• 0
lidvar

Skumlegging uten høytrykk og slange?

Spørsmål

Hei,

Finnes det noen alternativer for skumlegging/skumkanoner som fungerer med pumpetrykk eller lignende, slik at det ikke er avhengig av høytrykk eller slange?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

• 0

Surfex blanding i en vanlig trykkanne er også et bra alternativ, men du har vel tilgang til høytrykkspyler for å spyle av forvasken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Surfex blanding i en vanlig trykkanne er også et bra alternativ, men du har vel tilgang til høytrykkspyler for å spyle av forvasken?

Ja, men bruker vaskehall i ein lokal beninstasjon. Så har ikke mulighet til å kople til noe utstyr i utgangspunktet.

Hvor kan jeg kjøpe denne forresten? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ja, men bruker vaskehall i ein lokal beninstasjon. Så har ikke mulighet til å kople til noe utstyr i utgangspunktet.

Skum er på ingen måte nødvendig, men det er kjekt på sommeren når man vasker ute slik at det ikke tørker så fort ut på lakken før du får spylt det av. Det problemet er jo løst i en vaskehall, så en trykkanne med surfex og en med prickbort så er du i mål.

Insisterer du på å bruke skum, må du ihvertfall finne deg et produkt som har rengjøringseffekt som f.eks Autofoam e.l ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det er jeg noe usikker på faktisk, jeg lånte den av Alien for å lage en liten test på den.. Send en E-post til Alien Autospa å hør med han :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har en liggende som jeg ikke har brukt til annet enn å dusje litt vann gjennom. Har kommet meg gjennom en hel vinter uten å bruke den nå, så den vurderes solgt.

Har også forlenger til tuten til den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ingen vits i å bruke skum i en vaskehall. Det er kjemikaliene i skummet som rengjør, og de kan du like greit legge på flytende med en trykk kanne. Jeg har ikke brukt skum på årevis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ingen vits i å bruke skum i en vaskehall. Det er kjemikaliene i skummet som rengjør, og de kan du like greit legge på flytende med en trykk kanne. Jeg har ikke brukt skum på årevis.

Hvilke kjemikalier bruker du då? Og hvordan vasker du bilen?

Alle tips til vasking her på forumet går ut på å prikkbort/avfetting også en eller flere skumlegginger, og vaskehanske til slutt om nødvendig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det du trenger er Surfex HD som du blander ut 1:20-1:40, denne bruker du før hver håndvask, og en runde prickbort av og til (mest på vinteren). Rutiner og midler til vask finnes det sikkert hundrevis av tråder om på forumet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Skum er moro, gjør jobben ved rett middel og rett bruk, men for det meste så blir det smør på flesk :P Å legge autofoam oppå surfex er jo å legge surfex på surfex. En kan og bruke skumkanon + svampvask på den vanlige vasken 1 gang i uka, og dcn vask 1 gang i mnd eller lignende, da kommer skumkanonen til sin rett. (Jeg bruker skumkanon hele tia allikevell jeg, altfor moro å ikke bruke den)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive