Gå til innhold
Mheir

Hvor mye bør frontruten tåle?

Recommended Posts

Mheir    0
Mheir

Hei,

Ny på DC og dette er mitt første innlegg!

Jeg lurer på hva dere mener en bilrute bør tåle?

Under bilvask i dag falt vindusviskeren av, og vindusviskerarmen smalt ned i ruta. Det ble en stjerne i ruta, samt en sprekk som gikk over halve ruta.

Ruta ble byttet for tre uker siden, og jeg lurer derfor på om dette bør kunne sees på som en produksjonsfeil/feil på ruta. Hva mener dere?

En annen ting er at leverandøren også byttet vindusviskere når de byttet ruta for tre uker siden, kan vel tenkes at levernadøren ikke festet vindusviskeren skikkelig heller. Dette har aldri skjedd meg før i hvert fall.

Håper på noen fornuftige svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Att ruta går når viskerarmen smeller ned i ruta sier jeg ingenting på. det er slik som skjer når den treffer "rett". MEN er enig med deg i att forhandleren ikke kan ha festet viskeren skikkelig, de skal ikke bare løsne sånn uten videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Lei sak..
Men som Lena Kristin sier, det hender at ruten sprekker om armen smekker rett ned på glasset. "Been there done that" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

At viskerarmen treffer ruta på verst tenkelige måte, er maks uflaks.

Viskeren skal jo ikke være løs, og leverandøren bør uten videre sørge for at viskeren sitter som den skal. Men de tar neppe ansvar for at du løftet armen i forbindelse med vask, og særlig ikke at armen smalt ukontrollert tilbake på ruten. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mheir    0
Mheir

TUSEN takk for gode svar!

Er vel ikke annet å gjøre enn å betale nye 2 000 ,-…

Eventuellt prøve meg på "dere har ikke festet vindusviskeren ordentlig"… Har jo tross alt aldri skjedd meg tidligere, så litt mistenkelig at det skjer rett etter de har byttet vindusviskere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

... litt mistenkelig at det skjer rett etter de har byttet vindusviskere.

Hvem er det du mistenker, viskerarmen? sabotasje? :)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mheir    0
Mheir

Hvem er det du mistenker, viskerarmen? sabotasje? :)

Hehe, jeg mistenker at levernadøren har vært litt unøyaktig når de festet vindusviskerne.. kall det gjerne sabotasje :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Hehe, jeg mistenker at levernadøren har vært litt unøyaktig når de festet vindusviskerne.. kall det gjerne sabotasje :P

Ha ha, mye mulig. Bare man ikke blir for konspiratorisk og mistenkelig. ;)

Velkommen hit forresten! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
André_    7
André_

Har sett dette før. Ble en solid rose på størrelse med et kronestykke. På nyere Golf har jeg opplevd at det ikke skader, men ruten som tok skade var armen på viskeren så spent at det ble et lite smell i ruten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

TUSEN takk for gode svar!

Er vel ikke annet å gjøre enn å betale nye 2 000 ,-…

Eventuellt prøve meg på "dere har ikke festet vindusviskeren ordentlig"… Har jo tross alt aldri skjedd meg tidligere, så litt mistenkelig at det skjer rett etter de har byttet vindusviskere.

Uten at jeg kjenner innholdet i forsikringen din, så får jeg bare ett ruteskfite pr bil pr år (fra byttedato) med redusert egenandel (1500 kroner). Vil jeg bytte rute to ganger på samme bil innen 12 måneder etter sist bytte, må jeg ut med 4k i egenandel, tredje gangen er det fullpris for ruten (7678 kroner lød regningen på sist). Jeg har utvidet fullkaskoforsikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mheir    0
Mheir

Uten at jeg kjenner innholdet i forsikringen din, så får jeg bare ett ruteskfite pr bil pr år (fra byttedato) med redusert egenandel (1500 kroner). Vil jeg bytte rute to ganger på samme bil innen 12 måneder etter sist bytte, må jeg ut med 4k i egenandel, tredje gangen er det fullpris for ruten (7678 kroner lød regningen på sist). Jeg har utvidet fullkaskoforsikring.

Hmm, jeg fikk avtalt time igjen på tirsdag. I følge Hurtigruta Carglass må jeg ut med egenandel på 2000 ,- igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Tydelig at jeg skal snakke litt med forsikringsselskapet, ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig