Gå til innhold

Tom sine produkter


Tocasp

Recommended Posts

Hei. visste ikke helt hvor jeg kunne få tips og tilbakemeldinger på de produktene jeg har (ikke så mye men litt) og har planer om å gå til anskaffelse til men.

Fikk en hyggelig pakke fra bilnerden denne uken med følgende saker:

1 stk foam lance

1 5ltr bilt-Hamber Autofoam

1 auto Finesse Glide Clay bar lube

1 200grams bilt-hamber AutoClay medium

1 ltr prickbort

1 5 ltr Bilt-hamber Surfex HD

1 Stoner invisible Glass sprayflaske

Det som trigget dette kjøpet var vel at begge bilene var nesten like møkkete etter vårens første hjemmevask, så jeg følte det var på tide å gå ett skritt videre .. :unsure:

av polish har jeg foreløpig Autoglym sine produkter (Såpe, paint renovator, polish og voks) som jeg føler jeg nesten må bruke litt mer av før jeg bytter merkevare..

Har lest litt rundt omkring på nett og forumet her og vurderer å legge inn en ny bestilling på litt mer som jeg føler kan være kjekt å ha nå, iløpet av kort tid..:

Vindu:

GTechniq G5

Gtechiq G4

felgrens:

P21S

Div utstyr:

Gtechniq mikrofiber tørkehåndkle 5pack

Eurow Zero scratch towel 10 pack

3m Maskeringstape (18mm og 36mm)

Uber påføringspute rød og gul (3 stk av hver)

2 stk grit gard vaskebøte (1 stk 18ltr og 1 stk 13ltr)

på sikt så blir det nok å teste ut maskinpolering..

har sett litt på de forskjellige pakkene som bilnerden og scandicshine selger. Har vurdert litt etter hva som er skrevet her på forumet og går muligens for en DAS-6 pro og produkter fra scholl (puter og polish).

men det får jeg når den tid kommer.. Føler det er mye å velge mellom..

skal prøve å få til et enkelt system hvor jeg kan holde bildene rene og pene (begge to er sølvfarget) og kanskje sveipe over familimedlemers biler ved lyst og behov.. Må jo få litt erfaring før en kan bli litt flink..

Tom

Endret av Tocasp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Menzerna/uber pakka til bilnerden er helt knall å starte opp med sammen med f.eks kestrel :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv vann som lube til clayen, noen kr å spare på det. BH soft clay fungerer iallfall godt med vann som lube.

Så bra. Takk for tipset!

Menzerna/uber pakka til bilnerden er helt knall å starte opp med sammen med f.eks kestrel :)

Jeg kikka litt på det settet. En av tankene som slo meg var at uber sine puter fant jeg ikke mindre enn 100mm, mens scholl sine kommer i 85mm som minste.. Hvilke størrelser er vanlig å ha på bakplatene egentlig?Tenkte jeg kanskje burde ha to forskjellige.. En liten for å komme til de minste flatene("inni" dørene og bagasjeluka f.eks) og en vanlig for å kjøre på de større flatene. 85mm på de små, og kanskje 140mm? Jeg fant også den PDF-fila for scholl sine produkter for bruk av puter og polish sammen.. Så derav kom den Menzerna/Uber pakka et hakk ned, mens Scandicshine sin scholl-pakke med s30 opp..

Fin start dette:) Kestrelen er en god førstemaskin.

Føler det er rett start.. Men er langt fra å sitte inne å lese på forum til å gå ut å virkelig gjøre alt jeg håper å få realisert;-) Endret av Tocasp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Så bra. Takk for tipset!Jeg kikka litt på det settet. En av tankene som slo meg var at uber sine puter fant jeg ikke mindre enn 100mm, mens scholl sine kommer i 85mm som minste.. Hvilke størrelser er vanlig å ha på bakplatene egentlig?Tenkte jeg kanskje burde ha to forskjellige.. En liten for å komme til de minste flatene("inni" dørene og bagasjeluka f.eks) og en vanlig for å kjøre på de større flatene. 85mm på de små, og kanskje 140mm? Jeg fant også den PDF-fila for scholl sine produkter for bruk av puter og polish sammen.. Så derav kom den Menzerna/Uber pakka et hakk ned, mens Scandicshine sin scholl-pakke med s30 opp..Føler det er rett start.. Men er langt fra å sitte inne å lese på forum til å gå ut å virkelig gjøre alt jeg håper å få realisert;-)

Jeg bruker 100mm til spotpads med 74mm bakplate på kestrelen.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 100mm til spotpads med 74mm bakplate på kestrelen.

Og det funker fint for å komme til de småstedene?

Får se hva det blir da. Må første bruke litt mer av autoglym sine tvinger føler jeg.. Blir vel en polering med de og så blir det innkjøp av maskin løpet av sommeren kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har ikke hatt noen problemer enda :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Så da vil det fungere med ei bakplateplate på 140 og en på 75, hvorpå det fint lar seg gjøre å bruke 100 puter?

