Gå til innhold

Anbefaling av såpe til skumkanon


SigurdKnap

Recommended Posts

SigurdKnap

Hei.

Skal fylle opp boden med mer detailingstilbehør og kjøper nå skumkanon til å koble på høyttrykksspyler.

Hvilken såpe anbefaler dere til dette?

Som forvask bruker jeg Prickbort og Surfex HD.

Hilsen Sigurd

Glad amatør som gjerne lærer mer ;)

Hilsen Sigurd, Glad amatør med stor læringsvilje!
2015 VW Passat stv 150hk DSG

Farge: Harvard Blue Metallic

2015 VW E-Golf med VP.

Farge: Pure White

Og ikke minst, mer plass i hyllene til bilpleieprodukter og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristaffa

Alle forslagene over er veldig gode :)

Selv bruker jeg Chemical Guys Mr.Pink i kanonen, og det gir et tykt fint lag med rosa skum.

Ta 2-4cm såpe i dispenseren, bland ut med vann, rist godt før du tar den i kanonen. Kjør på med maks blanding fra dispenseren.

Fordelen her er at du senere kan bruke denne til håndvasken.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Alle forslagene over er veldig gode :)

Selv bruker jeg Chemical Guys Mr.Pink i kanonen, og det gir et tykt fint lag med rosa skum.

Ta 2-4cm såpe i dispenseren, bland ut med vann, rist godt før du tar den i kanonen. Kjør på med maks blanding fra dispenseren.

Fordelen her er at du senere kan bruke denne til håndvasken.

Lykke til! :)

Ulempen med den er at den ikke fjerner skitt osv på samme måte som autofoam, magifoam osv.. Blir bare skumparty som lukter godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristaffa

Ulempen med den er at den ikke fjerner skitt osv på samme måte som autofoam, magifoam osv.. Blir bare skumparty som lukter godt! :)

Ja, du har nok rett i at den ikke er like kraftig. Men, de gangene jeg har brukt den har den absolutt gjort jobben med å fjerne skit også :) I mitt tilfelle er den et glimrende alternativ da jeg ikke har garasje (enda :rolleyes: ) å boltre meg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Auto-foam, Magifoam, Activo, iFoam er forvask-/avfettingsprodukter. Mr. Pink er en håndvasksåpe. Produktene kan ikke sammenlignes da de er laget for å gjøre forskjellige jobber.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Chemical Guys Mr.Pink i kanonen, og det gir et tykt fint lag med rosa skum.

Ta 2-4cm såpe i dispenseren, bland ut med vann, rist godt før du tar den i kanonen. Kjør på med maks blanding fra dispenseren.

Tykt skum av vanlig bilshampoo er noe av det minst effektive du kan bruke som forvask, det blir omtrent som å kun spyle med høytrykk ;)

Autofoam fungerer fint hos meg de gangene jeg ikke bruker surfex fra vanlig trykkanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Blander autofoam for rensens skyld og en skvett mr pink og maxi suds for ekstra skum og ekstra holdbarhet.

Smaker og lukter rart, men er effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

1,5 cm autofoam, 1,5 cm Jif shampo og en skvett Surfex rett i flaska sammen med varmt vann - tykt fint skum som henger godt og fjerner mye møkk.

Det var mye produkt, autofoam er surfexbasert så det blir litt smør på flesk ;)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye produkt, autofoam er surfexbasert så det blir litt smør på flesk ;)

Ja, er nok mer produkt enn nødvendig, men jeg ser ganske mange som legger både PB og surfex FØR auto-foam, så den lille skvetten med surfex blakker meg nok ikke :D

Når det er sagt er ikke dette noe jeg bruker på hver vask. Bruker vanligvis kun 2 cm auto-foam i kanonen, prøvde med Jif etter jeg kjøpte 3 kanner på tilbud hos Staples, og det ga veldig tykt skum i forhold til med kun auto-foam. Veldig gøy, men ikke nevneverdig bedre rengjøringsegenskaper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...