Hadde en kunde idag som ikke skjønte hvordan felgene hans kunne bli så rene (utgangspunktet var slett)! Det må jo være et kvalitetstegn! =)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto Finesse har og sin Iron Out. Har en flaske stående men husker aldri på å bruke den :)

Og denne fungerer veldig fint - kan ikke merke noen forskjell egentlig sammenlignet med IronX, altså helt super.

Pumpesprayeren på denne flaska derimot, den er en vits :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...