Gå til innhold

Støysvake sommerdekk


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Hoisann

Skal bytte sommerdekk på bilen til mutter, de hun kjøpte til bilen støyer voldsomt og hun ønsker et dekk som lager mindre lyd.

Noen som vet om dekk som lager mindre støy?

Usikker på merke hun har nå.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • trogha

    7

  • magne

    6

  • Christer

    5

  • SondreH

    4

Mest aktive i dette emnet

Vårhus

Dimensjon? Bil?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Dekk med asymetrisk mønster gjir ofte lavest støy.

som f.eks

good year F1 Asymetric
Vredestein ULTRAC SESSANTA

Dunlop SP SPORT MAXX

Har hatt både goodyear asym og vredenstein og vert fornøyd med begge.

Hadde michelin på ASXn og det var ikke bra

Skal kjøre Bridgestone Potenza RE 050 i år så får se hvordan det er de skal gi noen db mer støy en de over... men minimalt

Ellers har jeg registrert at Hankook ventus gjør det bra i alle tester i år.

både med tanke på rullemotstand våt føre, vannplaning osv...

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dekk merkes med støynivå nå om dagen. Det gjør det enkelt å finne et støysvakt dekk.

Da jeg skulle ha sommerdekk til felgene på min bil, satt støynivå, grep på våt veibane og lav rullemotstand øverst på lista, og da endte jeg opp med Vredestein Ultrac Cento. Det er veldig gode dekk, og gir etter min mening mye for penga. Støynivået står oppført til 69 dB. Alle andre dekk jeg så på i den aktuelle butikken hadde over 70, så jeg er ikke sikker på at det er så mange dekk som pdd ligger under 70.

Til info, så står Vredestein Ultrac Sessanta, som er nevnt ovenfor, til 67 dB. De er jo da også en god kandidat.

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

At et dekk er merket XX dB er i realiteten kun pekepinn. Ingen merker oppfører seg likt på diverse underlag, og heller ikke på forskjellige biler. Jeg kjørte på GoodYear F1 asymetric, tur retur oslo, de ble raskt vrengt av når jeg kom hjem, for det bråka som f... Satte så på Toyo Cf1, og stille som natta i forhold. Har conti på sommer og vinter på bilen jeg har nå. Kjenner veldig godt til conti, etter å ha solgt det i 8-9 år, men vet at disse og varierer. Så det blir spennende å teste ut. Skulle egentlig bare ha sommerhjul når jeg kjøpte den, men i bestillinga på bilen ble det glemt å legge inn keyless-go så jeg fikk et hjulsett i kompensasjon + litt til.

Det finnes flust av dekk som kombinerer lite støy og gode egenskaper, handler bare om å finne det rette.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på det Vårhus sier. Jeg kjøpte Nokian Hakka Green etter at både NAF-test og Nokian selv påstod det var stillegående. Vurderte hørselsvern etter få meter :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med flere erfaringer her, og det er ingen bombe at en internasjonal merking har avvik, men jeg traff hvertfall blink. Ultrac Cento er det som ble lovet; Stillegående, har lav rullemotstand og er gode på vått føre :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker for innspill her, skal sjekke ut Vredestein dekka..

Bilen er en Mini Countryman, dekk mener jeg er str 225/45-17

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at støynivå er svært subjektivt. Jeg håper merkingen som gjøres i dag er gjort med en referanse, så min anbefaling vil være å forholde seg til merkingen. I den dimensjonen du oppgir finner jeg Dunlop BluRespons som et av de mest støysvake med 69dB. Jeg har også hatt Vredstein Ultrac Sessanta i 18" og likte dekkene, også mtp støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Takker for innspill her, skal sjekke ut Vredestein dekka..

Bilen er en Mini Countryman, dekk mener jeg er str 225/45-17

Regner med bilen er levert med Run flat dekk og alt annet enn det er mer støysvake. Mutter gikk fra conti run flat til yokohama og bilen ble bedre å kjøre og mye mindre støy :)

Har hørt at Nokian green et eller annet er veldig støysvake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt Ultrac Sessanta i 225/45-17 på en VW Touran. Disse er vel de mest støysvake dekkene jeg har hatt. Veldig bra grep også. Det eneste var at OCD'en ble trigget av "feil" rotasjon på passasjerside ;-)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Vredesten Ultarac Sessanta og Toyo Proxes CF-1 er dekk jeg tør tippe er noe mor vil bli fornøyd med. Michelin så "må" det nesten være primacy 3, Nokian har vel ikke green serien i 17"? Dunlop sine er nok stille, men har ikke helt tro på resten av egenskapene, blir kanskje litt for myk. Mine tips ihvertfall, men don`t kill me if it aint good enough!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vredesten Ultarac Sessanta og Toyo Proxes CF-1 er dekk jeg tør tippe er noe mor vil bli fornøyd med. Michelin så "må" det nesten være primacy 3, Nokian har vel ikke green serien i 17"? Dunlop sine er nok stille, men har ikke helt tro på resten av egenskapene, blir kanskje litt for myk. Mine tips ihvertfall, men don`t kill me if it aint good enough!

siden du e i dekk bransjen :P har fått på 225/40-18 vredestein ultrac cento på min e91 . de er fin og kjøre på og alt det der, men e en satans dekkstøy/rullestøy . gleden er stor når det kommer ny asfalt for å si det sann. Erfaringer ? kan det være feil på dekkene ? hadde vredestein extreme på vinter og er fristende og hive på igjen de og kjøre på de hele året . for er som natt og dag på støynivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

sommer vinter vil uansett være natt og dag. siden gummien i sommerdekk er mye hardere.

Men et vinterdekk er jo ubrukelig å kjøre på når det blir godt med pluss grader..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Noen som har tips til støysvake sommerdekk i dim 235/40-18 til en volvo V60?

Ser Vredestein UC er merket med betydelig lavere db enn mange andre, men etter litt googling ser det ikke ut som det er slik i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Hadde Hankook Ventus Prime på min E92 320 Coupe med 225/40/18 fremme og 255/35/18 (tror jeg) bak. Disse sporet først og fremst veldig lite, og var i tillegg meget stille. God på planing også. Hadde de i litt under én sesong ca før jeg solgte bilen, så hvordan de er over lang tid kan jeg dessverre ikke uttale meg om.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Noen som har tips til støysvake sommerdekk i dim 235/40-18 til en volvo V60?

Ser Vredestein UC er merket med betydelig lavere db enn mange andre, men etter litt googling ser det ikke ut som det er slik i praksis.

Jeg ville tatt all merking for god fisk. Vi har mye grovere asfalt her oppe i kalde nord. Så når det først blir støy så blir det betraktelig mer enn hva som står merket på dekka.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Testet en bil her om dagen hvor jeg ble veldig imponert over støynivået, siden det var en kia ligger nok ikke lav støynivå i god støyisolering.

Så regner med at det var dekkene.

Selgeren sa at det var nexen dekk som sto på. Usikker på nøyaktig hvilken type.

ellers har jeg hørt mye bra og både kumho og vredestein når det gjelder lavt støynivå fra dekk.

Søk litt på dekkonline og tyrerewievs.co.uk

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...