Mheir

Voksing - med maskin eller for hånd?

Tenkte å gjøre bilen klar for våren med lakkrens og voxing, og har i den forbindelse to spørsmål:

- Bør jeg bruke maskin eller får jeg like bra resultat for hånd? (Tid har jeg mye av…)

- Bilen har kun gått 4 000 km og lakken er fremdeles ganske fin. Holder det med lakkrens og voks, eller bør jeg bruke noe mer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er like greit å legge voks or hånd.

Polering er absolutt best med maskin, med produkter ment for maskinpolering ;)

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen spiller det ingen rolle om du legger på for hånd eller med DA maskin, den skal kun spres utover lakken og tørkes av. Med lakkrens så mener du en form for kjemisk lakkrens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksing for hånd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen spiller det ingen rolle om du legger på for hånd eller med DA maskin, den skal kun spres utover lakken og tørkes av. Med lakkrens så mener du en form for kjemisk lakkrens?

Ja, så vidt jeg har forstått er det kjemisk lakkrens som er veien å gå når det ikke er noe riper swirls ol.?

Som sagt; lakken er jo nesten helt ny, så jeg regner med polering, clay ol er unødvendig?

Ja, så vidt jeg har forstått er det kjemisk lakkrens som er veien å gå når det ikke er noe riper swirls ol.?

Som sagt; lakken er jo nesten helt ny, så jeg regner med polering, clay ol er unødvendig?

Når det er sagt: er et par små "nupper" langs siden rett bak hjulene (sikkert asfalt-rester). Er dette noe kjemisk lakkrens tar?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkrens, polish eller voks bør du kun bruke når du er sikker på at lakken er fri for utenpåliggende kontaminasjon, som f.eks asfaltrester. Kaldavfetting, for eksempel prickbort tar dette.

Det kan være mye å ta tak i selv på nye biler, men det et ikke noe must å gå på med korrigerende polish osv nei :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkrens, polish eller voks bør du kun bruke når du er sikker på at lakken er fri for utenpåliggende kontaminasjon, som f.eks asfaltrester. Kaldavfetting, for eksempel prickbort tar dette.

Det kan være mye å ta tak i selv på nye biler, men det et ikke noe must å gå på med korrigerende polish osv nei :)

Ok, takk for svar. Jeg tror jeg går for prickbort og polish på sidene i hvert fall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har flytende voks og MYK pute så kan en legge på voks med en da maskin ja det brer det godt ut man ser hvor drøy en kan være ned den .. Voks og hudcremer er ikke så forskjellige i doseringer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive