lammis

Skal du på tur og er redd for steinsprut? Løsning.

Får ikke håpe han har noe lakkslipp på disse stedene da! :P Men smart, om man ikke har annet tilgjengelig. :-) Kanskje Plastidip er et like greit alternativ om man har det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg var på Autobahnen nå sist så var det første som slo meg at jeg ikke hørte en eneste stein slå i hjulbuen (eller andre plasser) på hele turen.. 10 Dager gjennom tyskland uten et eneste steinsprut, eller parkerings merker (Selv ved ekstremt tette parkeringer utenfor hoteller osv)..

Tyskerne skal ha for at de har helt annen respekt for biler..
en episode hvor jeg var på tur ned i et parkeringshus utenfor hotellet så kom eieren løpende ut og sa jeg ikke kunne finne på og prøve og kjøre nedover i parkeringshuset da han mente bilen min var alt for lav.. (Selv om jeg har vært borti værre før..)

Da fikk jeg gratis "VIP" parkering forand ingangen til hotellet :P

Men ja.. teipt fungerer sikkert "OK" om man ikke har annet for hånden, men sliter litt med å tro at en tynn teip vil beskytte noe særlig mot stein som kommer imot deg når man ligger i 200km/t pluss..
Hadde nok heller satset på en litt tykkere gjennomsiktig vinyl folie da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg var på Autobahnen nå sist så var det første som slo meg at jeg ikke hørte en eneste stein slå i hjulbuen (eller andre plasser) på hele turen.. 10 Dager gjennom tyskland uten et eneste steinsprut, eller parkerings merker (Selv ved ekstremt tette parkeringer utenfor hoteller osv)..

På Worthersee turen så låg eg i 180 bak en scirocco og når den kjørte i en haug med sand/småstein så hørtes det ut som om fronten ble sandblåst. Lakken så nesten sandblåst ut også. Var glad for Panser BH'en da. Sjølv om skjermen såg ikkje bra ut.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke en eneste steinsprut gjennom hele Tyskland her heller. Gikk som smurt på de strøkene motorveiene der. Selv på landeveiene i Tyskland, var det norsk motorveistandard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følte meg nesten litt truffet, nå. Jeg kamuflerte en sykkel med 3m 3434 i sommer, ikke for steinsprutfare, men for å slippe inngrodde myggkadavre på en 90 mils tur gjennom Finnmark, Nord-Finland og Troms. Hvit styretape og hvit skinnsadel liker ikke mygg :rolleyes::rolleyes:

bmwIMG_6758.jpg

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Wolf chemicals "the mask"? http://www.autopiaforums.com/forums/detailing-product-reviews/42793-wolfs-chemicals-mask-spray-protection-review-part-1-a.html

Mener Autobua selger denne, men nettsiden var visst nede akkurat nå, ihvertfall bra mot insekter, bare å spyle de vekk med hageslangen etterpå, vet ikke hvordan den beskytter mot steinsprang.

Challenger: den hytta i bakgrunnen så faktisk litt kjent ut, båtsfjord eller kongsfjordfjellet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Wolf chemicals "the mask"? http://www.autopiaforums.com/forums/detailing-product-reviews/42793-wolfs-chemicals-mask-spray-protection-review-part-1-a.html

Mener Autobua selger denne, men nettsiden var visst nede akkurat nå, ihvertfall bra mot insekter, bare å spyle de vekk med hageslangen etterpå, vet ikke hvordan den beskytter mot steinsprang.

Challenger: den hytta i bakgrunnen så faktisk litt kjent ut, båtsfjord eller kongsfjordfjellet?

Den der Mask'en så egnet ut, men man tar hva man har... Det ble litt impulsivt, hele greia :) Bildet ble tatt omtrent midt i mellom Vadsø og Vardø, og landskapet er nok ikke helt ulikt Båtsfjordsida.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der Mask'en så egnet ut, men man tar hva man har... Det ble litt impulsivt, hele greia :) Bildet ble tatt omtrent midt i mellom Vadsø og Vardø, og landskapet er nok ikke helt ulikt Båtsfjordsida.

Det meste av landskap er jo ganske likt der oppe, fullt av mørkerøde hytter som også ser lik ut ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive