valdemar

Hjelp! Riper på lakk og rubbing.

Hei.

Polering og rubbing er helt nytt for meg, setter pris på all hjelp jeg kan få. Jeg eier en volvo somer blitt 9 år gammel og lakken har fått en del riper. De fleste av dem er helt overlfadiske og ses kun dersom det er mye sol ellers er de neste usynlide (se bilde.) Jeg lurer på flere ting:

1 hvordan kan man rubbe de vekk på mest skonsom måte. Vil helst ikke slipe og belaste lakk for mye. Har prøvd å sette meg inn i forskellige rubbing compounds men de er mange. Så langt har jeg landet på Menzerna og 3M. Begge har flere rubbing compounds som kan slipe med forskjellig hardhet. Menzerna virker mest oversiktelig. Noen som har prøvd det? Og hvilken styrke skal jeg gå for med de ripene jeg har på bilen?

2 VIl invistere i en rimelig maskin som gir grei resultat med minst mulig investering. Hva med Cotech (http://www.clasohlson.com/no/Cotech-polérmaskin/Pr309292000)

3 Så er det valg av pads. Hvor mye har de å si for seultat og spiller det noe rolle hva slags pads man bruker med for eksempel Menzerna eller 3M. Produsenten vil helst selge sine egne pads men er det noen uoriginale som fungerer like bra?

Setter stor pris på hjelp. Håper at så mange som mulig kan dele sin erfaring her slik at flest mulig kan lære av det. På forhånd takk!

post-7989-0-09920300-1396131458_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive