Marius Engel

Hvordan får jeg vekke dette?

Trenger noen tips :)

Hva er dette hvite, og hvordan får jeg dette vekk?zegepu8a.jpg

Men det viktigste av alt: Hvordan får jeg vekk disse stripene?

2a2enera.jpg

Kjedelig med flere sånne rundtom på en bil som er en og en halv måned gammel...

Jeg har en 2014 svart nissan Leaf. Det blir striper i den bare du stryker jakken borti bilen. Er det normalt egentlig?

Takker på forhånd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godt å se på første bilde, men det ser rett og slett ut som slitasje, om det ikke går vekk ved vask. Stripene er rett og slett riper som må korrigeres vekk. Det virker som bilen din har veldig myk lakk, og da blir det småriper av den minste berøring ja. Enkelt og greit så skal lakken aldri berøres bortsett fra ved vask :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det øverste ser ut som en tynn hinne med salt og smuss fra vintern. jeg nekter å tro at lakken har begynt å falme på så ny bil. en god runde med avfetting og ikke minst berøringsvask til slutt burde fikse biffen på toppbildet. det andre ser ut som må ha korrigering med litt polish , vanskelig å si hvor grov men bar å prøve seg frem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken der er veldig myk og sticky, og tåler veldig lite før den får merker. Korrigering med DA og lite hastighet, polishen blir lett knallhard å buffe av på den lakken der.. og da lager man riper. Bruk polish med mye oljer for lengst mulig kjøretid, og ikke kjør varmt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hvite får jeg prøve å vaske litt "hardere" neste gang med samme midler, så går det vel vekk.

Stripene er rett og slett riper som må korrigeres vekk. Det virker som bilen din har veldig myk lakk, og da blir det småriper av den minste berøring ja. Enkelt og greit så skal lakken aldri berøres bortsett fra ved vask :)

Jeg har kjøpt chemical guys v36 og v38. Det fikser vel stripen med DA maskinen?

Men hva er greien med så myk lakk? Det skjønner jeg ikke. Er det normalt? Er det forskjell mellom forskjellige farger? (Jeg har svart metallic)

Jeg har en Opel Astra 2007, sølvgrå metallic. Den har kun fått ett par riper ette møte med harde objekter. Den tåler mye mer synes jeg. Men så synes ikke ting så bra på sølvgrå heller.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hvite kan også være skader i lakken som følge av sprut av grus og lort fra hjulet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hvite får jeg prøve å vaske litt "hardere" neste gang med samme midler, så går det vel vekk.

Jeg har kjøpt chemical guys v36 og v38. Det fikser vel stripen med DA maskinen?

Men hva er greien med så myk lakk? Det skjønner jeg ikke. Er det normalt? Er det forskjell mellom forskjellige farger? (Jeg har svart metallic)

Jeg har en Opel Astra 2007, sølvgrå metallic. Den har kun fått ett par riper ette møte med harde objekter. Den tåler mye mer synes jeg. Men så synes ikke ting så bra på sølvgrå heller.

Har du metallic så trekker jeg litt tilbake det jeg skrev tidligere, den skal i utgangspunktet ikke være så myk. Men den tette, sorte fargen til leaf er absolutt ingen enkel lakk å holde på med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive