Gå til innhold

Biltema slitedel-garanti


hanso

Recommended Posts

Jeg kjøpte to stab.stag-lenkearmer framme til min BMW E39 på Biltema i mai i 2013. Har kjøpt denne type deler til andre biler og vært fornøyd med holdbarhet i forhold til pris. De andre jeg har hatt har holdt i 3 - 4 år.

Nok om det... De jeg kjøpte til BMWen derimot har allerede sprukket i gummihetta rundt kulene. Ingen slark i selve kula ennå.

Jeg ringte Biltema og de sa at garantien på slitedeler gjelder ikke hvis delen ikke er montert av et autorisert verksted. Jeg har et par andre ganger reklamert på både Mekonomen og Bilxtra med positivt utfall. Men ikke på Biltema altså.

Mange som tenker at jeg har meg selv å takke siden jeg valgte å handle på Biltema, men jeg vil ikke ha en slik tråd.

Hva sier kjøpsloven om dette? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg biltema.no så har de 6 måneder garanti på slitedeler, så da gikk vel garantien ut i november, med mindre delen eksplisitt var merket med lengre garanti. Der står imidlertid ikke noe om at delene må monteres av et autorisert verksted så den påstanden må du gjerne be de dokumentere.

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det 6 mnd?

På min kvittering står det 12 mnd.

Står noe om det her.

Vi har 2 års garanti på varene i vårt sortiment, med unntak av forbruksvarer som for eksempel glødelamper og slitedeler, hvor vi har 6 måneders garanti.
Men om det står 12. mnd på kvitteringen skulle man jo nesten tro at det er gjeldene garantitid.
Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har en kvittering som sier 12 måneder så må det trumfe det som står under "vanlige spørsmål" på biltema.no :)

Der står ihvertfall som sagt heller ingenting om krav til autorisert verksted, så da har du nok retten på din side, (med mindre det også står på kvitteringen eller annen dokumentasjon du har fått ved kjøp)

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Jeg skjönner godt hva de mener med autorisert verksted for mye kan jo bli ödelagt pga en som ikke har peiling har montert feil.

Men somsakt så står det jo ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...