Vet du hvordan uber/ menzerna-setter fra bilnerden er i forhold til scholl-settet fra scandicshine?

Ser jo det er mange som bruker uber sine puter siden prisen og holdbarheten er bra.. Men samtidig leser jeg det er en del som bruker scholl sine ting.. Blir det litt smak og behag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ok.

Så da vil det fungere med ei bakplateplate på 140 og en på 75, hvorpå det fint lar seg gjøre å bruke 100 puter?

Vet du hvordan uber/ menzerna-setter fra bilnerden er i forhold til scholl-settet fra scandicshine?

Ser jo det er mange som bruker uber sine puter siden prisen og holdbarheten er bra.. Men samtidig leser jeg det er en del som bruker scholl sine ting.. Blir det litt smak og behag?

Bakplata til 140 putene er vel 125mm og følger med f.eks kestrel om jeg ikke husker feil. Jeg har uber, rupes og noe würth. Av polish så har jeg menzerna, rupes og gtechniq :)

Har ingen erfaring med scholl så det overlater jeg til andre å forklare :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Hett tips for å bevare husfreden, aldri ha p21s, ironx eller lignende produkter i stuen...

Men fruen likte at jeg la det gamle lokket til en krukke Autofinesse Spirit (eplelukt) på gjesterommet etter det luktet litt rart etter noen gjester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Ei kanne med Korrosol på boden vedsidenav soverommet var heller ikke populært. Mulig jeg er skada på noe vis, men synes lukta som kommer fra en lukket Korrosolflaske er god jeg. :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kanne med Korrosol på boden vedsidenav soverommet var heller ikke populært. Mulig jeg er skada på noe vis, men synes lukta som kommer fra en lukket Korrosolflaske er god jeg. :P

he he he

sitter å regner ut blandingsforhold på surfex´n nå og P21S står rett ved siden av meg.. den er lukket, men jeg kjenner en svak eim komme sigende..

BTW.. blandingsforhold.

Nå har jeg 3 stk 0,75l spray flasker.

Tenkte å ha 3 faste blandinger på disse.. ut i fra hva jeg kan lese og tolke de forskjellige trådene så har jeg kommet fram til følgende forhold...

1:10 Brukes til MØKKETE bil, felgrens og motorrom

1:20 Hverdagsvask

1:30 Nypolert/vokset.

Bør dette dekke de fleste forholdene eller bør jeg ha flere flasker?

Jeg har en rød biltema pumpekanne tilgjengelig som jeg kan ta i bruk, men den ser jeg egentlig for meg blir blandet ut med 1:20, siden jeg kommer til å (les: skal prøve på) å vaskene begge bilene jevnlig og derfor ikke orker å blande så veldig ofte..

Sånn.. for komme meg ut å få organisert allt stæsje nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Slenge heller en skvett auto wheel i et hjørne :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått stablet opp og sortert litt midlertidig ikveld.. Har et prosjekt pågang med garasjen, så etterhvert så blir det litt mer system på sakene når jeg får flytta ting ut dit,,IMG_4789_zps6f2c692a.jpg

IMG_4791_zps822ae547.jpg

IMG_4792_zps1ab78d34.jpg

IMG_4795_zps16be9dc9.jpg

IMG_4797_zps6e5e5b36.jpg

en stor og en liten bøtte.. blir nok såpe i den største og reint vann i den minste..

IMG_4799_zpsee78c8e3.jpg

IMG_4800_zpsd637b1ab.jpg

Disse 4 fra AutoGlym blir nok erstattet med et sett fra Menzerna etterhvert..

IMG_4801_zpsb022b272.jpg

Kom på at jeg hadde denne holderen som ser ut til å passe perfekt for flaskene.. så da blir det nok en flaske til..

IMG_4807_zpseacad19d.jpg

Ett par koster fra biltema..

IMG_4804_zpsdbd141ff.jpg

Noen som vet hva dette er? Er det kun et mellomstykke til skummunnstykket?

Må stikke å kjøpe et par oppbevaringsbokser i morgen innser jeg.. Tørr ikke å la MF , puter og svamper ligge løst på hylla..

Ellers så blei det litt dødtid idag, så da dukket e-bay ånden opp.

Så da er følgende på vei..

http://www.ebay.com/itm/171040961386?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

http://www.ebay.com/itm/310904284560?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

http://www.ebay.com/itm/130969045516?var=430182305033&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Og så lurer jeg på om jeg skal prøve meg på å bestille Collinite 845 og 850 som pakke også.. men Det får tiden vise.. Pengene får bein å gå på når en leser her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å blande ut P21s gel?

Fikk med en refilflaske og en Atomiza Chemical Spray Head.. Men da jeg vaska bilen idag, fikk jeg kun en tynn stråle.. Prøvde å vri på tuppen, men det var ingen spredning slik som det kom fra de andre flaskene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...