Gå til innhold

Meguiars Swirl Remover 2.0 MG#9


kris1986

Recommended Posts

Mike P. sier :

M09 is our lightest cleaner/polish, it's not supposed to be able to take out deep swirls or scratches. Used correctly for the right job then it removes light swirls, not conceals them.

La inn en tråd i dag og fikk dette svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar’s #9 Swirl Remover is so effective because the cleaner ingredients blast sediments out of the defects and off of the paint as the polishing emollients round over the hard edges of swirls or scratches and literally fill-in the damage. Swirls are visible because light catches on the hard edges. When the edges are rounded over and filled, light is refracted away from the scratch or swirl. You can’t see what light can’t catch--problem solved! It’s that easy!

http://www.autogeek.net/meg9swirrem.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske avvikende..

Men Meg's har vel ikke alltid vært kjent for å komme med konsekvente produktforklaringer (et meget kreativt salgsapparat har kommet med ganske fantastiske beskrivelser gjennom tidene)

Mike Phillips derimot, er vel mer kjent for å være over-konsekvent.. om han har rett er en annen sak, men jeg velger i utgangspunktet å tro på det han sier.

En annen forklaring kan jo være at MG09 2.0 ikke inneholder fillere, mens den første gjorde det..?

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener, men jeg så en test på detailing world (har linket den hit) hvor de testet SRP o.l, og da var MG#9 med som utøver. Alt var for hånd, og swirls ble jo vekk, og da "må" den jo inneholde fillere? :)

Er veldig vanskelig det her.. Har 4 liter stående, og vil vite om den har fillere eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener, men jeg så en test på detailing world (har linket den hit) hvor de testet SRP o.l, og da var MG#9 med som utøver. Alt var for hånd, og swirls ble jo vekk, og da "må" den jo inneholde fillere? :)

Er veldig vanskelig det her.. Har 4 liter stående, og vil vite om den har fillere eller ikke :)

Man kan eliminere mye swirls for hånd uten fillere..

Men er det 2.0 du har stående? Hvis du ser beskrivelsen i nye brosjyrer eller meguiars.com står det noe om at wipedown etter MG09 skal være lettere elns.. og det virker jo litt rart hvis den inneholder fillere; for disse fjerner man jo ved wipedown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fillere blir jo fjernet.. Ja, det er 2.0.. kjøpte den for lenge siden, men har ikke fått brukt den noe særlig, så har ikke sjekke om den har fillere i seg eller ikke..

Har slengt ut en tråd på detailingworld.co.uk også for å se om jeg blir noe klokere :)

Ser i katalogen min nå;

den er overmalbar og det står at den FJERNER riper.. Men skal ikke stole blindt på ordet "fjerner" :) Men siden den er body shop safe, så er det kansje ikke fillere i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden den er body shop safe, så er det kansje ikke fillere i den?

Skal ikke være det da, men hvem vet.. ny teknologi? Det skjer store fremskritt innen kjemi hver eneste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fillere blir jo fjernet.. Ja, det er 2.0.. kjøpte den for lenge siden, men har ikke fått brukt den noe særlig, så har ikke sjekke om den har fillere i seg eller ikke..

Har slengt ut en tråd på detailingworld.co.uk også for å se om jeg blir noe klokere :)

Ser i katalogen min nå;

den er overmalbar og det står at den FJERNER riper.. Men skal ikke stole blindt på ordet "fjerner" :) Men siden den er body shop safe, så er det kansje ikke fillere i den?

Siden det er den mildeste de har så er det begrenset hva den klarer og fjerne,og dermed ville det være logisk om de la inn noe fillers,men selv så velger jeg og forholde meg til det som Mike sier at den ikke inneholder fillers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg lurer er at jeg skal ta en lett rens på en Mondeo til søndag før jeg legger LSP på den, og da hadde det vært greit å vite om den innholder fillere eller ikke. Er ikke noe korreksjon-jobb som skal tas på den uansett, så blir nok å bruke den likevel. Den renser jo lakken så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Ikke får å være frekk. Men hadde det ikke vært bedre å testet selv ? gjort opp en egen mening på det ? Ikke bare ta alt som blir sagt på forum for god fisk ?

Har såvidt testa #9 2.0 på et panser. Fikk ikke inntrykk av att det var fillere i den. Men jeg tok ikke alkowipedown heller. Bruker stort sett kun glassrens til wipedown.

Testet med W-8006/W-9006 med Makita 9227 og Cyclo med grønne/hvite cyclopads.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skal det, men ser ikke helt problemet å spørre her på forumet, er jo liksom det vi har det til (og off topic da..) Men jo, skal jo selvfølgelig prøve det!

Blir bare litt "forvirra" når det står så mye forskjellig om ett produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...